Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاره آروین روز پنجشنبه با انتشار مطلبی در صفحه تلگرام خود نوشت:‌ با گسترش نفوذ اینترنت و تلفن‌های هوشمند انتظار می‌رفت که سامانه ۱۳۷هم مطابق با تغییرات تکنولوژی ارتقا پیدا کند؛ اما متاسفانه از اواخر سال ۱۳۸۶ که این سامانه راه افتاد تا یک سال اخیر تقریبا هیچ نوع ارتقایی در آن صورت نگرفته بود و شهروندان باید آدرس نقطه‌ای را که مشکل داشت تلفنی گزارش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این شیوه قابلیت پیگیری چندانی نداشت و تنها از یک کد پیگیری برخوردار بود؛ اما گاهی اوقات آن را هم فراموش می‌کردند، کاری که ما ذیل سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام دادیم، ارتقای سامانه‌های نظارت همگانی ۱۳۷و ۱۸۸۸ متناسب با تغییرات تکنولوژی بود.  

آروین ادامه داد: در ابتدا چون گستردگی ارتباط شهروندان با سامانه ۱۳۷ بیشتر بود ارتقای این سامانه را به ویژه در بخش ثبت موقعیت در دستور کار قرار دادیم؛ که به نظر می‌رسد با اقدامات انجام‌شده، کار برای شهروندان راحت شده است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: یکی از اقدامات اخیر ما فراهم‌سازی امکان ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ از طریق تلفن‌های هوشمند است که در آن قابلیت ثبت لوکیشن، عکس و فیلم هم وجود دارد و شهروندان برای ثبت چنین پیام‌هایی به حساب شخصی خود در اپلیکیشن تهران من مراجعه کرده، بخش ۱۳۷ را انتخاب و پیام خود را ثبت می‌کنند.  

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مزایای این شیوه اظهار داشت: یکی از مزایایی که این شیوه نسبت به شیوه تلفنی دارد این است که شهروندان می‌توانند وضعیت پیام خود را رصد کنند و به آرشیو پیام‌هایی که در سامانه ۱۳۷ثبت کرده‌اند، دسترسی داشته باشند.  

آروین عنوان کرد: در حال حاضر شهروندان فارغ از اینکه مشکل پیش آمده در محله خودشان باشد یا بتوانند آدرس دقیق بدهند یا نه، می‌توانند پیامشان را ثبت و انواع فایل‌های صوتی و فیلم را در حساب شهروندی خود بارگذاری کنند.  

به گفته وی در گذشته شهرداری از آنجا که باید برای سنجش سطح رضایتمندی شهروندان با آنان تماس می‌گرفت، بازخوردگیری را به صورت رندوم انجام می‌داد.
رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران با بیان  اینکه شهروندان کمتر راه ارتباطی موثری با شهرداری دارند تا مستقیم بتوانند مشکلات شهر را گزارش کنند، گفت: سامانه ۱۳۷ یکی از معدود کانال‌های موجود است و از این جهت تحلیل داده‌های آن می‌تواند در ارتقای عملکرد شهرداری و وضعیت خدمت‌رسانی به شهروندان بسیار موثر باشد.
عضو شورای تهران ادامه داد:‌ به زودی مکانیزمی را برای تشویق شهروندان به ثبت پیام‌های دقیق‌تر از طریق حساب شهروندی «تهران من»  مانند تخفیف در استفاده از اماکن ورزشی یا بلیت حمل و نقل عمومی ایجاد خواهیم کرد و  با این کار می‌توانیم مسئولیت‌پذیری و مشارکت شهروندان را در اداره شهرگسترش دهیم.
وی خاطر نشان کرد: به زودی داده‌های ۱۳۷ در قالب نقشه تهران در سامانه تهران من نمایش داده خواهد شد تا شهروندان ببینند در محله خودشان چه مشکلاتی گزارش شده است؛  
آروین افزود:‌ به تدریج می‌توانیم به سمت سیستم رنکینگ برویم؛ یعنی اگر شهروندی مشکلی را گزارش کرد شهروندان دیگر بتوانند به آن نمره دهند.  
به گزارش ایرنا؛ سامانه تهران من به نشانی https://my.tehran.ir/ برای دسترسی شهروندان فعال است.

برچسب‌ها شورای شهر سامانه تهران من شهرداری تهران شهر تهران بهاره آروين

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر سامانه تهران من شهرداری تهران شهر تهران بهاره آروين شورای شهر سامانه تهران من شهرداری تهران شهر تهران بهاره آروين سامانه ۱۳۷ شهر تهران تهران من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین

فضاپیمای «سایکی» ناسا یک پیام را به زمین منتقل کرده که از فاصله ۱۴۰ میلیون مایل دورتر آمده است.

ناسا فاش کرده که زمین به تازگی یک پیام لیزری را از ۱۴۰ میلیون مایلی (۲۲۵ میلیون کیلومتری) دریافت کرده است، اما پیش از اینکه منتظر دیدن بیگانگان باشیم، باید به یک توضیح ساده توجه کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، پیام لیزری توسط فضاپیمای «سایکی» (Psyche) ناسا به زمین منتقل شد که در حال حاضر ۱۴۰ میلیون مایل دورتر از زمین قرار دارد. این فاصله ۱.۵ برابر فاصله زمین و خورشید است.

ناسا توضیح داد: این شاهکار چشمگیر می‌تواند راه را برای ماموریت‌های آینده به مریخ هموار کند. این دستاورد یک نگاه اجمالی را به نحوه استفاده کردن فضاپیما‌ها از ارتباطات نوری در آینده ارائه می‌دهد و امکان انتقال داده‌ها، اطلاعات علمی پیچیده و تصاویر و ویدیو‌های با کیفیت بالا را با سرعت بالاتر فراهم می‌کند که در حمایت از جهش بزرگ بعدی بشر یعنی فرستادن انسان به مریخ صورت می‌گیرند.

پیام لیزری توسط سیستم «ارتباطات نوری فضای عمیق» (DSOC) ناسا که در حال حاضر روی سفینه فضایی سایکی قرار دارد، به زمین فرستاده شد.

«میرا سرینیواسان» (Meera Srinivasan) سرپرست عملیات این پروژه در «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» ناسا گفت: ما حدود ۱۰ دقیقه از داده‌های فضاپیما را در روز هشتم آوریل دریافت کردیم. این یک نقطه عطف مهم برای پروژه است که نشان می‌دهد چگونه ارتباطات نوری می‌توانند به سیستم فرکانس رادیویی فضاپیما متصل شوند.

این آزمایش اولین بار در دسامبر ۲۰۲۳ آغاز شد؛ زمانی که سایکی تنها ۱۹ میلیون مایل از زمین فاصله داشت. طی آن آزمایش اولیه، داده‌های آزمایشی با سرعت ۲۶۷ مگابیت در ثانیه منتقل شدند که با سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند قابل مقایسه است.

اکنون که فضاپیما در فاصله بیش از هفت برابر دورتر قرار دارد، سرعت ارسال و دریافت اطلاعات کاهش یافته است. فضاپیما در جدیدترین آزمایش، داده‌ها را با سرعت ۲۵ مگابیت در ثانیه ارسال کرد.

اگرچه این سرعت ممکن است کم به نظر برسد، اما ناسا می‌گوید که از هدف پروژه برای اثبات امکان‌پذیر شدن ارسال حداقل یک مگابیت در ثانیه بسیار بیشتر است. «کن اندروز» (Ken Andrews) مدیر عملیات پرواز پروژه در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا گفت: اگرچه مقدار کمی از داده‌ها در یک بازه زمانی کوتاه منتقل شدند، اما این واقعیت که ما اکنون چنین کاری را انجام می‌دهیم، از همه انتظارات ما فراتر رفته است.

پیش از این، ناسا برای برقراری ارتباط با ماموریت‌هایی که فراتر از زمین سفر می‌کنند، تنها از امواج رادیویی استفاده می‌کرد. ناسا توضیح داد: مانند فیبر نوری که جایگزین خطوط تلفن قدیمی روی زمین می‌شوند، جایگزین کردن ارتباطات رادیویی با ارتباطات نوری امکان انتقال داده در سراسر منظومه شمسی را با ۱۰ تا ۱۰۰ برابر ظرفیت کنونی سیستم‌های مورد استفاده فضاپیما‌ها فراهم می‌کند. این امر به همراه پشتیبانی از تجهیزات علمی با وضوح بالاتر، مأموریت‌های اکتشافی انسانی و رباتیک آینده را بهتر امکان‌پذیر می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک