Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@12:24:53 GMT

پیشرفت کشور در آینه رویان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۸۸۴۲

‍‍‍‍‍‍

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در مسئله تولید مثل و درمان ناباروری، هم در بخش پژوهش، هم در آموزش و هم در بخش تخصصی درمان، اقدامات خوبی همسطح دنیا در کشور و در پژوهشگاه رویان صورت گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر عبدالحسین شاهوردی در برنامه تیتر امشب با بیان این که نباید به دلیل کرونا کار‌ها را تعطیل کرد گفت: کنگره امسال به صورت مجازی برگزار شد و به دلیل برند پژوهشگاه رویان که اعتماد بین المللی را جلب کرده جامعه جهانی و دانشمندان از آن استقبال کردند و امسال ۲۴ سخنران پیشرو و پیشکسوت جهانی ما را همراهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاهوردی با اشاره به شرکت دانشمندان داخلی و خارجی در کنگره مجازی گفت: برگزاری مجازی کنگره نشان داد که اگر روی ارتباط مجازی سرمایه گذاری کنیم ارتباطمان با جهان علم سریعتر خواهد بود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی شاهوردی با اشاره به این که در بحث ناباروری بهترین خدمات در کشور ارائه می‌شود گفت: در مسئله تولید مثل و درمان ناباروری، هم در بخش پژوهش، هم در آموزش و هم در بخش تخصصی درمان، اقدامات خوبی همسطح دنیا در کشور و در پژوهشگاه رویان صورت گرفته است، به نحوی که دیگر بیماران برای درمان به خارج از کشور نمی‌روند.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین در کشور نابارور هستند که الان ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها با پیگیری درمان صاحب فرزند می‌شوند و میزان موفقیت در مراکز درمانی ما حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد است که در سطح جهان هم همین میزان است.

شاهوردی با بیان این که بر اساس شاخص‌هایی مثل تولید مقالات علمی و چاپ کتاب و خدمات تخصصی جزو کشور‌های پیشرو در منطقه هستیم گفت: در دهه ۶۰ بیماران ما برای درمان به خارج اعزام می‌شدند، الان نه تنها بیماران به خارج نمی‌روند بلکه بسیاری از بیماران خارجی برای درمان به ایران می‌آیند.

دکتر مسعود وثوق مدیر مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان هم با بیان این که برگزاری مجازی کنگره فرصت ادامه کار‌های علمی و پژوهشی و تعاملات علمی را فراهم کرد، درباره پژوهش‌های صورت گرفته و محور‌های در دست پژوهش پژوهشگاه رویان گفت: در حوزه بیماری‌های خود ایمنی کار خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع کرده ایم، در حوزه پوست بحث بافت‌های جایگزین را مطرح کرده ایم و ۲ محصول را داریم که تا یکسال آینده وارد بازار خواهد شد.

مدیر مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان افزود: یکی از مشکلات، بحث آرتروزهاست، به ویژه آرتروز زانو که کار‌های خیلی خوبی را شروع کرده ایم و در حوزه پوست هم یکی از بیماری‌ها، بیماری با اصطلاح لک و پیس است که توانسته ایم در مرکز سلول درمانی پژوهشگاه راهی برای درمان آن پیدا کنیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: پژوهشگاه رویان ، عبدالحسین شاهوردی ، مسعود وثوق ، مدیر مرکز سلول درمانی ، تیتر امشب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پژوهشگاه رویان تیتر امشب مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان برای درمان هم در بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند