Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:42:48 GMT

اشتغال از اولویت های اصلی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۹۹۱۲

اشتغال از اولویت های اصلی کشور است

سید البرز حسینی با اشاره به اینکه آمارها حاکی از افزایش جمعیت فقیر در کشور است، گفت: یکی از راهکارهای حل این مشکل اشتغالزایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که مشترک با دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اشتغالزایی یکی از اولویت های اصلی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیدالبرز حسینی با بیان اینکه نیازمند اتخاذ تصمیمات شفاف در این زمینه هستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی هم بایستی در این زمینه گام بردازند.

 

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد در دهه های اخیر اقتصاد ایران نتوانسته سال های خوبی را پشت سر بگذارد و در عمل رشدی برابر با صفر داشته است و همین موجب شده است تا اقتصاد ایران 4.1 درصد کوچکتر شود.

 

حسینی بر ضرورت چاره اندیشی برای رفع چالش های موجود در کسری بودجه کشور تاکید کرد و گفت: اوضاع رفاهی مردم ایران نیز در بین سال‌های ۹۱ تا ۹۸ بدتر شده است.

 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارها نشان می دهد جمعیت فقیر کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۰ در حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه به جمعیت فقیر کشور ۳ میلیون نفر اضافه شده است، گفت: وضعیت مدیریت تراز تجاری کشور روند خوبی را سپری نمی‌کند.

 

حسینی تامین شغل و درآمد را یکی از راهکارهای مشکل فقر خواند و گفت: استفاده از نیروهای جوان و کارآمد، صادرات به کشورهای همسایه، بهره‌مندی صحیح از ذخایر عظیم انرژی و … از جمله اقداماتی است که می‌توان برای برون‌رفت از این مشکل انجام داد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده مردم خدابنده در مجلس مشکلات اقتصادی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد