Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:54:59 GMT

جشنواره فیلم ونیز آغاز به‌کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۶۹۵

جشنواره فیلم ونیز آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دوره از جشنواره فیلم ونیز که امروز افتتاح شد، اولین رقابت بزرگ سینمایی در سطح بین‌الملل است که از زمان شیوع کرونا تاکنون به صورت حضوری برگزار می‌شود. در این جشنواره ۱۸ فیلم برای تصاحب جایزه شیر طلایی با هم رقابت می‌کنند و سینمادوستان می‌توانند به این بهانه چند روزی کرونا را به فراموشی بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز به هنگام پخش فیلم افتتاحیه یعنی پیوندها (Lacci) به کارگردانی دانیله لوکتی فیلمساز ایتالیایی، نیمی از سالن با خبرنگارانی پر شد که دمای بدنشان قبل از ورود چک شده بود.

یک روز قبل از آغاز به کار این جشنواره معتبر، چندین علامت ایمنی قرمزرنگ با مضامینی چون ماسک بزنید، فاصله امن را رعایت کنید و دستانتان را بشویید، در محل برگزاری رویداد نصب شد. صدای دریل‌های کارگرانی که مقدمات لحظه آخری را تدارک می‌دیدند در فضا پیچیده بود و خبرنگاران ماسک پوش دوروبر فرش قرمزی که به تازگی پهن شده بود، پرسه می‌زدند.   

در همین حال آلبرتو باربرا رئیس جشنواره ونیز بدون ماسک، روی فرش قرمز درباره اهمیت فستیوال امسال مصاحبه می‌کرد.

ماه مه امسال (اردیبهشت-خرداد ۹۹) در حالی که جشنواره‌های مهم سینمایی از جمله جشنواره کن تصمیم به لغو این دوره از رویداد خود می‌گرفتند، باربرا اعلام کرد جشنواره ونیز با وجود کرونا طبق برنامه قبل و به صورت حضوری برگزار می‌شود.  

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعتراف کرد از آنجایی که هالیوود هنوز در قرنطینه است، جشنواره امسال زرق و برق سابق را ندارد و از ستاره‌های پرشمار دوره‌های قبل خبری نیست. اما ۶۵ فیلم خوب از ۵۰ کشور جهان در این جشنواره روی پرده می‌رود که خود نمادی است از غنا و تنوع سینمای معاصر.  

سینمای ایران نیز در این جشنواره سه نماینده دارد. خورشید به کارگردانی مجید مجیدی در بخش رقابت اصلی از مدعیان دریافت شیر طلایی است. در بخش رقابتی افق‌های نو (Orizzonti) نیز دو فیلم دشت خاموش به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و جنایت بی‌دقت ساخته شهرام مکری روی پرده می‌روند.

سایه کرونا بر سر قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان 

جشنواره فیلم ونیز امسال تحت تدابیر شدید بهداشتی برگزار می‌شود. براساس شیوه‌نامه جدیدی که پس از مشورت با مسئولان بهداشت و درمان محلی تدوین شد، پوشیدن ماسک در حین تماشای فیلمهای جشنواره اجباری است و مردم و طرفداران اجازه نزدیک شدن به فرش قرمز مراسم امسال را نخواهند داشت. تماشاگران همچنین باید از قبل به صورت برخط به خرید بلیت و رزرو صندلی اقدام کنند تا تضمین شود به هنگام نمایش فیلم‌ها، صندلی‌های سالن یکی در میان خالی می‌ماند.

در بخشی دیگر از دستورالعمل‌های پیشگیرانه متولیان جشنواره ونیز، دمای بدن تماشاگران و خبرنگاران در ۹ گیتی که در نقاط مختلف جزیره لیدو مستقر شده، اندازه‌گیری می‌شود. همچنین برای ستاره‌های حاضر در فستیوال، سرویس ایاب و ذهاب ویژه تدارک دیده و زمان رسیدن هر یک به فرش قرمز برنامه‌ریزی و جدول بندی شده خواهد بود تا حتی در بین هیات های رسمی از تجمع و ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ تا ۱۲ شهریور ۹۹) در جزیره لیدو برگزار می‌شود. با توجه به محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع کرونا، ‌پیش‌بینی می‌شود تنها حدود ۶ هزار نفر در رویداد امسال شرکت کنند. این تعداد برابر با نصف جمعیتی است که معمولا به تماشای فیلم‌های جشنواره ونیز می‌نشینند.  

برچسب‌ها ونیز ویروس کرونا رویدادهای حوزه سینما سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ونیز ویروس کرونا سینما ونیز ویروس کرونا سینما برگزار می شود جشنواره ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابت‌های هنری انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد