Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز این مجمع با اشاره به برگزاری باشکوه عزاداری های دهه اول محرم، در عین التزام هیات های عزاداری به توصیه ها و محدودیت های بهداشتی گفت:اکثریت قاطع مردم عزادار و ارادتمندان اهل بیت (ع) در برگزاری مراسم محرم امسال متعهد و ملتزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بودند و از این بابت خداوند متعال را شاکریم که ملت مسلمان ایران با رعایت دستور العمل های بهداشتی بار دیگر ارادت و محبت خالص خود را به ابا عبدالله الحسین (ع) به بهترین نحو نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام «برگزاری منظم و شکوهمند آیین های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت محدودیت های بهداشتی» را توفیق الهی برای مردم ایران و شیعیان اهل بیت (ع) توصیف کرد و افزود: خداوند را شاکریم که به ملت عزیز ایران،شیعیان،محبین و ارادتمندان اهل بیت (ع) حتی از سایر مذاهب و سایر کشورها توفیق داد که امسال هم با وجود بیماری کرونا و تمام محدودیت های ناشی از آن و در شرایطی بسیار سخت نیز، عزای مصائب حضرت ابا عبدالله را برپا دارند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد:گریستن بر مصایب اهل بیت و بویژه ابا عبدالله علیه السلام و محبت او را در دل داشتن، موجب جلب الطاف الهی بوده و طریق تحصیل سعادت و کسب رحمت و مغفرت الهی و پرواز انسان در مسیر تعالی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت افزود: مسلماً خداوند متعال مجاهدت های ملت عزیز ایران و تلاش ها ی آنان و قدم های بی شائبه شان در راه برپایی هر چه بهتر مراسم عزاداری محرم را آن هم در این شرایط سخت،بی اجر و بی اجابت نخواهد گذاشت.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به توافق اخیر کشور امارت با رژیم غاصب و ‌جعلی صهیونیستی، این توافق را توافقی بی سرانجام و خیانتی بزرگ در حق مردم فلسطین دانست و گفت: تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی تلاشی بی سرانجام و خیانتی بزرگ به آرمان فلسطین اشغالی و مردم مظلوم آن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: توافق اخیر،نه تنها خیانت به مردم مظلوم فلسطین بلکه خیانت به کشورهای عربی و ملت های مسلمان است،چرا که آرمان فلسطین نه فقط مربوط به مردم آن، بلکه مربوط به کل جهان اسلام است.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر این نکته که «ملت های مسلمان حتما خیال باطل و خواب عادی سازی روابط دولت های مسلمان با رژیم غاصب صهیونیست را بر این دولت ها آشفته خواهند کرد» گفت:حکومت جعلی صهیونیست نمی تواند دوام پیدا کند و تبعات توافق اخیر امارات نیز قطعا به خودشان باز خواهد گشت؛ چرا که مسیر توافق و عادی سازی روابط با یک رژیم غاصب و جعلی، یک مسیر مسدود و غیر قابل عبور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران نیز حتما اقدامات مقتضی را در مورد توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش همچنین در جلسه امروز مجمع و در ادامه بررسی ماده ۲۸ لایحه قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد ، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ، پس از بحث و تبادل نظر اعضا و طرح دیدگاه ها ، بندها و تبصره این ماده در خصوص وظایف شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی، به شرح ذیل به تصویب رسید:

الف - ایجاد هماهنگی در اعمال نظارت قانونی دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از تداخل در وظایف یکدیگر و انجام کارهای موازی.
ب - هماهنگی در تهیه شاخص های اندازه گیری میزان سلامت اداری در دستگاه های موضوع بندهای (الف)، (ج) و (د) ماده (2) این قانون و اعلام عمومی آنها.
ج - اندازه گیری میزان سلامت اداری و هماهنگی در تهیه گزارش کل کشور و اعلام نتایج آن.
د - هماهنگی اقدامات دستگاه های مشمول قانون درباره عملکرد و اجرای برنامه های پیشگیرانه و مقابله با فساد، اعلام قوت ها و ضعف ها و ارائه پیشنهاد به دستگاه های مسئول.
تبصره - مقرر شد روسای دستگاه های عضو، ظرف ۳ ماه شیوه نامه اجرایی شورا را تهیه و تصویب نمایند.

انتهای پیام/

104 / 361 سازش با اسراییل خیانت امارات سران عرب جهان عرب نابودی اسراییل محمد بن زاید صادق آملی لاریجانی مجمع تشخیص مصلحت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازش با اسراییل خیانت امارات سران عرب جهان عرب نابودی اسراییل محمد بن زاید صادق آملی لاریجانی مجمع تشخیص مصلحت رئیس مجمع تشخیص مصلحت عادی سازی روابط آملی لاریجانی توافق اخیر رژیم غاصب اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فعالان حامی فلسطین شعبه‌های یک کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی را در انگلیس محاصره کرده و خواستار توقف صادرات اسلحه به این رژیم شدند.

در انگلیس اعتراضات علیه جنگ غزه همواره ادامه داشته است.

شهر لندن، پایتخت انگلیس نیز هفته گذشته صحنه تظاهرات هزاران نفر علیه جنگ غزه بود.

همچنین جنبش دانشجویی انگلیس نیز در مخالفت با جنگ غزه در برخی دانشگاه‌ها دست به تظاهرات زده است.

از سوی دیگر، سایت شبکه المیادین با انتشار نسخه‌ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت: این توافق دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست که طی ۴۰ روز انجام می‌شود و امکان تمدید آن وجود دارد: توقف موقت عملیات نظامی میان دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست در قسمت شرقی به طوری که از منطقه‌های پرجمعیت به سمت منطقه نزدیک به مرزها حرکت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست توافق مذکور همچنین شامل توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در یک روز و ۱۰ ساعت در روزهای آزاد سازی اسرا است. بعد از گذشت یک هفته از آزاد سازی تمام زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید همسو با خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود. همچنین به آوارگان فلسطینی غیرمسلح اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند و با آزادی در سراسر نوار غزه رفت و آمد کنند.

در بیست و دومین روز بعد از آزاد سازی ۲ سوم اسرا، نظامیان صهیونیست از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدا نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت منطقه نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازمی گردند. ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده به میزان ۵۰۰ کامیون که نیمی از آن به سمت شمال ارسال می‌شود تسهیل خواهد شد.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت ۳۳ اسیر زن و مرد صهیونیست را شامل صهیونیست‌های زیر ۱۹ سال، بالای ۵۰ سال و بیماران و زخمی‌ها آزاد می‌کنند. رژیم صهیونیستی نیز ۲۰ اسیر کودک و زن را در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمام نظامیان زن صهیونیست را آزاد می‌کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر یک از آنها ۴۰ اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را آزاد می‌کند. البته تل آویو می‌تواند بیشتر از ۲۰۰ اسیر آزاد نکند.

در نخستین روز اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می‌کنند و بعد از آن هر سه روز سه صهیونیست دیگر را آزاد خواهند کرد. این روند آزادی ابتدا با زنان اسیر صهیونیست آغاز می‌شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی نیز اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

در این توافق ذکر شده که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود در خصوص کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه عمل کنند. بازسازی زیرساخت‌های برقی، آبی، فاضلابی و ارتباطی نوار غزه نیز آغاز می‌شود. در توافق مذکور بر لزوم واردات تجهیزات لازم برای برپا کردن اردوگاه‌های آوارگان تاکید شده است. در روز چهاردهمین، نیروهای نظامی زخمی می‌توانند از طریق گذرگاه رفح به خارج فلسطین برای درمان منتقل شوند.

کد خبر 6095398

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!