Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:24:08 GMT

افزایش ظرفیت حمل مسافر مترو در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۱۲۸

افزایش ظرفیت حمل مسافر مترو در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا گلزار طهرانی گفت: قطار شهری در شیراز، جز در ۲ بازه زمانی که به واسطه شیوع کروناویروس موقتا تعطیل شد، در کُل روز‌های سال و با برنامه‌ی مشخص شده، خدمات حمل و نقلی را طی ۱۵ ساعت از شبانه‌روز به مردم ارائه می‌دهد.

او افزود: در روز‌های عادی هفته، فعالیت مترو در شیراز راس ساعت ۶ و ۵ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ۲۱ و ۵ دقیقه شب ادامه دارد، در روز‌های تعطیل نیز خدمات مترو از ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۱ و ۵ دقیقه نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به افتتاح ایستگاه وکیل الرعایا به عنوان آخرین ایستگاه خط یک، افزود: پس از بهره برداری از این ایستگاه شاهد تعطیلی دو روزه دهه اول محرم بودیم و طی این مدت تنها هزار مسافر از طریق این ایستگاه جابجا شده‌اند.

گلزار طهرانی ابراز امیدواری کرد که با توجه به موقعیت ایستگاه وکیل‌الرعایا، طی روز‌های آتی شاهد جذب تعداد بیشتری از مسافرین در این ایستگاه باشیم.

او ادامه داد: در خصوص چگونگی فعالیت واحد‌های تجاری ایستگاه وکیل الرعایا نیز در آینده‌ای نزدیک تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه ۱۰۰ هزار سفر در خطوط ریلی مترو شیراز انجام می‌شد، اما پس از دوبار تعطیلی، اکنون تعداد سفر‌ها به ۲۵ هزار سفر در روز تقلیل یافته است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش ظرفیت حمل مسافر متروی شیراز حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ۵ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی محمدنژاد در سومین جشنواره گیلاس که در روستاهای چهارگانه سنگان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از هفت صبح روز گذشته آغاز شد و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت.

محمدنژاد گفت: در این جشنواره شاهد حضور هشت هزار نفر گردشگر بودیم، که نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی به ظرفیت‌های داخل روستاهای بخش کن گفت: ظرفیت‌های بخش کن سبب شده که چهار جشنواره در طول سال برگزار شود، جشنواره گیلاس طی اردیبهشت ماه، جشنواره شاتوت در اواخر تابستان، جشنواره خرمالو، اواخر پاییز و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدار کن در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره‌ها در قالب حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، عنوان کرد: این جشنواره‌ها در بخش کن با اهدافی چون رشد گردشگری، معرفی روستاهای منطقه، محصولات و ظرفیت کوهستانی آن، تولیدات متنوع روستایی، افزایش مشارکت مردمی در رشد سبک زندگی سالم، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، حفظ منابع طبیعی، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی در طول سال برگزار می‌شود.

محمدنژاد با اشاره به مساحت روستاهای چهارگانه سنگان گفت: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است، که امروز گردشگران بافت روستایی را طی کرده و در چهار ایستگاه استقبال (سنگان پایین)، ایستگاه صبحانه (سنگان وسط)، ایستگاه پذیرایی (باغ دره) و ایستگاه پذیرایی پایانی و مراسم جشن شکوفه‌ها (سنگان بالا) پذیرایی شدند.

بخشدار کن با اشاره به ظرفیت روستاهای این بخش از تهران اضافه کرد: محصولات تولیدی باغات این روستاها شامل گیلاس، شاتوت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی ادامه داد: در کنار این تولیدات بسیار فاخر، سه اثر باستانی چون چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

کد خبر 6088823

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون
  • اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف