Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده‌ صعب‌العبور و نامناسب روستای «هومیان» به زخم کهنه‌ای برای محروم‌ترین نقطه ایران تبدیل‌شده است و سالهاست ساکنان این منطقه خواستار مناسب‌سازی این جاده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به گزارش سفیرافلاک، نبود راه ارتباطی مناسب یکی از زخم‌های کهنه روستاهای «دهستان کوهدشت شمالی» با جمعیتی بالغ‌بر ۱۴ هزار نفر بوده که برابر شاخص‌های محرومیت، جز ۶۰ دهستان محروم کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی این منطقه بارها تلاش کرده‌اند که صدای محرومیت خود را به گوش مسئولان برسانند، محرومیت در این نقطه سایه سنگینی را گسترانیده، به‌طوری‌که زندگی مردم به‌سختی می‌گذرد.

رفع وضعیت نامطلوب جاده ارتباطی، یکی از مطالبات اصلی روستای «هومیان» در این منطقه است، به‌طوری‌که برخی اوقات، مادران بارداری که زمان وضع حمل آن‌ها فرارسیده و بایستی به بیمارستان کوهدشت منتقل شوند با عبور از این جاده، به دلیل صعب‌العبور بودن فرزند خود از دست می‌دهند.

وعده‌هایی که هیچ‌گاه‌ عملی نمی‌شود

ایجاد راه‌های ایمن و مناسب یکی از خدماتی است که مسئولان ذی‌ربط می‌توانند به مردم این دیار بدهند تا آن‌ها با عبور و مرور و تردد به کارهای روزمره خود پرداخته و یا در زمان بروز حوادث خود را به بیمارستان برسانند.

ویسی از ساکنین روستای هومیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: در زمینه مسکن، بهداشت مشکل‌داریم ولی یکی از مهم‌ترین خواسته ما بحث مناسب‌سازی جاده دسترسی به روستا است چراکه عبور و مرور ما را به مرکز شهر سخت کرده است.

وی افزود: با اولین بارندگی وضعیت نامطلوبی گریبان گیر این جاده می‌شود و به دلیل خاکی بودن آن وضعیت نامطلوبی ایجاد می‌شود، حتی راه ارتباطی هم قطع می‌شود.

مناسب‌سازی جاده مطالبه اصلی مردم روستای هومیان

قنبری یکی از اهالی روستای هومیان عنوان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم تابه‌حال ده‌ها بار محور روستایی هومیان زیر زیرسازی و شن‌ریزی شده است، یک ماه خوب است ولی بعد از یک ماه که تردد روی آن می‌شود مجدد خراب می‌شود.

وی بیان کرد: درخواست ما از مسئولان این است این کاری را که شروع کرده‌اند و در حال شن‌ریزی هستند به اتمام برسانند و آسفالت آن را انجام دهند که مجدداً خراب نشود و در این کار تعلل نکنند چراکه بعداً حتی یک تراکتور نیز به‌سختی از آن عبور می‌کند.

محمدامین رحیمی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال جاری، طرح نگهداری و ساخت راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذارشده است، در این راستا نیز اقداماتی را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در راستای این طرح، با ورود دستگاه‌های راهداری به منطقه روستایی ضرون عملیات زیرسازی این محور در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت عنوان کرد: در منطقه کوهدشت شمالی طی وضعیت سنجی و بازدید میدانی که به همراه نماینده مردم در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان صورت گرفت، مقرر شد محور خاکی و قدیم همیان به کوهدشت آسفالت آن توسط اداره راهداری انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: طرح مشترک ابرار در زمینه کیفیت راه‌های عشایری به همت اداره امور عشایر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اجرا می‌شود.

اجرای عملیات آسفالت جاده

رحیمی مقدم گفت: قرارداد آسفالت محور خاکی همیان با پیمانکار آن بسته‌شده است و به‌محض زیرسازی که توسط امور عشایر و قرارگاه پیشرفت صورت می‌گیرد و تکمیل بحث فنی آن، عملیات آسفالت را انجام خواهیم داد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت با اشاره به اینکه محور توسعه در هرجایی، جاده است، اظهار داشت: ما با تمام توان به جهت خدمت به مردم درصحنه هستیم و تا جایی تلاش خواهیم کرد که مردم در این راستا دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی گفت: هفته آتی به همراه معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین کارشناسان مربوطه به جهت بازدید از روند کیفیت زیرساخت به محور همیان خواهیم رفت.

۵ کیلومتر از محور هومیان شن‌ریزی شد

امین هوشیاری رئیس اداره امور عشایر کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: اواخر خردادماه سال جاری متعاقب سفر نماینده مردم در مجلس به منطقه عشایری همیان و با توجه به برگزاری جلسه در معاونت استانداری لرستان، مقرر شد که عملیات بهسازی، بسترسازی، شن‌ریزی و درنهایت آسفالت محور خاکی همیان به کوهدشت با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، اداره راهداری و اداره امور عشایر انجام گیرد.

وی افزود: با توجه انتقال دستگاه‌های راه‌سازی اداره کل امور عشایر به این منطقه، چهار پل را در منطقه که در سیل سال ۹۸ آسیب‌دیده بودند را مرمت کردیم و تابه‌حال ۱۴ کیلومتر نیز بسترسازی انجام‌شده است.

رئیس اداره امور عشایر کوهدشت با اشاره به اینکه شن‌ریزی ۵ کیلومتر از محور خاکی همیان به کوهدشت تا پایان هفته تکمیل می‌شود، عنوان کرد: آنچه که در صورت‌جلسه آمده است این بوده که ما پنج کیلومتر به پنج کیلومتر تحویل راه‌سازی به جهت آسفالت بدهیم.

وی تصریح کرد: این محور با توجه به اینکه جایگزین ندارد هرچه تردد بر روی آن صورت گیرد موجب تخریب زیرساخت و اطاله زمان خواهد شد، لذا می‌طلبد تمهیداتی اندیشیده شود که ان‌شاءالله مقابل عشایر عزیز سربلند باشیم.

جاده مناسب؛ مطالبه اصلی مردم منطقه

ماشاءالله نعمتی فرماندار کوهدشت، اظهار کرد: در دیداری که با معاون وزیر راه و شهرسازی و با حضور نماینده شهرستان برگزار شد، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال به تکمیل پروژه چهار خطه کوهدشت- خرم‌آباد اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: ما نشست‌های متعددی را در زمینه رفع برخی از مشکلات مردم انجام داده‌ایم که مهم‌ترین مطالبه جدی مردم بحث جاده و مسیر دسترسی است.

محروم‌ترین منطقه کوهدشت در اولویت کاری

حجت‌الاسلام‌ محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: ۱۸ کیلومتر محور خاکی و قدیم همیان تا روستای سراب، توسط اداره امور عشایر زیرسازی و اداره راهداری آن را آسفالت خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که مردم صاحبان انقلاب هستند و بالاترین حق، از آن مردم بوده و خدمتگزاری در این راستا باعث افتخار و سربلندی است، گفت: محروم‌ترین منطقه کوهدشت را در اولویت کاری خود قراردادم و پیگیر مطالبات به‌حق این مردم ازجمله راه‌های مواصلاتی منطقه همیان به کوهدشت هستم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: علاوه بر اصلاح جاده قدیم این منطقه که روستاهایی در مسیر آن قرار دارد محور جدید گردنه کاکیزه به همیان یکی از نزدیک‌ترین مسیرهای دسترسی به روستاهای این منطقه است که بیش از ۳۰ کیلومتر راه را نزدیک‌تر می‌کند و به‌زودی راهداری در این زمینه ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. 1 دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای اداره امور عشایر اداره راهداری رئیس اداره محور خاکی شن ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از ابتدای محور کرج - چالوس (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات عمرانی ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل حصارک تا امامزاده طاهر

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده رضی آباد

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

گلشن – سراوان

محور دارای انسداد فصلی پونل – خلخال محدودیت‌های تردد "کارگاه جاده ای مهم (منجر به انسداد) " در استان البرز، محور کرج - چالوس (محدوده کندر) به دلیل انجام عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از کیلومتر ۱ تا ۶ و مورخ نهم اردیبهشت تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود. کد خبر 748531

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند