Web Analytics Made Easy - Statcounter

محفل آیینی زخم عتیق با حضور خانواده شهید مدافع حرم علی‌اصغر الیاسی افتتاح شد، این نمایشگاه تا پایان ماه محرم (۲۹ شهریور) ادامه دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاحیه محفل هنرهای آیینی زخم عتیق عصر امروز و با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری در تماشاخانه سرو افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه تا 29 محرم در تماشاخانه سرو ادامه دارد. 

در ابتدای این مراسم، داود فتحعلی بیگی صحبت کرد؛ او با اشاره به سختی‌های هنر تعزیه و هنرمندان آن گفت: این نمایشگاه و محفل توسط نهادی راه‌اندازی شده است که بنیان و اساس آن بر مقاومت است. هنر تعزیه در طول تاریخ حیات خود نه تنها ماهیتش بر مقاومت و ظلم‌ستیزی بوده بلکه هنرمندانش نیز اهل مقاومت بودند. به این معنا که علیرغم سختی‌ها، بعضا بی‌احترامی‌ها و اینکه در دوران پهلوی زندان می‌رفتند و شلاق می‌خوردند، دست از این هنر برنداشتند. 

وی ادامه داد: کوچه به کوچه مردم ایران آمیخته با هنر تعزیه است چرا که اعتقاد به این هنر داشتند. بدون شک باید گفت هنر شبیه‌خوانی هنر بی‌نظیری است و اختصاص به ایرانیان شیعه دارد. بسیاری از مردم جهان هنر ایرانی را با تعزیه می‌شناسند و کسانی که از خارج از ایران به کشورمان سفر می‌کنند دنبال تعزیه‌اند. 

این هنرمند عرصه تئاتر گفت: متأسفانه عده‌ای فقط سراغ نقص‌های تعزیه می‌روند، مثلا اگر دو عیب داشته باشد همان‌ها را بزرگ می‌کنند در حالی که به 98 حسن آن بی‌توجه‌اند. گویا که این نمایش ایرانی برای عده‌ای تبدیل به ننگ شده است. خوشبختانه باید بگویم که امروز توجه ویژه‌ای به این هنر شده و با افتتاح این نمایشگاه که مجموعه گران‌قدری است بخشی از تاریخ هنر تعزیه در ایران به نمایش عموم درآمده است. برایم عجیب است که برخلاف این که خواستگاه هنر تعزیه در ایران بوده و چنین پیشینه‌ای دارد ما موزه‌ای برای تعزیه نداریم. 

در بخش بعدی این مراسم، کلیپی از شهید مدافع حرم علی‌اصغر الیاسی به نمایش درآمد و پس از آن با حضور حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از خانواده این شهید مدافع حرم تقدیر شد. این محفل هنرهای آیینی به نام شهید الیاسی نامگذاری شده است. 

حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در بخش دیگری از این مراسم گفت: این محفل هنرهای آیینی پیشکشی به امام حسین علیه‌السلام است. این نمایشگاه که از امروز آغاز شده و تا آخر محرم ادامه دارد، به چند بخش تقسیم شده است؛ یکی از بخش‌های آن نمایشگاه تخصصی ادوات تعزیه است که به همت آقای دریایی جمع شده و پس از این مراسم افتتاح می‌شود. همچنین نشست‌هایی داریم که می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند. علاوه بر این، اجرای نمایش داریم. 

در پایان این مراسم نمایشگاه تخصصی ادوات تعزیه افتتاح شد. 

براساس این گزارش، نمایشگاه و موزه تخصصی نسخ قدیمی و ادوات تعزیه از دوره صفویه تا انقلاب اسلامی، اجرای تعزیه و شبیه خوانی، آئین‌های عاشورایی اقوام ایران زمین، نقالی و پرده‌خوانی، نشست پژوهشی تئاتر دینی و تئاتر صحنه‌ای «نقل سرخ» از جمله برنامه‌هایی است که ویژه این محفل تدارک دیده شده است.

نتایج ارزیابی چکیده‌های سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت اعلام شدچهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر کوتاه ارسباران» فقط در بخش نمایشنامه نویسی و مقاله برگزار می‌شود

انتهای پیام/

افتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیق افتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیقافتتاح محفل آیینی زخم عتیق R1539/P/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تعزیه روایت فتح موکب تسنیم ماه محرم دفاع مقدس تئاتر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط تعزیه روایت فتح موکب تسنیم ماه محرم دفاع مقدس تئاتر پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع) ۲ اهانت به پیامبر اسلام(ص) وقاحت آخرالزمانی و غیرمتمدنانه است/ نباید سکوت کرد ۳ وقایع روز دوازدهم محرم| ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه ۴ احمدرضا درویش: نامسلمان‌ها هم از هتک حرمت به پیامبر ناراحت‌اند ۵ الکوثر هنوز قطع است!/ چرا مشکلات شبکه‌های برون‌مرزی را جدی نمی‌گیریم؟ ۶ اهانت به پیامبر اسلام(ص) تلاش‌ مذبوحانه غرب برای جلوگیری از نفوذ اسلام است/ واکنش بهنگام ضروری است ۷ تقدیر رهبر انقلاب از اشعار عاشورایی «رندان تشنه لب» ۸ سریال کمدی جیمی فاکس در نتفلیکس ساخته می‌شود مهمترین اخبار فرهنگی احمدرضا درویش: نامسلمان‌ها هم از هتک حرمت به پیامبر ناراحت‌اند الکوثر هنوز قطع است!/ چرا مشکلات شبکه‌های برون‌مرزی را جدی نمی‌گیریم؟ تقدیر رهبر انقلاب از اشعار عاشورایی «رندان تشنه لب» سینمای دینی| دولت باید هنرمندان را متوجه نیاز‌های اصلی جامعه بکند/ نقش فارابی در سینمای دینی دهه ۸۰ چه بود؟ مهمترین اخبار تسنیم انتخابات ۱۴۰۰ در گفتگو با صوفی| اصلاح‌طلبان مقبولیت سابق را بین مردم ندارند/ عارف و جهانگیری گزینه‌های بالقوه ۱۴۰۰ هستند انهدام بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی ‌/ شناسایی‌ هسته اصلی در وزارت علوم / متهمان برای وزارتخانه‌ها‌ ‌مدرک ‌جعل می‌کردند تمدید دورکاری ادارات در استان تهران سخنگوی وزارت بهداشت: داروهای طب سنتی برای درمان کرونا مورد تایید نیست / اعلام پروتکل‌های سختگیرانه‌‌ ‌برای بازگشایی مدارس گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعزیه روایت فتح موکب تسنیم ماه محرم دفاع مقدس تئاتر تعزیه روایت فتح موکب تسنیم ماه محرم دفاع مقدس تئاتر دفاع مقدس هنر تعزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید معلم در اندیمشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از اندیمشک، همزمان با هفته گرامیداشت معلم، حجت‌الاسلام احمد محمدیان امام جمعه موقت و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با خانواده شهید علیرضا کریمی از شهدای معلم دیدار کرد.

حجت‌الاسلام محمدیان، در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهدای گرانقدر از خودگذشتگی و فداکاری کردند و ما باید تلاش کنیم ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

خانواده شهید علیرضا کریمی نیز به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت.

در پایان هم امام جمعه موقت اندیمشک تمثال شهید کریمی را به خانواده معزز این شهید معلم اهدا کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903150

دیگر خبرها

  • «گل‌غلتان» آیینی زیبا با عطر مدهوش‌کننده گل محمدی
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • لحظه اعلام شناسایی شهید «کاروان» به خانواده اش
  • دیدار با خانواده شهید معلم در اندیمشک
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • دیدار استاندار ایلام با خانواده شهید فیضی زاده
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور