Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، المیادین به نقل از منابعی که به نامشان اشاره نکرده است، افزود: تلاش‌هایی در اتحادیه عرب در جریان است که فلسطینی‌ها را متقاعد به پذیرفتن معامله قرن ترامپ و نابودی آرمان ملت فلسطین کنند.

این منابع اعلام کردند: برخی کشورها با تهدید فلسطینی‌ها از طریق اعمال نفوذ خود و حمایت کشورهای ثروتمند تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این منابع، آنچه که در اتحادیه عرب در جریان است نبرد سختی است که به صورت مخفیانه در حال وقوع است.

این منابع اعلام کردند: فلسطین قرار دادن بندی را در خصوص رد عادی سازی در حاشیه نشست عادی اتحادیه عرب که قرار است ۹ سپتامبر (۲ روز دیگر) برگزار شود خواستار شده است اما بحرین این درخواست فلسطین را رد کرد.  

این اقدام بحرین پس از آن روی می‌دهد که «الی کوهن» وزیر امنیت و اطلاعات رژیم صهیونیستی ۲۷ مردادماه گذشته گفت که پیش بینی وی آن است که بحرین از جمله کشورهای بعدی باشد که به پیروی از امارات، روابط خود با اسرائیل را عادی می‌کند.

همچنین "حمد بن عیسی آل خلیفه؛ شاه بحرین روز سه‌شنبه در دیدار با "جرد کوشنر" مشاور ارشد و داماد ترامپ که به منامه رفته بود، از توافق رژیم صهیونیستی و امارات در سایه نظارت آمریکا قدردانی و تشکر کرد و مدعی شد که این اقدام موجب برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
این منابع اعلام کردند که بحرین ضمن مخالفت با درخواست فلسطینی ها برای رد عادی سازی در  حاشیه دوره عادی اتحادیه عرب، فلسطین را تهدید کرده است بندی را برای حمایت از عادی سازی و تشویق معامله قرن ارائه خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن ۹۸) برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به  «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشت.

معامله قرن، طرح آمریکایی مبتنی بر واگذاری بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر صهیونیستی است و بر اساس آن بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان به طور کامل منتفی خواهد شد حال آنکه بر اساس قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود به رسمیت شناخته شده است.

تمام گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کرده‌اند.

این منابع اعلام کردند که برخی کشورهای عربی سعی دارند تصمیم فلسطین را بدست بگیرند و تلاش می‌کنند که به زور فلسطین را وادار کنند که معامله قرن را بپذیرد.

المیادین اعلام کرد که این اقدام کشورهای عربی به ویژه بحرین برای زیر فشار قراردادن فلسطین برای پذیرش درخواست معامله قرن ترامپ، با این هدف صورت می‌گیرد که  دری برای جولان دادن اسرائیل در پایتخت کشورهای عربی باز شود.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا که از زمان روی کارآمدن از هیچ کوششی برای ضربه زدن به ملت فلسطین فروگذار نکرده است،  اندک زمانی قبل از شناسایی جولان به عنوان بخشی از سرزمین های تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، بیت المقدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و در تاریخ ۱۴ ماه مه ۲۰۱۸، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد. وزارت خارجه آمریکا متعاقبا در گام دیگری اعلام کرد: سرکنسولگری و سفارت آمریکا در بیت المقدس به عنوان یک مرکز دیپلماتیک واحد از تاریخ ۴ مارس ۲۰۱۹ ادغام می‌شوند.

بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ گام دیگر آمریکا در نادیده گرفتن جایگاه حقوقی فلسطین بود. آمریکا همچنن در گام دیگری به منظور تحمیل حداکثر فشار بر دولت خودگردان فلسطین برای قبول کردن شروط واشنگتن در روند سازش با رژیم صهیونیستی، کمک های سالانه خود به آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» را قطع کرد.
تمامی این اقدامات در حالی صورت می گیرد که ترامپ از زمان به قدرت رسیدن، طرح «معامله قرن» را برای پایان بخشیدن به مسأله فلسطین و عادی سازی کامل روابط عربی – اسرائیلی مطرح کرد و کشورهای عربی را برای پذیرش آن تحت فشار قرار داده است تا این که این فشارها سرانجام به ثمر نشست و رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد:اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

اقدام امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

عربستان سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

برچسب‌ها بحرین مسير اشتباه قدس اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین مسير اشتباه قدس اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی بحرین مسير اشتباه قدس اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست این هفته کابینه این رژیم خواستار شلیک به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد.

این اظهارات بن گویر در پاسخ به اظهارات «هرتزی هالوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر درباره بازداشت تعدادی از فلسطینی ها در غزه بیان شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان این موضوع که تعداد شهروندان فلسطینی بازداشتی در نوار غزه بالاست، خواستار شلیک به آنها حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد و این شهروندان بی دفاع را به زعم خود تروریست خواند و گفت: چرا ارتش اسرائیل تروریست ها را قبل از تسلیم شدن و دستگیری، نمی کشد؟ آیا نمی شد تعدادی از آنها را کشت؟ با این همه بازداشتی چه باید کرد؟

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در حالی خواستار اعدام فلسطینی ها پیش از بازداشت شده است که نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت بغرنج اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کرده اند.

اخیرا، مرکز حقوق بشری فلسطینی «میزان» از اوضاع ناگوار سه هزار زندانی فلسطینی در نوار غزه‌ خبر داد که از زمان حمله به این منطقه، به دست اشغالگران به بند کشیده شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، سه هزار فلسطینی به دست اشغالگران بازداشت شده اند که در میان آنها زنان، کودکان، سالخوردگان و پزشکان به چشم می‌خورند.

مرکز حقوق بشری میزان گزارش داد: این بازداشت شدگان در زندان‌های «نفحه» و «النقب» به سر می‌برند و ارتباط آنها با دنیای خارج قطع است.

این مرکز در ادامه به انتقال ۳۰۰ بازداشتی از غزه که ۱۰ کودک در میان آنها وجود دارد، به زندانهای «عسقلان» و «عوفر» برای بازجویی خبر داد.

مرکز حقوق بشری میزان از انواع شکنجه و رفتار تحقیرآمیزی خبر داد که علیه بازداشت شدگان اعمال و کرامت انسانی آنها از زمان بازداشت تا رسیدن به مراکز بازجویی لگدمال می‌شود.

این درحالی است که اسیران اهل غزه که به تازگی از سوی صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، روایات هولناکی از شرایط بازداشت بیان کردند.

یکی از نوجوانان فلسطینی که از سوی اشغالگران آزاد شده است، از اهانت و ضرب شتم به دست اشغالگران با وجود اینکه از ناحیه شکم، پشت و پا زخمی شده بود، خبر داد.

یکی دیگر از اسیران نیز پایش را به سبب شکنجه و اهمال پزشکی از دست داده است.

گروه حقوق بشری «دفاع مدنی فلسطینی» در غزه نیز از اوضاع ناگوار ۱۵۰ اسیر آزاد شده از سوی اشغالگران خبر داد که در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، کمیته بین المللی صلیب سرخ از موارد شکنجه طولانی مدت علیه بازداشت شدگان فلسطینی خبر داد.

این کمیته اعلام کرد که اطلاعی از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان در دست ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار همکاری رژیم صهیونیستی با این کمیته برای اطلاع از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان شد.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه فاش کرده بود که بازداشت شدگان از جمله زنان و کودکان در معرض شکنجه شدید و رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد