Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:14:03 GMT

محورهای نشست خبری الکاظمی و ماکرون در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۶۷۹۷

محورهای نشست خبری الکاظمی و ماکرون در بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: فرانسه شریک مهمی برای عراق است و ما خواستار توسعه این مشارکت هستیم.

وی افزود: ما در راستای اجرایی کردن سند همکاری راهبردی میان دو کشور حرکت می کنیم و عراقیها نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم را ارج می نهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه حامی حاکمیت عراق است و این موضعی متمایز و شاخص است.

الکاظمی تاکید کرد: ما تاکید می کنیم که حاکمیت عراق خط قرمز است. ما در راستای توسعه روابط فیمابین در زمینه های امنیتی و نظامی حرکت می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: فرانسه در زمینه بازسازی شهرهای آزاد شده، کمک کرده است و ما در راستای پروژه مشترک انرژی هسته ای برای تولید برق حرکت می کنیم. 

ازسوی دیگر ماکرون هم ضمن تاکید بر عمق دوستی میان عراق و فرانسه، گفت: ما می خواهیم که طرحها و پروژه های مهمی را در عراق به ویژه طرح مترو بغداد و طرحهای انرژی را انجام دهیم.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: ما با الکاظمی تقویت همکاری نظامی در مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار دادیم. ما حامی تلاش های جامعه جهانی به نفع عراق هستیم و بر این باور هستیم که ماههای آتی مهم خواهد بود.

وی افزود: نبرد با داعش ادامه دارد و ما بر حمایت از عراق پایبندیم.

کد خبر 5014387

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی امانوئل ماکرون عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی فلسطین ایران لبنان عربستان سعودی دونالد ترامپ ترکیه مکانیسم ماشه عادی سازی روابط با اسرائیل روسیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر،نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این نشست یاسر احمدوند؛ رییس و علی رمضانی؛ قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه حضور دارند.

با توجه به اینکه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آخرین مراحل آماده‌سازی را برای میزبانی از مخاطبان طی می‌کند، اصحاب رسانه می‌توانند پس از پایان نشست خبری از محل برگزاری تصویربرداری و بازدید داشته باشند.

نشست خبری این دوره از نمایشگاه یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰ یکشنبه در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6095064 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود