Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:52:09 GMT

وضعیت مازندران در مقابل کرونا شکننده است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۱۷۶

وضعیت مازندران در مقابل کرونا شکننده است

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه وضعیت مازندران در مقابل کرونا شکننده است،گفت: برای کاهش ابتلای افراد به این بیماری باید از تجمعات و مسافرت های غیر ضروری جلوگیری شود.

سید عباس موسوی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست معاونت بهداشتی این دانشگاه، ضمن تبریک روز بهورز اظهار کرد: نظام سلامت دین بزرگی به بهورزان دارد که با فعالیت شبانه روزی در این حوزه اتفاقات خوبی رقم زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از زحمات کادر بهداشتی و درمانی در دوران اپیدمی بیماری کرونا،  با بیان اینکه معاونت بهداشتی خط مقدم حوزه سلامت است و کادر بهداشت و درمان در ماه های اخیر استراحتی نداشته و مشغول فعالیت های متعدد هستند، افزود: اگر بتوان شیوع بیماری را در خط اول مبارزه بیماری کووید ۱۹ کنترل کرد، دیگر مجبور به انجام اقدامات درمانی نخواهیم بود؛ بنابراین باید در این حوزه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این که بیشتر پروژه های عمرانی حوزه بهداشتی و درمانی به سرانجام رسیده است بر اتمام طرح های نیمه کاره تاکید کرد و گفت: پروژه های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ماه های آینده به اتمام می رسد.

موسوی به شیوع کووید ۱۹ در موج دوم اشاره کرد و افزود: در آنالیز اولیه میزان مرگ و میر موج دوم ۲ درصد کمتر از موج اول بود که علت اصلی آن باید بررسی شود.

وی وضعیت استان را شکننده دانست و ادامه داد:برای کاهش ابتلای افراد به این بیماری باید از تجمعات و مسافرت های غیر ضروری جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه بهداشتی انجام شد که مورد تقدیر وزیر بهداشت قرار گرفته، چگونگی روند این اقدامات نیز در اختیار سایر دانشگاه ها قرار گرفت.

* بهورزان در ارتقا شاخص های سلامت نقش اساسی دارند

قاسم اویس، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به روز بهورز ضمن تقدیر از زحمات بهورزان، گفت: بهورزان در ارتقا شاخص های سلامت نقش اساسی دارند و قدردانی از آن ها حتما باید انجام شود.

وی با بیان اینکه کادر بهداشتی در حوزه کرونا زحمات فراوانی کشیدند، گفت: با توجه به شیوع این بیماری کار کادر بهداشتی و درمانی سخت تر شده است زیرا علاوه بر فعالیت های گذشته باید برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ تلاش کرد. 

سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روابط بین کارکنان معاونت در سطوح مختلف را روابطی عاطفی و دوستانه دانست  و خواستار ادامه همراهی آنان در پیشبرد اهداف حوزه بهداشت شد و افزود: دست یاری به سوی شما عزیزان دراز می کنم و امیدوارم با همکاری شما به اهداف اساسی خود دست پیدا کنیم، زیرا نفع آن را جامعه می برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهورز مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران معاونت بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم