Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@07:42:08 GMT

تجلیل از شهید باهنر تجلیل از خط شهدا است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۶۲۳۵

تجلیل از شهید باهنر تجلیل از خط شهدا است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت : اگر از شهید باهنر تجلیل می شود باید از شهید رجایی، مطهری، بهشتی و سلیمانی نیز تجلیل کرد زیرا خط آنها از هم  جدا نیست و تجلیل از باهنر یعنی تجلیل از خط شهید که باید به آن توجه ویژه داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان ظهر امروز در آئین برگزاری جشنواره خورشید کویر اظهار کرد: انسانها گاهی اوقات در کوره های سخت جهل قرار می گیرند اما این جهالت بر روی آنها تاثیر گذار نیست و تعلیم و تربیت در دستور کارشان قرار می گیرد و آنان مروج آداب دینی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گاهی اوقات این کوره ها فقر است و در عین حالی که انسان در فقر قرار می گیرد روی آن اثر نمی گذارد و او را از مسیر خود منحرف نمی کند و گاهی اوقات انسان در معرض انواع و اقسام فسادها و گناهان قرار می گیرد اما باز این گونه گناهان روی او اثر نمی گذارد و او راه عدل را در پیش می گیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان افزود: برخی از دستورهای دینی به طور مستقیم و غیر مستقیم با ما حرف می زنند و پیام می دهند، در ترجمه زیارت وارث می خوانیم که در خطاب های مستقیم با ما یک طور حرف می زند و در خطاب های غیر مستقیم کمتر از خطاب های مستقیم نیست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: یکی از پیام های زیارت وارث در خطاب غیر مستقیم این است که ائمه معصومین علیهم السلام و پیامبران جدا نیستند و اگر می خواهید به امام حسین (ع) تعظیم کنید تنها به او اکتفا نکنید بلکه به انبیاء قبل و پیامبر (ص) نیز باید تعظیم و تکریم کرده و به آن توجه داشته باشید.

وی با بیان اینکه در خیلی از آداب دینی این مسئله وجود دارد، عنوان کرد: طبق همین مبنا علما هم از هم جدا نیستند، اگر از باهنر تجلیل می کنید باید از همه علما چه آنان که در قید حیات هستند و چه آنان که رفتند باید تجلیل کرد زیرا علما از هم جدا نیستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان  کرمان بیان کرد: شهدا هم همینطور، اگر از شهید باهنر تجلیل می شود باید از شهید رجایی، مطهری، بهشتی و سلیمانی نیز تجلیل کرد زیرا خط آنها از هم  جدا نیست و تجلیل از باهنر یعنی تجلیل از خط شهید که باید به آن توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: مطلب دیگری که در آداب دینی وجود دارد این است که هر کدام از ارزشها کمال هستند و اما هیچ کمالی به شهادت نمی رسد.

وی گفت: امام علی (ع) با همه کمالاتی که در وجودشان است در عبادت آنگونه که خواندید و شنیدید عدالت علی (ع) آنقدر پر رنگ است که نه فقط جامعه اسلامی که غیر اسلامی نیز در عدالت ایشان تحت تاثیر است و در شجاعت و در رسیدگی به فقرا و در حکومت و در هر کدام از ارزش ها، حضرت مانند خورشید می درخشد اما حضرت علی(ع) زمانی بحث شهادت پیش می آید جمله معروف «فزت و رب الکعبه» را می گوید و بالاترین مرحله قرب به خدا شهادت است که امیرالمومنین(ع) به این مسئله تصریح می کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان افزود: کسانی که به خط شهادت می پیوندند و جان خود را در این راه تقدیم می کنند در کنار همه این کمالات شهادت خطی ویزه و استثنایی است که رفیق هر کسی نمی شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اذعان کرد: شهید باهنر عالمی  برجسته است که در حوزه علمیه درس خوانده و با دقت هم خوانده است و آنچه آموخته به دیگران نیز یاد داده است .

وی تصریح کرد: شهید باهنر در بین دولتمردان شخصیتی فوق العاده است ایشان وکالت مجلس را به عهده داشت و در مجلس شورای اسلامی وقت، آنقدر مهم است که برای رأی اعتماد به ایشان برای وزارت آموزش و پرورش استدلال می شود که رفتن باهنر باعث تضعیف مجلس می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: شهید باهنر شخصیتی متواضع و متمایز بود هیچ گاه از ظاهر او نمی شد فهمید که در افکار مواج او چه می گذرذ.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: هر چه هوا داغ تر شود عطش ما نیز بالاتر خواهد رفت و نیاز به آب جدی تر می شود و هر چه در دنیای فساد غرق شویم نیازمان به عالم ربانی بیشتر می شود.

وی ادامه داد: عالم ربانی همیشه مورد توجه و نیاز انسانی است که به دنبال سعادت است و کسانی که مروج واقعیت هستند نیاز انسان به آنها بیشتر می شود چه در زمان حیات و چه در زمانی که به آخرت سفر می کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان افزود: امروز در کرسی های درس نیاز بیشتری به امثال شهیدان باهنر و رجایی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: سالیان زیادی از شهادت مطهری می گذرد اما هر روز نیازمان به کتاب های ایشان بیشتر می شود. آقای باهنر و در کنار ایشان شهید رجایی کسانی هستند که بالاترین مراحل  معنویت را در دنیای امروز  به خود اختصاص دادند این راه در جهان ادامه دارد و رهروان آنها انسان های طیب و شایسته ای هستند که منتظر شهادت هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان حجت الاسلام علیدادی سلیمانی باهنر تجلیل شهید باهنر جدا نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کاغذ وطن با تیتر "شرکت‌های بزرگ منافع مردم استان را در نظر بگیرند" از زبان رئیس کل دادگستری استان کرمان از بررسی مشکلات حقوقی و قضایی شرکت‌های بزرگ استان خبر داده و عنوان کرده است: شرکت‌های بزرگ استان باید در تصمیمات و فعالیت‌های خود منافع مردم و استان کرمان را در نظر بگیرند.

روزنامه واقعه نیز با تیتر "مس باهنر حلقه برجسته در زنجیره ارزش" به حضور فعال و چشمگیر مس باهنر و بازدید وزرا و مقامات دولت یازدهم از غرفه مس باهنر در ششمین نمایشگاه اکسپو ٢٠٢٤ پرداخته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد