Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با بررسی میدانی صورت گرفته از هیأت‌ها، ضمن برگزاری بسیار باشکوه مراسم مذهبی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان الگوی کشوری استفاده کرد. - اخبار استانها -

سیدراشد جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: پس از ابلاغ پروتکل‌های‌ بهداشتی و تشکیل جلسات متعدد، 30 تیم تخصصی دو نفره از همکاران سلامت با یونیفرم و تجهیزات بهداشتی برای نظارت بر هیئات مذهبی استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظارت‌ها هر شب انجام می‌شود، افزود: تاکنون هزار بازدید انجام و 85 درصد هیأت‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

بیش از 95 درصد هیئت های مذهبی قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردندرعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های شهرکرد زبانزد استمسئولیت اجتماعی هیئت‌های مذهبی، الگویی ماندگار برای همه شیعیان

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری تعداد هیئات و تکایای شناسایی شده استان را هزار و 300 مورد اعلام و عنوان داشت: تاکنون 460 هیأت در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی استان ثبت‌نام و مابقی هیأت‌های محلی هستند.

جزایری تصریح کرد: بسیاری از هیأت‌ها مراسم‌ سوگواری اباعبدالله(ع) را در کوچه‌ها، معابر، پارک‌ها، مدارس و ورزشگاه‌های روباز برگزار می‌کنند و پایش بهداشتی مستمر نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در رعایت کامل مسائل بهداشتی شهرها و روستاهای دوردست مشکل داریم که ائمه‌جمعه، روسای شورای شهر، دهیاران و شهرداران آن‌ها فراخوان و توصیه‌های لازم برای برگزاری مراسم‌های محرم در اماکن روباز انجام شد. 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در صورت گزارش حرکت‌ هیئات در شهر و روستا این هیئات به سازمان تبلیغات اسلامی استان معرفی می‌شوند، ادامه داد: چندین گزارش از قصد حرکت هیأت‌ها داشته‌ایم اما با توصیه، سفارش، رهنمون و برگزاری نشست‌های مختلف با روسای هیأت‌‌ها و معتمدان محل سعی در انصراف و جلوگیری از حرکت آن‌ها داشتیم.

جزایری خاطرنشان کرد: تاکنون تخلف خاصی از سوی هیئات استان نداشته‌ایم و با بررسی میدانی صورت گرفته بسیاری از هیأت‌ها از جمله هیأت‌های واقع در مصلی، سالن ورزشی تختی، دبیرستان شهید بهشتی و محله گودال چشمه شهرکرد ضمن برگزاری بسیار باشکوه مراسم مذهبی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان الگوی کشوری استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه آب‌ژاول رایگان در اختیار هیئات استان قرار دادیم، تصریح کرد: در تهیه و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی دست، برای هیأت‌های عزاداری مشکلی نداشتیم و سازمان صمت استان در ستاد کرونا متولی تامین این اقلام شد که نمایندگانی از460 هیأت برای دریافت این اقلام نیز به آن سازمان معرفی شد.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام سوگواری محرم و صفر، مطرح کرد: تشکیل گروه همیاران سلامت از جوانان تحصیل‌کرده و دارای سواد بهداشتی هیأت‌های مذهبی و صدور کارت سلامت این همیاران سلامت از اقداماتی است که در راستای مشارکت جوانان در این امر خداپسندانه انجام شده و این جوانان پل ارتباطی مرکز بهداشت و مردم هستند.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT1 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۲ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۳ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد ۴ گزارش| رئیسعلی دلواری؛ سرداری که در سواحل خلیج فارس متجاوزان انگلیسی را به زانو درآورد ۵ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: منابع داخلی پاسخ‌گوی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیست ۶ آخرین جزئیات پرونده ویلموتس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌/ پژمانفر: توضیحات ‌وزیر ورزش و تاج قانع‌کننده نبود ۷ ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند ۸ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری مهمترین اخبار استانها جهش تولید فولاد در منطقه کاشان با اجرای طرح توسعه فولاد امیرکبیر / طرح توسعه ۲ ساله تکمیل می‌شود+فیلم پاسخ قاطع رئیس کل دادگستری فارس به معاندان و رسانه‌های غربی / پرونده قاتل کارمند سازمان آب ‌کاملاً شفاف رسیدگی ‌شد‌ بازدید رئیس مجلس از پروژه فرودگاه بهبهان / آیا فرودگاه به روی مردم بازگشایی می‌شود؟ + فیلم گزارش ویدئویی| پیام مقام معظم رهبری به مردم کردستان / استقبال مسئولان از نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان مهمترین اخبار تسنیم انتخابات ۱۴۰۰ در گفتگو با صوفی| اصلاح‌طلبان مقبولیت سابق را بین مردم ندارند/ عارف و جهانگیری گزینه‌های بالقوه ۱۴۰۰ هستند گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار بحرین| جنبش ۱۴ فوریه: نمی‌گذاریم خاک کشورمان جای پای صهیونیست‌ها شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری پروتکل های بهداشتی رئیس مرکز بهداشت هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی درنشست شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد: تقویت تشکل‌های مردمی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی افزود: راهبُرد اصلی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای تحقق اهداف است و به‌همین علت از نظر کمی و کیفی به تشکل‌های مردمی توجه می‌شود.

حیدری تصریح کرد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت سیزدهم نسبت به قبل ۵۰ درصد رشد کمی داشته و از نظر کیفی نیز نظارت‌ها بر انجام فعالیت‌های این سازمان‌ها افزایش داشته است.

حسین‌میرزایی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را واگذاری امور به مردم و کمک گرفتن از آنان برای انجام بهتر کارها اعلام و تصریح کرد: در این سال‌ها مشخص شده است که هرجا از ظرفیت و مشارکت مردمی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استفاده شد، کارها پویاتر پیش رفت.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در یک نقطه خاص یا یک شهر و تنها در سه یا چهار بخش محدود فعالیت داشتند، در حالی‌که سیاست دولت سیزدهم افزایش فعالیت سمن‌های مردمی در بخش‌های مختلف است که این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به اجرای ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره و اضافه کرد: در این طرح تمامی ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی است و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی گفت: رسانه‌های گروهی در زمینه ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در این سامانه اطلاع‌رسانی مستمر، مرثر و کامل داشته باشند تا سمن‌های فعال در نقاط مختلف استان برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

حسین‌میرزایی به اهمیت آگاهی‌بخشی رسانه‌های گروهی اشاره و تأکید کرد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مهم‌ترین شاخص رسانه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا کارهای تخصصی در زمینه تحقق این شعار در حوزه‌های مختلف زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان انجام دهند.

حسین‌میرزایی تشکیل قرارگاه یا کمیته اطلاع‌رسانی در راستای شعار سال را ضروری اعلام و تصریح کرد: هم اکنون بخش‌های مختلف استان برای اجرایی کردن شعار سال در حال فعالیت هستند و بحث اطلاع‌رسانی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه این فعالیت‌ها بسیار مهم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901236

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری