Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌گروه استان‌ها ـ مدیر حوزه های علمیه گفت: جریان‌های اسلام‌ستیز و مستکبران بدانند به رغم کینه‌ورزی‌ها و مظالمی که بر امت اسلامی و کشورهای اسلامی روا داشته‌اند و به رغم همه این حرکت‌های فرومایگان، خورشید اسلام کم‌فروغ نخواهد شد بلکه تابان‌تر خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، در پی اقدام شنیع و توهین‌آمیز قرآن سوزی در سوئد، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی العالمیه طی اطلاعیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و اظهار داشت:‌جریان های خرد سوز و اسلام ستیز و ستم پیشگان و مستکبران بدانند برغم همه دشمنی ها و کینه‌ورزی‌ها و مظالمی که بر مسلمانان و امت اسلامی و کشورهای اسلامی روا داشته اند و برغم همه این حرکت های فرومایگان،  خورشید اسلام کم فروغ نخواهد شد بلکه تابان‌تر خواهد بود و اندیشه توحیدی و معرفت قرآنی و اخلاق و عقلانیت اسلامی بیش از گذشته پیش خواهد رفت و مورد استقبال جهانیان قرار خواهد گرفت و سنگرهای ذهن و ضمیر آدمیان را فتح خواهد کرد و زورگویان و سست منطقان را برجای خود خواهد نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این اطلاعیه به این شرح است:

سم الله الرحمن الرحیم

جسارت به محضر قرآن کریم و اقدام بابخردانه به قرآن‌سوزی، که هر از چندگاهی مایه ننگ و نفرت می شود، این بار در ایام سوگواری سرور آزادگان عالم و سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در یکی از کشورهای اروپایی فضاحت بار تر و ننگین تر رخ نمود و خشم یک پارچه آزادگان و احرار و حقیقت جویان عالم و پیروان ادیان الهی در جهان و به ویژه امت اسلامی را برانگیخت و مع الاسف سیاست مداران اروپا و غرب بنام آزادی یا برآن مهر تأیید زدند یا از کنار آن گذشتند و گروه‌های پستی نیز با آن همراهی کردند، جسارت به کتاب عزیزی که برای بشر تمدن، فرهنگ، رهایی و آزادی به ارمغان آورده و آیه آیه آن مشحون از حکمت و لبریز از معرفت و سرشار از حقائق و لطائف الهی و انسانی است.

تجمع دانشجویان در اعتراض به قرآن سوزی مقابل سفارت سوئد+ عکسدرخواست دانشجویان از وزارت خارجه در پی اهانت به قرآن در سوئد و نروژواکنش وزیر حقوق بشر پاکستان به اهانت غرب به قرآن کریم و پیامبر (ص)

آری جسارت به آن جز برآمده از کینه شیطانی و فرهنگ دیو صفتانه نخواهد بود، اسلام و دانشمندان مسلمان همواره بر تعامل و تعایش حکیمانه میان انسان ها و حوار میان ادیان الهی و احترام به مقدسات آن تأکید ورزیده‌اند‌، اکنون که ندای اسلام عزیز در جهان طنین‌افکن و پرچم آن در اهتزاز است، مستکبران و گروه‌های بی‌منطق و عقل‌ستیز و خرد‌سوز در سایه ترس وانفعال به جنگ با روشنایی و پیکار با ارزش های انسانی و الهی دست آلوده کرده‌اند غافل از آنکه ومکروا ومکر الله والله خیر الماکرین ویریدون لیطفئوا نورالله بافواهم والله متم نوره.

این صفحه ننگین در پرونده مستکبران و مدعیان تمدن غربی و جریان‌های نادان و سست منطق ثبت و برای آنان گران تمام خواهد شد‌، مضحک‌ترین قصه عصر ما تعرض به صحیفه الهی و کتاب آسمانی و نسخه نجات و رهایی بشر به نام آزادی است‌، قرآن عزیز نه تنها سنگ بنای تمدن اسلامی است و نقطه تحول و تکامل اندیشه توحیدی و معارف الهی و انسانی به شمار می‌آید بلکه تمدن بشری به طور عام در پرتو این رهآورد وحیانی جان دوباره گرفت و کاروان علم و دانش و اخلاق و فضیلت با آن به حرکت درآمد و همه بشریت را وامدار خودساخت.

جریان‌های خرد‌سوز و اسلام‌ستیز و ستم پیشگان و مستکبران بدانند برغم همه دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌ها و مظالمی که بر مسلمانان و امت اسلامی و کشورهای اسلامی روا داشته‌اند و برغم همه این حرکت های فرومایگان،  خورشید اسلام کم فروغ نخواهد شد بلکه تابان تر خواهد بود و اندیشه توحیدی و معرفت قرآنی و اخلاق و عقلانیت اسلامی بیش از گذشته پیش خواهد رفت و مورد استقبال جهانیان قرار خواهد گرفت و سنگرهای ذهن و ضمیر آدمیان را فتح خواهد کرد و زورگویان و سست منطقان را برجای خود خواهد نشاند.

ایران اسلامی  و مراکز فرهنگی و علمی و دانشگاهی آن به ویژه حوزه‌های علمیه و مراجع معظم و زعما و بزرگان و طلاب و استادان و نهادها و موسسات آن در کنار همه خردورزان عالم و امت سرافراز اسلام این حرکت سبک سرانه و همراهی های مستکبرانه با آن را محکوم می‌نمایند و ملت‌های عالم را به اتخاذ مواضع روشن در برابر این افراط گرایی و نهاد های بین المللی را به وضع قوانین بازدارنده و منشور مشترک ادیانی فرا می خوانند.

حوزه‌های علمیه دست همگان را برای گفتگوی آزاد و حوار بین الادیان و بحث منطقی و مباحثات علمی می فشارد و البته در برابر توهین و افترا و ستم و استکبار بفضل الهی خواهد ایستاد.

از همه خردورزان و آزادگان جهان و مسلمانان و علمای ادیان الهی و شخصیت ها و مراکز علمی وفرهنگی که  مواضع خود را در برابر این حرکت سبک سرانه و بی‌منطق اعلام کردند تقدیر و تشکر و بر تداوم آن تأکید می ورزیم.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P1377/S6,62/CT12 بیشتر بخوانید... آیت‌الله اعرافی: هیئت‌ها سلامت عزاداران را پاس بدارند/ مسئولان نسبت به  پاک‌سازی فضای مجازی توجه داشته باشند آیین آغاز به کار "رادیو محرم" با حضور آیت‌الله اعرافی به روایت تصاویر آیت‌الله اعرافی: نمایندگان مجلس به سیاست‌‌های کلی نظام دقت داشته باشند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله اعرافی: هیئت‌ها سلامت عزاداران را پاس بدارند/ مسئولان نسبت به  پاک‌سازی فضای مجازی توجه داشته باشند آیین آغاز به کار "رادیو محرم" با حضور آیت‌الله اعرافی به روایت تصاویر آیت‌الله اعرافی: نمایندگان مجلس به سیاست‌‌های کلی نظام دقت داشته باشند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۲ شیراز در وضعیت هشدار؛ نگران بازگشایی مدارس هستیم ۳ انهدام بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی ‌/ شناسایی‌ هسته اصلی در وزارت علوم / متهمان برای وزارتخانه‌ها‌ ‌مدرک ‌جعل می‌کردند ۴ رئیس مجلس: پاسخ ‌آمریکایی‌ها را با کار جهادی می‌دهیم/ ‌دشمن را ناامید می‌کنیم ۵ سخنگوی وزارت بهداشت: داروهای طب سنتی برای درمان کرونا مورد تایید نیست / اعلام پروتکل‌های سختگیرانه‌‌ ‌برای بازگشایی مدارس ۶ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۷ کهگیلویه و بویراحمد| پایان دو دهه انتظار؛ تقاطع غیر همسطح مهریان کلنگ زنی‌ می‌شود ۸ اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد مهمترین اخبار استانها واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن در اروپا / این حرکت ننگین برایی مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام خواهد شد جاودانه‌ها| تنفس با نی زیر پای عراقی‌ها؛ تحسین سردار همدانی از شجاعت شهید عیوضی در عملیات قراویز رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری وضعیت نابه‌سامانی دارد/ در المپیک توکیو تنها ۲ سهمیه داریم رئیس کمیسیون انرژی مجلس: مخالف خام‌فروشی نفت هستم مهمترین اخبار تسنیم کاریکاتورهای موهن شارلی‌ ابدو علیه پیامبر اسلام/ چرا مسئولان غربی‌ به اهانتها چراغ سبز نشان می‌دهند؟ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی «تی۴» سوریه دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیروت/ دیدار قریب‌الوقوع هنیه با سیدحسن نصرالله ظریف:تسلیم شدن در برابر زورگویی آمریکا صرفا اشتهایش را زیاد می‌کند رئیس مجلس: پاسخ ‌آمریکایی‌ها را با کار جهادی می‌دهیم/ ‌دشمن را ناامید می‌کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله اعرافی حوزه های علمیه داشته باشند ترین اخبار امت اسلامی برغم همه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس

در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می‌کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می‌پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته‌ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می‌افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگ‌های سست و بی پایه‌ی بشری و در عهدی که پوشالی‌ترین بنیان‌های فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه‌ی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی؛ و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه. به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه‌ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری‌ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه‌ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است