Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق تاکید کرد که حاکمیت عراق خط قرمز است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مصطفی الکاظمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: حاکمیت عراق خط قرمز است و ما در تلاش برای بنیانگذاری مفهوم حاکمیت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: می خواهیم که پشتیبانی‌های مالی لازم را نظم بخشیده و همسو با پروژه‌ها از جمله پروژه مترو بغداد حمایت کنیم.

الکاظمی گفت: فرانسه شریک مهمی برای عراق است و پاریس خواهان گسترش این شرکت بین دو کشور است.

وی تصریح کرد: عراق در راستای فعال سازی سند همکاری راهبردی بین دو کشور تلاش می‌کند و عراقی‌ها نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم را ارج می نهند.

نخست وزیر عراق گفت: فرانسه حامی حاکمیت عراق است و فرانسه مساعدت زیادی در زمینه بازسازی شهرهای آزاد شده کرده است و ما در راستای یک پروژه مشترک انرژی هسته‌ای برای تولید برق تلاش می‌کنیم.

امانوئل ماکرون نیز در این کنفرانس مطبوعاتی  گفت: نبرد علیه گروه تروریستی داعش ادامه دارد و ما متعهد به حمایت از عراق هستیم.

وی افزود: ما در کنار شما خواهیم بود و سفرم به بغداد بیانگر تعهد فرانسه به عمق دوستی بین دو کشور است و خواهان همراهی با پروژه‌های مهم در عراق بویژه مترو بغداد و پروژه های انرژی هستیم.

ماکرون گفت: با الکاظمی درباره تقویت همکاری نظامی در مبارزه با گروه داعش گفت‌وگو کردیم. ما بسیج جامعه جهانی برای منافع عراق را حمایت می کنیم و معتقدیم که ماههای آینده درخصوص فعالیت دولت این کشور مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورها ۲ اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم ۳ گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع ۴ جمهوریخواهان مخالف ترامپ برای حمایت از بایدن میلیون ها دلار هزینه می‌کنند ۵ لبنان| امیل لحود: فرانسه می‌خواهد سازش با اسرائیل را به لبنان تحمیل کند ۶ عربستان| دور جدید سرکوب مخالفان بن سلمان؛ احتمال تکرار سناریوی هتل «ریتز کارلتون» ۷ کویت: هواپیماهای اسرائیلی هرگز از آسمان ما عبور نخواهند کرد ۸ چین به دنبال تبدیل شدن به امپراطور آسمان دنیا مهمترین اخبار بین الملل گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع مصاحبه| استاد دانشگاه لبنان: روند تشکیل کابینه جدید زیاد طول نمی‌کشد/ موضع عربستان از موضع آمریکا جدا نیست بیانیه رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام: اعضا تاکید کردند آمریکا عضو برجام نیست زارعی: لبنان با انتخاب «مصطفی ادیب» به آرامش می‌رسد مهمترین اخبار تسنیم انتخابات ۱۴۰۰ در گفتگو با صوفی| اصلاح‌طلبان مقبولیت سابق را بین مردم ندارند/ عارف و جهانگیری گزینه‌های بالقوه ۱۴۰۰ هستند انهدام بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی ‌/ شناسایی‌ هسته اصلی در وزارت علوم / متهمان برای وزارتخانه‌ها‌ ‌مدرک ‌جعل می‌کردند گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حاکمیت عراق بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود

تین نیوز

شرکت کل راه آهن عراق موعد آغاز اجرای پروژه جاده توسعه را اوایل سال 2025 اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از الصباح، یونس خالد الکعبی، مدیرکل این شرکت گفت که پروژه جاده توسعه، پروژه ای بزرگ و عظیم است و بیش از 66 درصد از طراحی های راه آهن و 50 درصد از طراحی های مسیر زمینی آن انجام شده است.

وی افزود که بررسی خاک حدود هزار کیلومتر با میزان انجام کار 89 درصد در مناطق شمال بغداد تا مرزها و 85 درصد از جنوب بغداد تا فاو انجام شده است.

الکعبی به موافقت 7 استان که آخرین آن صلاح الدین بود با مسیر عبور جاده توسعه اشاره کرد و گفت که تنها موافقت بصره، کربلا و دهوک باقی مانده است.

مدیرکل شرکت راه آهن عراق گفت که در نشست های آتی با ترکیه، مسائل فنی که بسیار شده، مطرح خواهد شد و این مسائل به تفاهمات و توافق بر سر همه جزئیات با پیشرفت کار در این پروژه نیاز دارد.

پروژه جاده توسعه که اواخر ماه مه گذشته توسط محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اعلام شد، شامل مسیری زمینی و ریلی از عراق به ترکیه و بنادر آن است.

این مسیر از بندر فاو در بصره آغاز می شود و برنامه ریزی شده تا متشکل از یک جاده و راه آهن به طول یک هزار و 200 کیلومتر داخل خاک عراق و اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه است.

بودجه این پروژه حدود 17 میلیارد دلار برآورد شده و در 3 مرحله اجرا می شود. مرحله نخست سال 2028 مرحله دوم سال 2033 و مرحله پایانی نیز سال 2050 تکمیل می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید