Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به احتمال بروز موج سوم کرونا در استان ابراز نگرانی کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدحسین بحرینی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری از کرونا خراسان رضوی از مردم استان که در ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرینی با اشاره به اینکه مسئولین سلامت استان نگران موج سوم کرونا هستند، افزود: همزمانی سفرهای پایان فصل تابستان، بازگشایی مدارس و سوار شدن موج آنفولانزای فصلی روی موج کرونا به شدت موجب نگرانی است لذا می‌طلبد مردم استان بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: از هیئات مذهبی سراسر کشور تقاضا می‌کنم امسال عزاداری را در شهرهای خود برگزار کرده و از سفر به مشهد جدا خودداری کنند چرا که ما نگران موج سوم کرونا هستیم.

روند نزولی کرونا در خراسان رضوی/ مردم الگویی موفق را در برگزاری عزاداری به نمایش گذاشتندشیوع کرونا اعتقاد مدیران را به قدرت توان داخلی افزایش دادذوالفقاری: دهه محرم تجربه خوبی در مدیریت بیماری کرونا در کشور بود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این جلسه گفت: ماه محرم امسال با شکوه و شعور حسینی به بهترین وجه برگزار شد لذا از تمام مردم عزادار که دستورالعمل‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا را رعایت کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی اضافه کرد: از مسئولین محترم هیئات مذهبی که با وجود سختی‌های برگزاری جلسات در ماه محرم امسال، مسائل بهداشتی را رعایت کردند باید تشکر کنیم.

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۲ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۳ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد ۴ گزارش| رئیسعلی دلواری؛ سرداری که در سواحل خلیج فارس متجاوزان انگلیسی را به زانو درآورد ۵ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امکان‌پذیر نیست ۶ ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند ۷ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۸ ‌تبعیض‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری باید برطرف شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم بازدید رئیس مجلس از پروژه فرودگاه بهبهان / آیا فرودگاه به روی مردم بازگشایی می‌شود؟ + فیلم عضو کمیسیون حقوقی مجلس: تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی/ بازار بورس کشور نیازمند سازماندهی است معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست: هزار میلیارد تومان برای رفع معضل پسماند شمال کشور اختصاص یافت مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار بحرین| جنبش ۱۴ فوریه: نمی‌گذاریم خاک کشورمان جای پای صهیونیست‌ها شود امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی - و پنجره‌های بسته – می‌تواند به گسترش ویروس‌های معلق در هوا مانند ویروسی که باعث عفونت COVID-19 می‌شود، کمک کند.
محققان گزارش می‌دهند که به نظر می‌رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

به گزارش ایتنا، آلن هادرل، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول، گفت:« ما می‌دانستیم که SARS-CoV-2 مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما بود از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می‌تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس‌های موجود در هوا را افزایش دهد. به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای400 ppm از کربن دی اکسید است.

بر اساس نتایج منتشر شده در 25 آوریل در ژورنال  Nature Communications، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس‌های معلق در هوا را افزایش داد. محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد - مشابه غلظت یک اتاق شلوغ – ویروس حدود 10 برابر بیشتر زنده می‌ماند.

هادرل در یک انتشار خبری دانشگاه گفت:« این رابطه روشن می‌کند که چرا رویدادهای پاندمیک کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند .ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می‌دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می‌کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوا بیشتر زنده بمانند.»

هادرل همچنین گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود. نتایج همچنین نشان می‌دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس‌های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علم آب و هوای اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد. هادرل گفت: «بنابراین این یافته‌ها پیامدهای گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.»

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعاتی ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد