Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@02:02:49 GMT

تولید سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۹۹۵۹

تولید سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر اصفهان

مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: جامعه عشایر استان اصفهان سالانه حدود ۱۱ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

به گزارش جماران، مختار اسفندیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز یکی از طرح‌های بزرگ در حال انجام در امور عشایر استان است که این زنجیره تولید به معیشت و درآمد عشایر و اقتصاد کشور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تُن به تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان افزوده می‌شود، ادامه داد: در زمان حاضر بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تُن کمبود گوشت قرمز در کشور وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر اصفهان تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌های سازمان امور عشایر کشور مقرر شد تا پایان دولت به افزایش ۳۰ هزار تُنی گوشت قرمز در کشور برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تولید هزار تُن از کسری گوشت قرمز کشور از طریق تولیدات عشایر در استان اصفهان محقق شده است.

اسفندیاری اظهارداشت: در چند سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از صندوق توسعه به حدود یکهزار و ۲۰۰ خانوار پرداخت کردیم که در همین راستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار راس بره پرواربندی شده و اکنون وزن بره و گوسفند با وزن بیشتری به بازار کشور عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: پرواربندی دام هم به نفع عشایر و هم اقتصاد کشور است که خوشبختانه در سال‌های اخیر محقق شده است.

مدیرکل امور عشایر اصفهان معتقد است گوشت قرمز تولیدی عشایر به دلیل تغذیه دام عشایر از گیاهان دارویی و تازه مرتع‌ها باید به عنوان یک گوشت ارگانیک ثبت و معرفی شود.

اخبار مرتبط آن چه با نخوردن گوشت قرمز اتفاق می افتد قیمت واقعی گوشت قرمز در بازار چه قدر است؟ اراضی شالیزاری مازندران نوسازی و تجهیز می شود دامپزشکی کرمانشاه بیش از یک میلیون راس دام را پایش و معاینه کرد ۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد دام در کرمانشاه کشف و امحا شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا گوشت قرمز تولید گوشت عشایر تولید گوشت قرمز تولید عشایر عشایر اصفهان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی عشایر اصفهان امور عشایر گوشت قرمز هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان

هوشنگ نورمحمدی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر لرستان، اظهار کرد: کوچ‌بهاره عشایر استان تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با ۹۰۰ هزار راس دام از مناطق شمال استان‌های ایلام و خوزستان و جنوب لرستان به مناطق ییلاقی استان کوچ خواهند کرد.
 به گفته وی ۸۰۰ خانوار عشایر همدان به عنوان میان بند و مسیر کوچ به مدت یکماه از مراتع لرستان جهت تغذیه دام استفاده می‌کنند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان با تاکید بر اینکه عشایر از کوچ سنتی خودداری و برای جابجایی دام‌ها از خودرو‌های حمل دام استفاده کنند، گفت: عشایر از خسارت به مزارع و باغات توسط دام‌ها جلوگیری و از حرکت دام‌ها در بستر جاده و عبور دام از داخل شهرهاخودداری کنند.
نورمحمدی خاطر نشان کرد: عشایر کوچ‌رو درمسیل روان آب‌ها و سیلاب و بستر رودخانه اتراق نکنند.
وی با بیان اینکه قبل از کوچ امور عشایر خدمات رسانی لازم به عشایر انجام شده است، گفت: آرد خانه پزی، نفت و گاز و علوفه دامی بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.
مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به اینکه از نیرو‌های نظامی و انتظامی، پلیس راه، بسیج ناحیه مقاومت عشایری تقاضا داریم که امنیت عشایر راه در حین کوچ تامین کنند وگشت خودروی سیار داشته باشند، تاکید کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص شبکه دامپزشکی، منابع طبیعی، شبکه بهداشت، جهادکشاورزی و هلال احمر انتظار داریم بر اساس وظایف سازمانی به عشایرکوچ رو خدمات رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان