Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلیلی شامگاه روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان اظهار داشت: مقرر شده که  این استان جزو استان‌هایی باشد که خرید حمایتی گوجه فرنگی در آن همراه با استان‌های فارس، کرمانشاه و کردستان انجام شود.

وی ادامه داد: طبق جلسه‌های برگزار شده، مقرر شده هر کیلوگرم گوجه فرنگی به قیمت هزار تومان به صورت حمایتی توسط تعاون روستایی خریداری شود در حالی که هم‌اکنون قیمت این محصول برای تحویل به کارخانه‌ها ۸۵۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم رب گوجه فرنگی ۱۵ هزار تومان برآورد شده است که با توجه به قیمت خرید گوجه‌فرنگی بسیار مقرون به صرفه برای کارخانه‌هاست.

جلیلی ادامه داد: ۸۰ مجوز برای مراکز بهداشتی خرید سیب صنعتی در استان صادر شده است که ۳۵ مرکز در ارومیه و مابقی در شهرستان‌ها مستقر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سازمان تعاون روستایی، سردخانه‌ها و بخش خصوصی امسال مشارکت مطلوبی در زمینه خریداری سیب صنعتی دارند تا این محصول به نحو رضایت بخش ساماندهی و مدیریت شود.

وی اضافه کرد: لازم است تا کارخانه‌ها نیز مکان‌های در نظرگرفته شده خود را برای خریداری سیب به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کنند.

وی با اشاره به افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بیان کرد: مذاکراتی در این زمینه انجام شده است تا میزان اعتبار این صندوق افزایش پیدا کند.

جلیلی با اشاره به افزایش پنج میلیارد تومانی سرمایه صندوق در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ افزود: سعی می‌شود از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان این افزایش سرمایه انجام شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که به صورت دیم و آبی کشت می‌شود؛ ۲۳۰ هزار بهره‌بردار در این استان در زمینه کشاورزی فعالیت دارند و سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال تولید سیب در استان بیش از یک میلیون تن خواهد بود که ۳۰۰ هزار تن آن سیب صنعتی است.

گوجه‌فرنگی نیز که یکی از محصولات مهم تولیدی در آذربایجان‌غربی است علاوه بر مصرف داخلی به صورت تازه‌خوری پس از فرآوری در کارخانه‌های استان به صورت رب و سس به خارج از استان و حتی کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان صادر می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خرید تضمینی کشاورزی آذربایجان غربی جهاد کشاورزی کارخانه ها گوجه فرنگی سیب صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی در استان با نوار تیپ است که علاوه بر صرفه جویی نزدیک به ۵۰ درصدی در مصرف آب موجب بهبود فرآیند آبرسانی زمینهای کشاورزی و افزایش تولید هم می‌شود

علی دیانتی افزود: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اظهارکرد: در این روش آبیاری، آب به منطقه ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علفهای هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این روش است.

دیانتی، با اشاره به ضرورت استفاده از این روش آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی افزود: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا ، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوار تیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

سالانه ۱۵ هزار تن سبزی و صیفی در محیط‌های گلخانه ای استان تولید و در آب مصرفی صرفه جویی چشمگیری در این محیط ها می شود.

دیگر خبرها

  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد