Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:01:44 GMT

قانون حوض

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۹۱۳۹

قانون حوض

به موجب طرحی که امروز تقدیم مجلس شورای ملی شد، صاحبان اماکن و منازل موظفند برای حوض و منبع آب حفاظ درست کنند.

 مقام مقدس مجلس شورای ملی به‌طوری که خاطر آقایان نمایندگان محترم مستحضر است با توجه به آمارهای رسمی منتشره از طرف اداره پزشک قانونی، تلفات اطفال در نتیجه خفگی در حوض آب و استخر و آب انبار به میزان دهشت‌آوری افزایش یافته و تنها در خرداد ۱۳3۸ تعداد تلفات اطفال در نتیجه خفگی در آب که به پزشک قانونی اعلام شده به ۳۱ نفر بالغ گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بدیهی است فوت این اطفال نه تنها ضایعه جبران‌ناپذیری نسبت به جمعیت کشور و نسل جدید است بلکه اکثرا موجب تاثرات شدید و اختلافات روحی در خانواده‌ها نیز می‌باشد و چون با مختصر توجهی که در پوشاندن و محفوظ داشتن حوض آب و استخر و غیره بعمل آید این خطر مرتفع می‌گردد. لذا امضاء کنندگان، ماده واحده زیر را تقدیم و تقاضای تصویب آن را می‌نمایند.  ماده واحده از تاریخ تصویب این قانون تا یک ماه به صاحبان اماکنی که دارای حوض آب و استخر و آب انبار و چاه می‌باشند مکلف هستند در تهیه حفاظ مناسب برای حوض و استخر و آب انبار و چاه اماکن خود به‌طوری که مانع سقوط و خفگی اطفال کمتر از پانزده سال بشود اقدام نمایند و در صورت تخلف به حبس تادیبی از یازده روز تا یک ماه محکوم می‌شوند و چنانچه منجر به خفگی طفلی شود، صاحب مسکن مشمول مجازات مندرجه در ماده ۱۷۷ قانون مجازات عمومی خواهد شد. تبصره – مستأجرین اماکنی که حوض و استخر و چاه و آب انبار آنها فاقد حفاظ است پس از انقضاء یک ماه از تاریخ این قانون و عدم مبادرت مالک به تهیه حفاظ مکلف هستند با نظارت برزن مربوطه در تهیه حفاظ اقدام و مخارج آن را از بابت اجاره بها احتساب نمایند و در صورت مسامحه و وقوع جرم به‌عنوان معاون تعقیب خواهند شد. وزارت دادگستری و کشور مأمور اجرای این قانون می‌باشند.... روزنامه کیهان- سه‌شنبه 15 تیر 1338  

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آب انبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند