Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، حجت الاسلام حسین علی سعدی عصر چهارشنبه در گردهمایی مجازی دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) و بزرگداشت آیت‌الله مرحوم محمدرضا مهدوی کنی که با حضور دانش آموختگان برجسته این دانشگاه در داخل و خارج از کشور همراه بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب که خود جزو موسسین دانشگاه امام صادق (ع) بوده‌اند، با انتصاب هیئت امنای جدید به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی یک حرکت جدید و فصل نوینی را پایه گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بند ۶ راهبردهای ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب به هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع)، افزود: ایشان بصورت مشخص در این بند مهم، مسئله ایجاد انجمن‌های علمی قدرتمند برای هر یک از رشته‌های علمی دانشگاه با هدف اتصال دانش آموختگان توانا به دانشگاه و امکان بهره گیری از آنان در فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی مورد تاکید قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام سعدی با تاکید بر اینکه، دانشگاه امام صادق (ع) دارای ظرفیت‌های بی بدیلی است، گفت: گام نخست ما بایستی تقویت ارتباط و برقراری ارتباط سیستمی دانشگاه و سازمان دانشگاه و نهادهای مرتبط با آن با "بدنه دانش آموختگان به منظور شناسایی ظرفیت فارغ التحصیلان و تقویت نظام جامع مسائل دانشگاه امام صادق است."

وی یکی از راهبردهای فعلی دانشگاه را طراحی و بازمهندسی و تعریف نو از سرفصل دروس دانشگاه بیان کرد و گفت: آشنایی با تجارب، نظرات و تحلیل دانش آموختگان که با نظام فکری و اعتقادی این دانشگاه پرورش یافته‌اند برای استخراج نظام فکری این دانشگاه بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: باید ذیل انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق که یک سطح کلانی است و مایه افتخار است، انجمن‌های تخصصی را تاسیس کنیم همچون انجمن فارغ‌التحصیلان حوزه مدیریت و اقتصاد که بتوانیم وارد حوزه‌های عملیاتی شویم.

رییس دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: بصورت مشخص ما بحث ارتباطات بین‌المللی را جزو اهداف خودمان مد نظر داریم، چراکه اینجا «الازهر» شیعی است، تا بتوانیم در نظام آکادمیک بین‌المللی اثرگذاری خود را داشته باشیم.

برچسب‌ها محمدرضا مهدوی کنی سعدی دانشگاه امام صادق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا مهدوی کنی سعدی دانشگاه امام صادق محمدرضا مهدوی کنی سعدی دانشگاه امام صادق دانشگاه امام صادق دانش آموختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در مراسم عزای سالروز شهادت امام صادق (ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامه‌کنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است، افزود: اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت ، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق (ع) افزود: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق (ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت:  امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت. اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

 

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی