Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@23:19:17 GMT

کدام کسب‌وکارها در ایام کرونا سود کردند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۹۵۶

کدام کسب‌وکارها در ایام کرونا سود کردند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فتح اله بیات، درباره آسیب پذیری کسب و کارها در بحران کرونا اظهار کرد: در چند ماهی که درگیر بحث کرونا شدیم، اولین شغل هایی که آسیب دیدند، مشاغل خدماتی و کسب و کارهایی بود که ارتباط مستقیم با مردم داشتند.

وی آژانس‌های مسافرتی، مراکز تفریحی و گردشگری و رستورانها را از جمله کارهای خدماتی دانست که با شیوع کرونا دچار مشکل و توقف فعالیت شدند و گفت: بخش های تولید وصنعت به دلیل پایداری بیشتر مشاغل با کمترین میزان آسیب روبه رو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فعال حوزه کار با بیان اینکه مشاغل خدماتی از ثبات و ماندگاری کمتری در برابر بحرانها و چالشهای اقتصادی برخوردارند، تاکید کرد: صاحبان کسب و کارهایی که بنیه اقتصادی ضعیفتری دارند، در چنین شرایطی زود از پا در می آیند لذا معتقدم اگر بتوانیم شغلهای پایدار ایجاد کنیم که ساختاری قوی تری داشته باشند به مراتب بهتر است.

بیات بهترین نوع کسب و کارها در دوران کرونا را کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: کسب و کارهایی که توانسته اند از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند، موفق تر بودند و بیشتر سود کردند. در این شرایط شغل هایی هستند که امکان دورکاری برایشان وجود دارد و می توانند فعالیت خود را در بستر اینترنت دنبال کنند لذا کارهایی که قابلیت انجام آنها در بستر وب و به شکل دورکاری فراهم هست باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارهایی که به حضور فیزیکی نیاز ندارد مثل کارهای آموزشی یا برگزاری کلاسهای دانشگاهها و مدارس را می توان در قالب فضای مجازی انجام داد به شرط اینکه امکانات اولیه نظیر اینترنت پرسرعت و پهنای باند مناسب و دسترسی به سیستم های هوشمند برای افراد و خانواده ها فراهم شود.

به اعتقاد این فعال حوزه کار، پیامدهای شیوع کرونا در نیمه دوم‌ سال غیرقابل پیش بینی است، به همین دلیل باید بحث آموزش‌های مجازی و دورکاری را جدی بگیریم و  امکانات مورد نیاز برای شش ماهه دوم سال را  تدارک ببینیم.

پربیننده ترین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟! ارزش سهام عدالت من ( ۱۰شهریور ماه) حقوقی‌ها کدام نمادهای بورس را خریدند؟ نقشه بازار سهام بر اساس ارزش معاملات/ فلزات اساسی تافته جدا بافته بازار شدند حقوق پرستاران افزایش‌ یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا شیوع کرونا کسب و کار اینترنتی ویروس کرونا کرونا در ایران کرونا ویروس تاثیر اقتصادی کرونا کسب و کار ایرانی کووید ۱۹ کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از تخریب تعدادی از راه‌ها و جاده‌های روستایی شهرستان ممسنی به‌دلیل شدت بارش‌های شب گذشته خبر داد.

غلام‌رضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شدت بارش‌ها دو خسارت به استان فارس وارد کرد؛ یکی تخریب مسیرهای روستایی شهرستان ممسنی و دیگری خسارت برخی محصولات کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه فرمانداری و راهداری در حال ترمیم راه‌های روستایی هستند، ادامه داد: خساراتی به محصولات کشاورزی وارد شده است، زیرا ساقه‌های برخی محصولات شکسته شد و بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی توسط آب تخریب شد. لازم است جهاد کشاورزی سریعاً مستندسازی و میزان خسارت را اعلام کند.

غلامی تاکید کرد: ستاد بحران شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها باید میزان خسارت واردشده را به ما اعلام کنند تا بتوانیم این موارد را اعلام و پیگیری کنیم. آنکه بیمه دارد، بیمه خسارت را جبران می‌کند و آن را که بیمه ندارد باید به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کنیم.

او اضافه کرد: میزان خسارت‌ها به آن حدی نیست که نگرانی وجود داشته باشد، ضمن اینکه خسارت جانی هم نداشتیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه اکنون تمام محورهای مواصلاتی فارس باز و تردد روان است، گفت: بیشترین میزان بارندگی در این سال زراعی مربوط به شهرستان اردکان ۵۶۰ میلی‌متر، نورآباد ممسنی ۴۶۰ میلی‌متر و فیروزآباد ۴۲۰ میلی‌متر بوده است. سال پر بارش خوبی داشتیم و میزان بارش در شهر شیراز ۲۵۰ میلی‌متر بود.

غلامی بیان کرد: نکته مهم در این سال برای میزان بارش‌ها این است که آب‌ها را در استان نگه داریم و به سمت خلیج فارس جاری نشود. آبی که در تالاب‌ها و سدها جمع می‌شود برای استان نگهداری می‌شود. بهترین کار این است که با کارهای آبخیزداری و ایجاد بندهای مختلف خاکی و ملاتی، هلالی آبگیر، کاشت درخت و بذرپاشی، این آب‌ها را در استان نگه داریم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با تأکید بر اینکه راه برون رفت فارس از خشکسالی، انجام کارهای آبخیزداری است، افزود: در این زمینه کم کار کرده‌ایم. امروز باید بتوانیم گزارشی برای نگهداری این میزان بارش‌ها در استان ارائه دهیم.

وی در پایان، با بیان اینکه سامانه بارشی هنوز از استان خارج نشده است و تا پایان امروز از استان خارج خواهد شد، گفت: ابرها تغییر پیدا می‌کنند و ممکن است در یک نقطه، بارش باران شدید باشد و در نقطه دیگر نباشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کاهش قیمت طلا و سکه
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس