Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:55:09 GMT

شی: چین و روسیه برای صلح جهان وظیفه مهمی دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۹۶۲۴

شی: چین و روسیه برای صلح جهان وظیفه مهمی دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا در پیام "شی جین پینگ" به "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود آمده است: چین و روسیه به عنوان میادین اصلی آن جنگ در آسیا و اروپا برای پیروزی آن بهای سنگین و قربانیان زیادی را متحمل شدند و خدمات تاریخی ماندگاری انجام دادند مردم دو کشور با همبستگی در آن جنگ، دوستی بزرگ و شکست ناپذیری برقرار کرده و پایه محکمی برای توسعه روابط دو کشور در سطح عالی بنا نهادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مایل است به اتفاق رییس جمهوری روسیه ضمن تعمیق روابط همه جانبه راهبردی دو کشور، برای دفاع از دستاوردهای پیروزی در جنگ دوم جهانی و عدالت بین المللی، حفظ و اجرای چندجانبه گرایی، ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک تلاش کند.

رییس جمهوری چین با یاداوری اینکه جنگ جهانی دوم در سراسر آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه گسترش یافت و منجر به مرگ ۱۰۰ میلیون نظامی و غیرنظامی شد افزود: تاریخ جنگ در کنار همه مصیبت هایش، پایه های محکمی برای توسعه روابط سطح بالا بین چین و روسیه ایجاد کرد.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه هم در پیامی که به همین منظور برای شی ارسال کرده است با اشاره به دوستی عمیق بین مردم و توسعه روابط دو کشور تأکید کرد: حفظ حقیقت تاریخی جنگ دوم جهانی وظیفه مشترک دو کشور است و باید قاطعانه با هر اقدامی جهت انحراف تاریخ، زیباسازی نازی ها و نظامی گرایان و همدستان آنها، مخالفت کرد.

وی افزود: روسیه مایل است با تلاش مشترک با چین، از بروز جنگ و درگیری جلوگیری و از ثبات و امنیت جهان حفاظت کند.

چین و روسیه سال گذشته روابط خود را به «روابط مشارکت استراتژیک جامع راهبردی» ارتقا دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم روستای ابوالفضل مهدی ترابی نوید افکاری روز بهورز سعید آقایی شی جین پینگ رئیس جمهور چین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صلح جهانی دارا دوم روستای ابوالفضل مهدی ترابی نوید افکاری روز بهورز سعید آقایی چین و روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد