Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تاکید بر لزوم حفظ بارقه‌های امید در دستگاه قضا گفت: حکمیت‌های محلی در جامعه تقویت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دادستانی و دادگستری شهرستان کاشان با بیان اینکه سیستم قضا علاوه بر دقت در داوری و در نظر داشتن تمامی جوانب لازم دو رسالت را بر عهده است، اظهار داشت: یکی از رسالت‌ها نحوه چگونگی احکام و دیگر رسالت مسئله بعد از اجرای احکام است و بر همین اساس لازم است تا به این دو رسالت نگاه ویژه ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های منطقه کاشان افزود: ممکن است در کاشان جنگ طائفه‌ای نباشد اما برخی موارد وجود دارد که اگر در صدور احکام دقت نشود ممکن است عواقبی را به دنبال داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن انتقاد به آمار زندانیان ابراز داشت: لازم است در پرونده ها به ویژه پرونده‌های خانوادگی از حکمیت‌های محلی استفاده کرد و قبل از صدور رای قضایی این مهم صورت پذیرد و مرحوم آیت‌الله شاهرودی کار بسیار خوبی را انجام دادند که دیگر کارها ممکن است به این کار نرسد و اقدام صورت گرفته احیای شورای حل اختلاف بود.

گلستان| دمیدن در آتش تفرقه و اختلاف برای ضربه زدن به امت اسلامی استخودسوزی زن 35 ساله در کرج / علت حادثه اختلافات خانوادگی بوده استاختلاف جدی حقوق کارمندان دولت و دریافتی ماهانه حقوق بگیران بخش خصوصی از کجا ناشی شد؟استقبال سازمان ملل از پیشنهاد پوتین برای کاهش اختلافات در شورای امنیت

وی ضمن تاکید بر احیای افراد نافذ و معتمد گفت: در روستاها قبلا شورای حل اختلاف وجود نداشت و در سیستان و بلوچستان نیز اختلافات به صورت حکمیت‌های محلی به راحتی برطرف می‌شد در حالی که قبح و هیبت دستگاه قضا باید حفظ شود تا برای افراد سودجو و مجرم عامل بازدارنده باشد.

سلیمانی با بیان اینکه شورای حل اختلاف از افراد محلی استفاده می شود اما به صورت قدیمی و سنتی اجرایی نمی‌شود، تصریح کرد: شورای حال اختلافات تقریبا روند اداری به خود گرفته در حالی که در گذشته به شیوه سنتی افراد اختلافات خود را رفع می‌کرد و بر همین اساس دستگاه قضا لازم است تا در این زمینه با الهام از هدف مرحوم آیت‌الله شاهرودی نسبت به حل اختلافات اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به حجم بالای پرونده‌های قضات تاکید کرد: خوشبختانه با حضور آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا تحولی ایجاد شده و این موضوع بارقه‌های امید را ایجاد کرده و وظیفه ما است تا این امید را همچنان پررنگ نگه داریم.

انتهای پیام/801

R7760/P/S6,1369/CT11 بیشتر بخوانید... انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای حل اختلاف و معادن استان‌ها خراسان جنوبی| دشمن به طرق مختلف درصدد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است نماینده مردم ورامین در مجلس: علی‌رغم اختلاف‌نظرها می‌توانیم در مسائل مهم کشور هم‌نظر باشیم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای حل اختلاف و معادن استان‌ها خراسان جنوبی| دشمن به طرق مختلف درصدد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است نماینده مردم ورامین در مجلس: علی‌رغم اختلاف‌نظرها می‌توانیم در مسائل مهم کشور هم‌نظر باشیم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۲ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۳ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد ۴ گزارش| رئیسعلی دلواری؛ سرداری که در سواحل خلیج فارس متجاوزان انگلیسی را به زانو درآورد ۵ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امکان‌پذیر نیست ۶ ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند ۷ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۸ ‌تبعیض‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری باید برطرف شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم بازدید رئیس مجلس از پروژه فرودگاه بهبهان / آیا فرودگاه به روی مردم بازگشایی می‌شود؟ + فیلم عضو کمیسیون حقوقی مجلس: تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی/ بازار بورس کشور نیازمند سازماندهی است معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست: هزار میلیارد تومان برای رفع معضل پسماند شمال کشور اختصاص یافت مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار بحرین| جنبش ۱۴ فوریه: نمی‌گذاریم خاک کشورمان جای پای صهیونیست‌ها شود امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولی فقیه دستگاه قضا حل اختلاف آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: معلم باید دارای روحیه خودسازی و تهذیب نفسانی باشد تا آموزش و صحبت‌هایش تأثیرگذاری لازم داشته باشد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک 12 اردیبهشت ماه؛ روز معلم به همه معلمان؛ در توصیف جایگاه دست‌اندرکاران عرصه علم و تربیت به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) فرموده إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما؛ من مبعوث شدم تا اینکه معلّم باشم. معلمی شغل انبیاست، کسی که برای امر تعلیم و تربیت زحمت می‌کشد تا دیگری را از جهل نجات دهد، شأنی والا پیدا می‌کند.

وی گفت: معلم باید دارای خودسازی و تهذیب نفسانی باشد تا آموزش و صحبت‌هایش تأثیرگذاری لازم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: معلم باید به تمام معنا بر درس و علم مسلط و قبل از آموزش، مطالعه داشته باشند تا بتوانند به خوبی تدریس کنند.

وی افزود: معلم باید دلسوزانه و همچون شمعی که برای یک کاشانه تاریک می‌سوزد و محل را روشن می‌کند، برای شاگردانش این کار را انجام دهد همانگونه که پیامبر عظیم‌الشأن(ص) رنج‌ها و زحمات زیادی برای هدایت و نجات انسان‌ها از جهالت و ظلمت زمان جاهلیت انجام داد.

پورذهبی ضمن قدردانی از زحمات معلمان و جامعه فرهنگی کردستان بیان کرد: امیدوارم که زحمتکشان این عرصه در پیشبرد اهداف و زندگیشان همواره موفق و سربلند باشند.

در ادامه توصیف نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از جایگاه معلمان را به صورت ویدئویی ببینید:

.

12 تا 19 اردیبهشت ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس