Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:15:16 GMT

دیوان کیفری بین المللی به تحریم آمریکا واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۹۲۷۸

دیوان کیفری بین المللی به تحریم آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان کیفری بین المللی با صدور بیانیه ای اقدام آمریکا در تحریم مقامات این دیوان را محکوم کرد.

دیوان بین‌المللی کیفری در بیانیه‌ای آورده است: دولت ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه دادستان دیوان بین‌المللی و یک مقام ارشد دفتر او اعلام کرد.

دیوان کیفری بین المللی با «بی‌سابقه و غیرقابل‌قبول» دانستن این اقدام، افزود: چنین اقداماتی فقط تلاش مشترک ما برای مبارزه با مصونیت در برابر جنایات عمومی را تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را به دلیل تحقیق از نظامیان آمریکایی هدف تحریم قرار داد.

گفتنی است، دیوان کیفری بین المللی در سال های گذشته اعلام کرد که قصد دارد درباره جنایات جنگی در افغانستان شامل جنایت هایی که توسط نظامیان تروریست آمریکائی در این کشور به انجام رسیده است؛ تحقیقاتی را آغاز کند.

نشریه فارین پالیسی در این باره اعلام کرده بود که «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین المللی لاهه تحقیق و تفحص خود در این خصوص را آغاز خواهد کرد.

بر اساس اعلام رسانه ها مقامات آمریکائی در همان زمان ابراز نگرانی خود از این اقدام احتمالیِ دادگاه به لاهه را ابراز و دادستان آن را به تحریم تهدید کرده بودند.

لازم به ذکر است، آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد؛ تهاجمی که نه تنها این پدیده مصنوع غرب را نابود نکرد؛ بلکه اَشکال مختلف و جدیدی از آن را در از غرب آسیا تا آسیای میانه و قفقاز در راستای نیل به اهداف واشنگتن گسترده نمود.

در این راستا، نظامیان تروریست آمریکائی مستقر در افغانستان بارها مرتکب جنایت هائی علیه غیرنظامیان افغانستان شدند به نحوی که اعتراضات مردمی گستره ای را در پی داشته است.

کد خبر 5014569

منبع: مهر

کلیدواژه: دیوان کیفری بین المللی ایالات متحده امریکا دادگاه لاهه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی ایران فلسطین لبنان عربستان سعودی دونالد ترامپ ترکیه سوریه عادی سازی روابط با اسرائیل مایک پمپئو مکانیسم ماشه دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد

دیوان بین‌المللی کیفری در ایمیلی به شبکه سی‌ان‌ان به اظهارات قبلی «کریم خان» دادستان کل این دیوان اشاره و تاکید کرد: «دیوان بین‌المللی کیفری درباره تحقیقات در حال انجام اظهار نظر مستمری ارائه نمی‌کند و به گمانه زنی‌ها در گزارش‌های رسانه‌ها پاسخ نمی‌دهد و بر این اساس، ما اعلام می‌کنیم که هیچ پاسخ دیگری در این مرحله نداریم.

رسانه‌های عبری زبان پیش از این فاش کرده بودند که دیوان بین‌المللی کیفری در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است.

با این‌حال نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش این روزها به شکلی کاملا غیرعادی نگران و متشنج است و تماس‌های گسترده‌ای با مقام‌های آمریکایی به‌منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

نتانیاهو پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای رسمی در خصوص اقدامات احتمالی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد این نهاد برای «تضعیف حق مسلم اسرائیل برای دفاع از خود» اقدام کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو