Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@08:26:46 GMT

کرونا؛ موج دوم همه گیری در راه است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۸۱۱۵

کرونا؛ موج دوم همه گیری در راه است؟

خبرگزاری میزان- با وجود موفقیت‌های اولیه برخی کشور‌ها در مهار بیماری همه گیر کرونا، این ویروس اکنون به طور بی سابقه‌ای در حال گسترش است. تاریخ انتشار: 21:15 - 12 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۰۳۶

خبرگزاری میزان - ویروس شناسان ماه‌ها پیش موج دوم ویروس «کرونا» را پیش بینی کرده بودند.

هرچه افراد از قوانین رفتاری و محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از همه گیری این ویروس ایجاد شده بیشتر تخطی کنند، خطر بروز موج ثانویه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «دی دبلیو»، در بسیاری از کشورها، قوانین محدود کننده و سختگیرانه دیگر به طور کامل اجرا نمی‌شوند؛ آلمان، اسپانیا و یونان از نخستین کشور‌هایی بودند که در اروپا چنین اقداماتی را کاهش دادند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که ویروس کرونا ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود.

این سازمان تاکید کرده است که اگر افراد به طور مناسب با ویروس کرونا مقابله کنند می‌توانند به الگو‌های رفتاری که قبل از اعمال اقدامات محدود کننده غالب بودند، بازگردند.

در بسیاری از کشور‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها بازگشایی شده اند؛ در استرالیا، دولت پس از شناسایی چندین مورد ابتلا، محدودیت‌ها را دوباره تشدید کرد.

تمایل مردم به سفر نیز در حال افزایش است که این دلیلی برای افزایش میزان ابتلا به این ویروس است؛ مردم دوباره در اماکن کوچک گرد هم جمع می‌شوند و خطر این همه گیری و نرخ تکثیر این ویروس دوباره در حال افزایش است.

آمریکا و برزیل و پس از آنها هند و آفریقای جنوبی افزایش شدیدی در تعداد مبتلایان به کرونا را تجربه کرده اند.

هنوز هیچ استاندارد بین المللی برای نحوه تعریف موج دوم ویروس کرونا وجود ندارد و حتی سازمان بهداشت جهانی هیچ نقشه راه روشنی ندارد.

دانشمندان در حال مقایسه ویروس کرونا با آنفولانزای اسپانیایی هستند که از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ ادامه داشت.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، این ویروس بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون جانباخته در سراسر جهان برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید:  همه گیری کرونا در آمریکا؛ وضعیت قرمز بی خانمان‎ها وضعیت اضطراری خانه‌های سالمندان انگلیس در پی شیوع کرونا

همه گیری ویروس آنفولانزای اسپانیایی سه موج داشت و موج دوم به مراتب تلفات بیشتری داشت و بین مراحل مختلف، ویروس جهش پیدا کرده بود؛ ممکن است این جهش در مورد ویروس نوظهور کرونا هم رخ بدهد.

افراد در برابر بیشتر ویروس‌ها ایمن می‌شوند؛ در صورت آلوده شدن به ویروس، بدن آنتی بادی تولید می‌کند و در صورت موفقیت در مبارزه با ویروس، فرد ایمن می‌شود؛ پس از آن، ویروس دیگر نمی‌تواند به آن شخص آسیب برساند اما همچنان مشخص نیست که این روند در مورد ویروس کرونا هم صدق می‌کند یا خیر.

برخی افراد ایمنی گله‌ای را راهکاری برای کم کردن سرعت انتشار ویروس کرونا عنوان می‌کنند.

ایمنی گله زمانی روی می‌دهد که درصد بالایی از جمعیت نسبت به ویروس ایمن شده باشند؛ برای توقف انتشار ویروس بین ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت باید نسبت به آن ایمن باشند.

فعالیت ویروس‌ها در آب و هوای سرد سیری بسیار بالاتر است؛ معمولاً سرعت فعالیت ویروس‌ها در هوای گرم نسبت به هوای سرما کمتر است.

هوای خشک و سرد شرایط ایده آلی برای رشد و تکثیر ویروس هاست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا ویروس ها همه گیری موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!