Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@21:39:59 GMT

ترخیص بیش از ۴۰۰هزار تن برنج از گمرکات

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۹۱۶۱

ترخیص بیش از ۴۰۰هزار تن برنج از گمرکات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امورگمرکی گمرک گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۹۲۱ هزار تن برنج از گمرکات ترخیص شده بود کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: این بیانگر اینکه هنوز بالای ۲۰۰ هزار تن برنج در گمرکات و بنادر کشور از واردات قبلی موجود و ترخیص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک کالاهای مثل برنج که در صف تأمین ارز قرار دارند را به صورت درصدی ترخیص کرده است.

وی افزود: این تدبیر باعث شده مقداری بیشتری از محموله‌های برنج ترخیص شود و میزان کمتری در گمرکات باقی بماند.

جمال ارونقی بیان داشت: با همین ترخیص درصدی بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج وارداتی دپو شده هنوز در گمرکات کشور موجود بوده و ترخیص نشده است.

وی ادامه داد: علت اصلی عدم امکان ترخیص برنج‌های مزبور توسط گمرک اینکه این محموله‌ها در صف تأمین ارز قرار نگرفته‌اند.

معاون فنی و امورگمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: برنج از ابتدای سال جاری ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی‌کند و به صورت نیمایی عملیات انتقال ارز از سوی بانک مرکزی اقدام می‌شود.

وی افزود: برای ترخیص این محموله‌ها گمرک نیاز به صدور و ارائه اعلامیه تأمین ارز از سوی صاحب کالا و بانک دارد.

جمال ارونقی یادآور شد: گمرک تا اعلامیه تأمین ارز صادر و ارائه نشود حق ترخیص کالا را ندارد.

پربیننده ترین قیمت خرما سر باغ ۱۰هزار تومان! چرا تخم‌مرغ گران شد؟ واردات ۲۵۰۰کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در مرداد۹۹/ کدام کالاها ارزان شد؟ تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات تأمین ارز گمرک واردات ترخیص برنج وارداتی تأمین ارز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تأمین ارز تن برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: وضعیت تجهیزات و اقلام منوریل قم در گمرکات کشور از جمله اقدامات سال ۱۴۰۲ در پروژه منوریل بود.

محمد رضا انگشت‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص پروژه منوریل در شهر قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تجهیزات مخابراتی پروژه منوریل به گمرک قم انتقال پیدا کرد و پیگیری‌های لازم جهت خروج تجهیزات منوریل از حالت متروکه انجام شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ادامه پروژه منوریل تا منطقه پردیسان افزود: در این زمینه نیاز به مطالعات کارشناسی برای تصمیم‌گیری ارکان مسئله وجود داشت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه در سال گذشته مطالعاتی در جهت ساماندهی پروژه منوریل انجام شد، خاطرنشان کرد: رئوس این مطالعات شامل دریافت و بررسی اطلاعات موجود و فرادست و شناخت وضع موجود، پاسخ به سوالات کلیدی پیاده سازی مونوریل، معرفی سناریوهای ممکن برای توسعه مونوریل به سمت پردیسان و ارزیابی سناریوهای پیشنهادی برای توسعه مونوریل به سمت این شهرک بود.

انگشت‌باف با اشاره به نتیجه مطالعات انجام شده تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده خطوط ریلی مصوب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم یعنی خط یک و دو متروی قم، دارای منافع مالی و اقتصادی بیشتری نسبت به گزینه‌های پیشنهادی جدید است.

وی با اشاره به اینکه به عقیده مشاور اجرای پروژه منوریل تا پردیسان توجیه فنی و اقتصادی ندارد، گفت: تصمیمات درباره این پروژه مبنی بر فعال کردن آن و خارج کردن از حالت فعلی توسط سازمان پیگیری می‌شود تا نتیجه مطالعات تکمیلی برای انتخاب مسیر توسعه پروژه منوریل مشخص شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهر قم افزود: تکمیل خدمات پست برق ۶۳ کیلوولت نواب و تحویل آن به شرکت برق منطقه‌ای و تکمیل مدارک پروژه منوریل و ارسال به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر اقدامات این حوزه بود.

انگشت‌باف با اشاره به پیگیری تعیین تکلیف وضعیت انبار تجهیزات پروژه منوریل اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری به قم یکی از پروژه‌های محوری منوریل خواهد بود.

کد خبر 750781

دیگر خبرها

  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد