Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@11:55:38 GMT

وزیر علوم: بنای آموزش در ترم جدید مجازی و غیر حضوری

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۸۵۰۶

به گزارش صدا و سیما، منصور غلامی افزود: براساس آنچه از قبل اعلام شد از 15 شهریور سال تحصیلی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا مبنای کار در دانشگاه‌ها آموزش مجازی است و امور ثبت نام و انتخاب واحد دانشجو‌ها نیز مجازی انجام می‌شود و تا حدود زیادی در سال‌های گذشته نیز همان گونه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تجربه ترم گذشته و آموزش مجازی گفت: دانشجویان و استادان کمک می‌کنند تا این ترم را با رفع کمبود‌های موجود به درستی با آموزش مجازی پشت سر بگذاریم البته براساس گزارش‌های ارسال شده وضعیت دانشگاه‌ها نسبت به ترم گذشته بهتر است و پیش بینی می‌شود آموزش مجازی در ترم جدید وضعیت خوبی داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اگر شیوع کرونا کنترل شود و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا هم اجازه دهد آموزش‌ها حضوری می‌شود و دانشگاه‌ها به سرعت می‌توانند به سیستم آموزش حضوری برگردند و آموزش ترکیبی را برای برخی از رشته‌ها حفظ کنند، چون دستاورد خوبی بوده است.

وی با بیان این که مبنای کار آموزش غیر حضوری است گفت: دانشگاه‌ها براساس ظرفیت خوابگاه و تعداد دانشجویان غیر بومی می‌توانند برای دروس عملی و کار‌های تحقیقاتی خود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه ریزی کنند، زیرا سلامت دانشجویان برای ما بسیار مهم است.

آقای غلامی درباره آموزش دروس عملی در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها برای دروس عملی خود برنامه ریزی دارند و موارد اجرایی این موضوع براساس شرایط دانشگاه ها، ماهیت رشته‌ها و امکانات رفاهی دانشگاه‌ها تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش صدا و سیما، وی تأکید کرد: در نیم سال پیش رو اگر امکان داشته باشد، دانشجویان واحد‌های عملی را کمتر بردارند تا تراکم واحد‌های عملی پیش نیاید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش مجازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امسال قرار است نزدیک به ۱۰۴ هزار معلم جذب سیستم آموزشی کشور شوند که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۳۲ هزار نفر به طور مستقیم توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وارد مدارس کشور خواهند شد.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در همین راستا گفت: امسال ۱۰ هزار دانشجو با بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد