Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اطلاعات تحقیقاتی دولت برزیل، تعداد آتش‌سوزی‌های روی‌داده در جنگل‌های آمازون در برزیل در ماه اوت احتمالا طی یک دهه گذشته بالاترین میزان بوده است.

پیش‌تر شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داده بود در حالی که آتش‌نشانان در آمازون برزیل برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها ناتوان به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی ساکنان این مناطق نیز از کشور‌های خارجی کمک می‌خواهند. اما با وجود انتشار تصاویر جنگل‌های تخریب شده آمازون در برزیل، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور این کشور وجود این آتش‌سوزی‌ها را انکار کرد.

بولسونارو می‌گوید آتش‌سوزی وجود ندارد. زیرا همان طور که اکثرا می‌دانید این جنگل‌ها نمی‌توانند آتش بگیرند؛ بنابراین این داستان سوختن آمازون در آتش یک دروغ است.

این اظهارات بولسونارو با اطلاعات دولت برزیل هم مغایرت دارد. طبق این اطلاعات طی ده روز نخست ماه اوت بیش از ۱۰ هزار مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون گزارش شده است که با افزایش ۱۷ درصدی در مقایسه با همین زمان در سال گذشته همراه بود. این در حالی است که ماه اوت سال ۲۰۱۹ بدترین دوره آتش‌سوزی برای جنگل‌های آمازون طی ۹ سال بود. تصاویر منتشر شده از جنگل‌های در حال سوختن مردم سراسر جهان را ناراحت کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل های آمازون آتش سوزی آمریکای لاتین دولت برزیل جنگل های آمازون آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود

ایسنا/گیلان دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.

آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت که از بامداد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) از یک نانوایی تعطیل شروع شد، به سرعت گسترش یافت و حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری را طعمه کرد.

روستای امامزاده ابراهیم در ۴۸ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) واقع است که به واسطه وجود ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ چوبی چند طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، هر سال در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است. با وقوع این حادثه، این پنجمین باری است که روستای امامزاده ابراهیم دچار آتش‌سوزی شده است.

علی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت امروز در گفت وگو با خبرنگاران، از تشکیل پرونده قضایی در راستای بررسی آتش‌سوزی شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد.

وی در جریان بازدید میدانی از بازارچه امامزاده، بیان کرد: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و بیش از ۱۳۰ پلاک واحد مسکونی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند.

دادستان شفت افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده است و علت آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • تصاویری از خسارت سنگین آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در گیلان | هیچ نمانــد!
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟