Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@10:31:52 GMT

دیدار الکاظمی و ماکرون

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۶۸۹۷

نخست‌وزی عراق در دیدار امروز با امانوئل ماکرون اظهار کرد، تلاش می‌کنیم تمام چالش‌های پیش روی شرکت‌های فرانسوی را برداریم. ماکرون نیز گفت، فرانسه هر نیازی برای حمایت جامعه جهانی از عراق را تامین خواهد کرد. ناطقان: به نقل از سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار امروز، چهارشنبه خود با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: شراکت و همکاری ما با فرانسه مهم و این کشور شریک مهمی برای ماست و برای گسترش آن تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست وزیر عراق اظهار کرد: فرانسه کمک زیادی برای بازسازی شهرهای آزاد شده کرده و برای راه اندازی پروژه مشترک انرژی هسته‌ای جهت تولید برق تلاش می‌کنیم.

او اضافه کرد: برای به جریان انداختن سند همکاری استراتژیک بین دو کشور اقدام می‌کنیم و عراقی‌ها قدردان نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم هستند.

الکاظمی افزود: فرانسه حامی حاکمیت عراق بوده و موضع‌گیری ویژه‌ای داشته، ما تاکید می‌کنیم حاکمیت برای ما خط قرمز است.

نخست وزیر عراق اظهار کرد: اولویت همکاری بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و انرژی است. طرح آتی عراق در خصوص انرژی هسته‌ای هسته‌ای و پروژه‌های صلح‌آمیز تحت نظارت آژانس انرژی اتمی و انرژی فرانسه خواهد بود.

او ادامه داد: عراق صحنه مقابله علیه هیچ کشوری در منطقه نخواهد بود.

نخست‌وزیر عراق افزود: با ماکرون حمایت از دولت عراق را بررسی کردیم و از موضع آنها در حمایت از کشورمان در این زمینه‌ تشکر می‌کنیم.

ماکرون نیز اظهار کرد، فرانسه آماده پایبندی به تامین منابع انرژی عراق است. می‌خواهیم طرح‌ها مهمی را در عراق پیاده کنیم به خصوص طرح راه اندازی متروی بغداد و تامین برق این کشور را.

او افزود: اصرارم برای سفر به عراق برای اعلام پایبندی کشورم به عمق دوستی با این کشور بود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: برای جلب حمایت جهانی به نفع منافع عراق تلاش می‌کنیم و معتقدم ماه‌های آینده برای فعالیت‌های دولت عراق مهم خواهدت بود.

ماکرون تاکید کرد: با الکاظمی تقویت همکاری نظامی علیه داعش را مورد بررسی قرار دادیم. عراق از داعش رنج بسیار برده و جنگ با داعش ادامه خواهد داشت و ما به حمایت از عراق پایبندیم.

او اضافه کرد: فرانسه برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف در زمینه‌ اقتصادی تلاش می‌کند و قبل از هر چیز می‌خواهیم تامین مالی مناسب و پروژه‌های مهم از جمله متروی نیمه تمام بغداد را برنامه‌ریزی کنیم.

ماکرون گفت: ما مداخله‌های خارجی در عراق را بررسی کردیم و گفتیم فرانسه خواهان حمایت از عراق است. از دولت عراق به لحاظ سیاسی، اداری و امنیتی حمایت می‌کنیم. منبع: ایسنا برچسب ها: الکاظمی ، ماکرون ، دیدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: الکاظمی ماکرون دیدار نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی