Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز بهورز روز چهارشنبه طی آیینی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خدمات بهورزان استان فارس تقدیر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گرامیداشت روز بهورز و تبریک به بهورزان استان فارس گفت: روز بهورز برای مجموعه بهداشت و درمان در سراسر کشور روز مقدسی است و پیشرفت های مختلف در حوزه های بهداشتی حاصل تلاش شبکه های بهداشت و درمان شهرستان هاست که بدنه آنها را بهورزان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهرزاد لطفی  افزود: کار و تلاش بهورزان از روی نیت قلبی و عاشقانه است و این تلاش ها برای نظام سلامت و مجموعه بهداشت و درمان ارزشمند است.

او اضافه کرد: شاخص های مختلف بهداشت و سلامت در استان فارس ارتقای زیادی داشته که فعالیت بهورزان در این راستا بسیار موثر بوده است. 

رییس دانشگاه با اشاره به اینکه ریشه کنی بیماری هایی مانند فلج اطفال در کشور از مهمترین اقدامات بهورزان بوده است، ادامه داد: یک بهورز در سرما و گرما و با کمترین امکانات در روستاها با سختی ها مقابله می کند و به مردم خدمت رسانی می کند.

دکتر لطفی بر اولویت توجه به موضوع بهداشت و پیشگیری نسبت به درمان تاکید کرد و گفت: باید به موضوع بهداشت توجه بیشتری داشته باشیم چرا که موضوع بیماری های غیرواگیر نیاز به برنامه ریزی دارد، در شیوع بیماری کرونا  مشاهده شد که بسیاری از موارد مرگ و میر کرونا مربوط به افرادی است که بیماری های زمینه ای مانند دیابت دارند.

وی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه برای برطرف کردن مسایل مختلف بهورزان تلاش می کند، از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها خواست زمانی را برای شنیدن حرف ها و مسایل بهورزان در نظر بگیرند و برای رفع مسایل این حوزه بیشتر تلاش کنند.

رییس دانشگاه همچنین بر بهبود استاندارد و کیفیت خانه های بهداشت و افزایش و ارتقای تجهیزات و امکانات آموزشی در مراکز آموزش بهورزی تاکید کرد.

اهمیت نقش بهورزان در پیشبرد اهداف سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: روز دوازده شهریور در تاریخ نظام سلامت روز بزرگی است که در این روز نخستین خانه بهداشت کشور راه اندازی و این روز به به عنوان روز بهورز نامگذاری شد.

عبدالرسول همتی افزود: حدود نیم قرن از تاسیس نظام سلامت گذشته و با آموزش بهورزان و راه اندازی خانه های بهداشت، تحول شگرفی در حوزه بهداشت و سلامت ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه کنترل بیماری ها، کاهش مرگ و میر مادران باردار و کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال نتیجه تلاش های بهورزان است، اضافه کرد: هر ساله برای تقدیر از خدمات این سربازان خط مقدم جبهه سلامت مراسمی برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، نتوانستیم این برنامه را برگزار کنیم و امروز با حضور رییس دانشگاه و نمایندگان بهورزان استان از خدمات آنان تقدیر می شود.

معاون بهداشت دانشگاه با تقدیر از حمایت های دکتر «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حوزه بهداشت فارس ادامه داد: رییس دانشگاه به موضوع بهداشت اعتقاد ویژه ای دارد و همواره از مجموعه بهداشت دفاع کرده و پیگیر رفع مسایل مربوط به حوزه بهداشت است.

دکتر همتی اضافه کرد: همه ما به نقش بهورزان در پیشبرد اهداف نظام سلامت واقف هستیم و اقدامات بهورزان در زمینه غربالگری بیماری کووید۱۹ سبب شد تا دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقام نخست کشور را کسب کند و این عنوان حاصل کار بهورزان تلاشگر دانشگاه است.

او با تبریک روز بهورز به بهورزان و مربیان بهورزی، افزود: بهورزان عشایری با وجود مشکلاتی که در کوچ دارند خدمات مناسبی را به جمعیت عشایری فارس ارایه می کنند و در این زمینه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقام نخست کشور را دارد و الگویی برای کشور به شمار می رود.

ایجاد ۸ منطقه بهورزی در فارس

کارشناس مسوول آموزش بهورزی معاونت بهداشت دانشگاه با ارایه گزارشی از اقدامات بهورزان به رییس دانشگاه گفت: در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه هشت منطقه بهورزی پیش بینی شده که هر منطقه چند شهرستان را شامل می شود و نمایندگان هر منطقه، مسایل مربوطه را به دانشگاه منتقل می کنند و این ابتکاری است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا شده است.

فرانک فتحی افزود: تیم بهورزی دانشگاه از افراد توانمند و با تجربه تشکیل شده که همگی سابقه کار بهورزی دارند و یا از مربیان بهورزی هستند. 

وی  اضافه کرد: حدود ۲۵ درصد جمعیت استان روستایی است و نقش بهورزان در مناطق روستایی قابل مشاهده و تقدیر است.

کارشناس مسوول آموزش بهورزی معاونت بهداشت دانشگاه در ادامه با تقدیر از حمایت های معاون بهداشت دانشگاه از حوزه بهورزی و برنامه های مرتبط با بهورزان بیان کرد: اگر مشکلی در روستاها به وجود بیاید به شهرها نیز انتقال می یابد، بنابراین خدمات بهورزان بسیار اهمیت دارد و در موضوع کرونا  نیز بهورزان در کنار مراقبان سلامت ارایه خدمت می کنند.

فتحی گفت: هشت مرکز آموزش بهورزی در فارس، مسوول آموزش بهورزانی هستند که به مردم استان خدمت رسانی می کنند و علاوه بر آموزش بهورزان، آموزش به تیم های سلامت را نیز بر عهده دارند.

او با تاکید بر اهمیت خدمات بهورزی از فعالیت حدود هزار و پانصد بهورز در حدود هزار خانه بهداشت استان فارس خبر داد و افزود: هر بهورز حدود ۷۰۰ خدمت مختلف در خانه های بهداشت ارایه می دهد.

در این نشست که ظهر امروز دوازدهم شهریور در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، از یکی از نمایندگان بهورزان به نمایندگی از جامعه بهورزی استان، تقدیر شد.

برچسب‌ها بهورزان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهورزان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس بهورزان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهداشت دانشگاه بهداشت و درمان آموزش بهورزی نظام سلامت استان فارس بیماری ها روز بهورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با حضور معاون   بهداشت  دانشگاه علوم پزشکی  استان آذربایجان غربی  و فرماندار پلدشت رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت معرفی شد .

در این مراسم دکتر شهاب بینا بعنوان رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت معرفی . و از زحمات دکتر حسینی رییس سابق قدردانی شد .

دیگر خبرها

  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است