Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رویترز، "ژان ایو لودریان" وزیر امورخارجه فرانسه روز چهارشنبه استفاده از گاز نوویچوک برای مسموم کردن ناوالنی را مورد انتقاد قرار داد. 

لودریان در بیانیه‌ای اعلام کرد: من می‌خواهم استفاده تکان دهنده و غیرمسئولانه از چنین عاملی را به شدیدترین شکل محکوم کنم. 

«دومینیک راب» وزیر امورخارجه انگلیس نیز در مورد ادعای مسمومیت مخالف سرشناس رئیس جمهوری روسیه با گاز نوویچوک عمیقا ابراز نگرانی کرد و گفت: دولت مسکو باید واقعیت را درباره الکسی ناوالنی توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راب با صدور بیانیه‌ای استفاده از این گاز سمی را غیر قابل قبول توصیف کرد و مدعی شد این برای دومین بار است که علیه یک شخصیت اپوزیسیون روس از خشونت استفاده می‌شود. 

وی افزود: دولت روسیه باید در این رابطه پاسخگو باشد. ما نیز با آلمان و سایر متحدان و شرکای بین المللی همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا نشان دهیم که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در هرکجای جهان پیامدهای جدی در پی خواهد داشت. 

"استفان سایبرت" سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: نتایج آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه ویژه ارتش از ناوالنی اثبات یک عامل اعصاب شیمیایی از گروه نوویچوک را نشان داده است. 

در بیانیه رسمی دولت آلمان مسمومیت ناوالنی با عامل اعصاب شیمیایی توصیف و از دولت روسیه درخواست شده است تا فوراً توضیحی ارائه دهد. 

عوامل نوویچوک یا گاز نوویچوک به دسته‌ای از عوامل عصبی اطلاق می‌شود که میان سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۳ در شوروی و روسیه تولید شده‌اند. 

«هایکو ماس» وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرد که سفیر روسیه در برلین با توجه به یافته‌های جدید احضار شده است. ماس در ادامه افزود: ما این حمله را به شدیدترین حالت محکوم می‌کنیم. 

کاخ سفید و دبیرکل ناتو نیز بعد از انتشار بیانیه آلمان، در مورد مسمومیت ناوالنی اظهار نگرانی کردند. 

روسیه بارها دخالت در این حادثه و ادعای استفاده از گاز نوویچوک را رد کرده است. 
 

برچسب‌ها آنگلا مرکل مسکو روسیه فرانسه هایکو ماس ژان ایو لودریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل مسکو روسیه فرانسه هایکو ماس ژان ایو لودریان آنگلا مرکل مسکو روسیه فرانسه هایکو ماس ژان ایو لودریان گاز نوویچوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا