Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:23:11 GMT

بازآفرینی محله قدیمی سرشور مشهد/ قلعه وکیل‌آباد ساماندهی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۸۲۹

بازآفرینی محله قدیمی سرشور مشهد/ قلعه وکیل‌آباد ساماندهی می‌شود؟

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- قلعه وکیل آباد و بازار سرشور دو منطقه قدیمی در مشهد هستند که اینک برای یکی ساماندهی و برای دیگری بازآفرینی در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد رضا کلائی عصر امروز در نشست با مدیران دفاتر تسهیل گری محلات که با حضور رئیس شورای شهرمشهد، سرپرست معاونت اقتصادی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد، برگزار شد، اظهار کرد: در کنار جلب اعتماد و مشارکت مردم در کوتاه مدت، در میان مدت و بلند مدت نیز برنامه‌ها و پیشنهاداتی که توسط دفاتر تسهیل گری محلات ارائه شود، با مشارکت مدیریت شهری اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی مدیران دفاتر تسهیل‌گری در زمینه طرح‌ها و پیشنهادات این دفاتر در ارتباط با توسعه و بازآفرینی محلات مختلف افزود: یکی از مشکلات مردم در منطقه عباس‌آباد این است که عموم آنها با عبور از بزرگراه، وارد محور جاده سیمان و رسالت می‌شوند.

شهردار مشهد بیان کرد: ترافیک موجود در میدان فجر به سمت جاده سیمان، میدان بار رضوی و ابتدای رسالت موضوع بسیار مهمی است که باید در قالب دفاتر تسهیل گری و سازمان بازآفرینی شهری پیگیری شود.

کلائی درباره مشکل ورودی محله بلال که از سوی دفتر تسهیل‌گری این محله مطرح شد، خاطرنشان کرد: این که دفتر تسهیل‌گری محله بتواند طرح‌هایی را برای رفع این مشکل با توجه به پارکی که در مجاورت این محل وجود دارد تدوین کرده و ارائه دهد، بر روی ترافیک محور رسالت نیز تاثیر خواهد داشت.

کارواش‌های منطقه 2 تهران ساماندهی می‌شوندطرح ساماندهی زباله گردها در قم اجرا می‌شود/انتقال آهن‌فروشان به شهرک صنوفاختصاصی|متن طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی

وی اضافه کرد: در مجموع معتقدم فاصله میان پارک و بزرگراه را باید با در نظر گرفتن چند مسیر به یکدیگر اتصال داد، بنابراین پیشنهادات دفتر تسهیل‌گری محله بلال مبنی بر نفوذ از یک یا دو نقطه در پارک یا موازی با بزرگراه برای ایجاد مسیر دسترسی و اتصال به این محور باید توسط سازمان ترافیک بررسی و امکانات فنی آن نیز مورد توجه قرارگرفته و ظرف یک هفته نتیجه نهایی اعلام شود زیرا این طرح علاوه بر رفع مشکل ورودی بلال بخشی از مشکل ترافیک ورودی جاده سیمان و رسالت را حل خواهد کرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: خوشبختانه طرح تفصیلی شمال شرق در حال تدوین است و تا یک ماه دیگر نهایی می‌شود که این موضوع می‌تواند در طرح تفصیلی نیز مطرح شود.

کلائی درباره پیشنهادات دفتر تسهیل‌گری توسعه محله طرق گفت: مردم محله طرق مردمی منسجم هستند و خودشان برای رفع مشکلات کمک می‌کنند، پیگیر هستند و نسبت به حل مسائل اهتمام دارند.

وی با اشاره به این که با اجرای پروژه جاده محمدآباد به طرق یک مسیر دسترسی مناسبی در این منطقه ایجاد شده گفت: اما با این وجود در ورودی این محل به شهرک شیرین دچار مشکل هستیم و عموم مردم نسبت به آن معترض هستند لذا این موضوع نیز از سوی دفتر تسهیل گری با مردم مطرح و پیگیری شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: جاده محمد آباد از کنار اراضی شهرک شیرین عبور می‌کند و ما برای رفع مشکل بن بست شهرک شهید رجایی می‌خواهیم بازوی چهارم را از تقاطع غیر همسطح مصلی تا محور شهرک شهید رجایی اجرا کنیم که به صورت موازی با محور محمد آباد و طرق است.

کلائی اظهار کرد: بازوی چهارم، وقتی به انتهای محدوده شهری می رسد، عملا باید به محمد آباد و طرق نیز دسترسی داشته باشد که اجرای پروژه جاده دسترسی محمد آباد به طرق این امر را تسهیل کرده است.

وی با بیان این که ما قطعا تصمیم داریم که بازوی چهارم را ایجاد کنیم و این موضوع 12 شهریور ماه در کمیسیون ماده پنج مطرح و ان‌شاءلله اجرایی خواهد شد، افزود: لذا پیگیری این موضوع می‌تواند از سوی دفتر تسهیل گری محله تاثیر مثبتی داشته باشد.

شهردار مشهد با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی دفتر تسهیل گری محله نوده، در خصوص توسعه این محل بیان کرد: به نظرم میتوان با وجود اراضی بزرگ مقیاسی که در محدوده محله نوده (شهرک امام علی) وجود دارد و بهرهگیری از زمینههای موجود در جاده قدیم قوچان، مجموعه‌ای با فضاهای تفریحی اقامتی و تجاری با پارکینگ کافی در این اراضی ایجاد کرد که این کار می‌تواند روی توسعه این منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.

کلائی درباره مشکلات قلعه وکیل آباد و پیشنهادات مطرح شده از سوی دفتر تسهیل گری این محله خاطرنشان کرد: اکنون طرح تفصیلی این منطقه در حال طی کردن مسیر است که با تصویب آن توسط کمیسیون ماده پنج شاهد گشایش‌های خوبی در قلعه وکیل آباد خواهیم بود.

وی در ادامه درباره بازار سرشور و پیشنهادات دفتر تسهیل گری برای توسعه و بازآفرینی آن اضافه کرد: ما بر بازآفرینی این محله قدیمی تاکید داریم و انتظار داریم که تا پایان سال حداقل 10 پروژه مناسب برای توسعه این محل تعریف شده و اتصالاتی میان بافت‌های تاریخی باقی مانده در این محله برقرار شود.

شهردار مشهد درباره طرح های مرتبط با خیابان ارگ مشهد گفت: بر این موضوع بسیار تاکید می کنم که دفتر تسهیل گری این محله روی طرح های توسعه و بازآفرینی این محور قدیمی تمرکز داشته باشند تا بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

کلائی در خصوص اقدامات انجام شده دفتر تسهیل گری شهرک شهید بهشتی، نیز با بیان این که از برنامه زمان بندی در نظر گرفته شده عقب تر هستیم، اظهارکرد: ساماندهی شهرک شهید بهشتی بسیار برای ما مهم است، موانعی از جمله موضوعات حقوقی بر سر راه قرار دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی شورای شهر و سازمان بازآفرینی شهری رفع شود.

وی ادامه داد: باید بررسی شود، از زمانی که دیوار حائل شهرک پردیس و شهید بهشتی برداشته شده، چه اقداماتی برای ساماندهی شهرک شهید بهشتی انجام شده است. به نظرم برای دستیابی به نتیجه در شهرک شهید بهشتی، باید به صورت قطعه، قطعه کار پیشبرده شود تا مردم احساس کنند کار در حال انجام شدن است.

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۲ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۳ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد ۴ ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند ۵ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۶ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امکان‌پذیر نیست ۷ گزارش| رئیسعلی دلواری؛ سرداری که در سواحل خلیج فارس متجاوزان انگلیسی را به زانو درآورد ۸ ‌تبعیض‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری باید برطرف شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم عضو کمیسیون حقوقی مجلس: تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی/ بازار بورس کشور نیازمند سازماندهی است معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست: هزار میلیارد تومان برای رفع معضل پسماند شمال کشور اختصاص یافت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گلستان جواب داد / تعداد شهرستان‌های سفید و زرد به ۱۱ رسید مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار بحرین| جنبش ۱۴ فوریه: نمی‌گذاریم خاک کشورمان جای پای صهیونیست‌ها شود امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفتر تسهیل گری محله دفاتر تسهیل گری شهرک شهید بهشتی قلعه وکیل آباد شهردار مشهد محمد آباد برای رفع مطرح شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر قصد خرید خانه در محله جنت‌آباد تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جنت‌آباد محله‌ای دنج در شمال غرب پایتخت است که در منطقه ۵ شهرداری قرار دارد. این محله از شمال به حصارک، از جنوب به بلوار آیت الله کاشانی، از غرب به محله‌ی شهران و از شرق به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

جنت‌آباد محله‌ای آرام با امکانات رفاهی بی‌نظیری است که باعث شده تا خریداران مسکن آن را در لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهند؛ بنابراین در ادامه به بررسی قیمت خانه‌ها در این محله تهران می‌پردازیم.

خرید یک واحد ۵۵ متری در جنت‌آباد شمالی در حالی که ۱۹ سال از ساخت آن می‌گذرد و یک اتاق خواب دارد، به چهار میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان احتیاج دارد.

برای خرید یک واحد ۵۵ متری ۷ ساله در جنت‌آباد شمالی به بودجه‌ای حدود ۶ میلیارد تومان نیاز دارید.

واحد دیگری با زیربنای ۸۰ متر، دو خوابه و سنی حدود ۱۷ سال، در روز‌های گذشته، هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

با بودجه ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک آپارتمان ۹۹ متری ۱۹ ساله در جنت‌آباد جنوبی شوید. همچنین با بودجه ۱۱ میلیارد تومان می‌توانید واحد آپارتمان ۱۰۳ متری دو خوابه با سنی حدود ۱۶ سال را نیز خریداری کنید.

آپارتمان دیگری با زیربنای ۱۰۰ متر و دو خوابه، در حالی که ۱۲ سال از ساخت آن می‌گذرد، با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان معامله می‌شود.

با سرمایه‌ای بیش از ۱۱ میلیارد تومان، می‌توانید واحد آپارتمانی ۴ ساله با زیربنای ۱۱۷ متر را در جنت‌آباد مرکزی بخرید.

واحد دیگری با متراژ ۱۵۰ متر، ۱۱ ساله و دارای سه اتاق خواب به قیمت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر در این محله غربی تهران جدول زیر را بخوانید:

دیگر خبرها

  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر