Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:40:31 GMT

ارتباط نیش زنبور عسل و درمان سرطان سینه

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۳۸۵

ارتباط نیش زنبور عسل و درمان سرطان سینه

‍‍‍‍‍‍

استفاده از پتانسیلهای موجود در طبیعت برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است هر بار بخشی از این پتانسیلها مشخص می شود، به تازگی هم محققان روشی برای درمان سرطان سینه با استفاده از زهر موجود در نیش زنبور عسل یافته اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ استفاده از پتانسیلهای موجود در طبیعت برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است هر بار بخشی از این پتانسیلها مشخص می شود اغلب استفاده از ریشه‌های درمانی طبیعی عوارض کمتری در درمان دارد و همین موضوع به تحقیقات بر روی داروهای طبیعی جذابیت خاصی بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این منابع طبیعی با خواص درمانی فراوان زنبور عسل است که به جز تولید عسل از خود این حشره هم استفاده های زیادی می شود.

در تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان مشخص شد می توان از زهر موجود در نیش این حشره به راه درمانی برای سرطان سینه رسید. این تحقیقات که در استرالیا صورت گرفته است نشان می دهد پروتئین‌های موجود در زهر نیش زنبور عسل برای درمان سرطان سینه مفید است.

محققان توانسته اند پپتیدها و پروتئین‌هایی در زهر زنبور عسل را به خون مبتلایان به سرطان سینه  تزریق کنند و نتایج مثبتی از این آزمایش بدست آورده‌اند. ماده مفید در زهر زنبور عسل ملیتن نام دارد و سلولهای سرطانی را در سینه بیماران از بین می‌برد.

ملیتن موجود در زهر نیش زنبور عسل به طور میانگین تا سه برابر قوی تر از داروهای شناخته شده برای درمان این سرطان است.

سرعت تأثیرگذاری این ماده هم برای درمان سرطان بسیار بالا بوده و ظرف 60 دقیقه می تواند غشای سلولهای سرطانی را نابود کند و بعد از 20 دقیقه مانع از آلوده شدن سایر سلولها به سرطان می شود و آنها را سالم نگه میدارد.

3 توصیه حیاتی برای جلوگیری از "سرطان سینه"شیوع سرطان در ایران کمتر از میانگین منطقه و جهان است+5 سرطان شایع بین ایرانیانآمار افزایشی بیماران سرطانی در خراسان شمالی نگران کننده است

انتهای پیام/

R1356/P/S2,24,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سرطان بیشتر بخوانید... ۳ توصیه حیاتی برای جلوگیری از "سرطان سینه" کاهش سالانه ۲۰هزار "مرگ ناشی از سرطان سینه" در زنان شیرده/ کاهش سکته قلبی و مغزی مادر با شیردادن به نوزاد استفاده از لوازم آرایشی باعث افزایش احتمال ابتلا به "سرطان سینه" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۳ توصیه حیاتی برای جلوگیری از "سرطان سینه" کاهش سالانه ۲۰هزار "مرگ ناشی از سرطان سینه" در زنان شیرده/ کاهش سکته قلبی و مغزی مادر با شیردادن به نوزاد استفاده از لوازم آرایشی باعث افزایش احتمال ابتلا به "سرطان سینه" واژه های کاربردی مرتبط سرطان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ حاجی میرزایی: همه دانش‌آموزان در همه مناطق از ۱۵ شهریور در مدارس حضور پیدا کنند ۲ منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی ۳ پشت‌پرده "بیلبورد تبلیغاتی موهن شهری" در ماه محرم/ شورای شهر تهران اعتقادی به طی‌کردن "روند قانونی تبلیغات" ندارد! ۴ "شاد۲" فردا برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان رونمایی می‌شود ۵ ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین دچار مشکل "ناباروری‌‌" هستند/ رابطه مستقیم ازدواج در سنین بالا و ناباروری ۶ مرگ پزشک میانسال با شلیک گلوله ۷ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۸ مدرسه در تمام روزهای تحصیل باز است/ تقسیم‌بندی دانش‌آموزان برای کلاس‌های حضوری مهمترین اخبار اجتماعی پشت‌پرده "بیلبورد تبلیغاتی موهن شهری" در ماه محرم/ شورای شهر تهران اعتقادی به طی‌کردن "روند قانونی تبلیغات" ندارد! آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته اهدای ۱۴ هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند تحت پوشش بهزیستی توسط بنیاد مستضعفان ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین دچار مشکل "ناباروری‌‌" هستند/ رابطه مستقیم ازدواج در سنین بالا و ناباروری مهمترین اخبار تسنیم واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌ / تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت / این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود قول نوبخت برای تکمیل ۹ ماهه پروژه ۲ هزار واحدی ‌مسکن ‌محرومان کبودرآهنگ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی «تی۴» سوریه دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیروت/ دیدار قریب‌الوقوع هنیه با سیدحسن نصرالله وسعت دریاچه ارومیه به کمتر از ۳ هزار کیلومترمربع رسید / حجم آب دریاچه ۳ میلیارد و ۴۹ میلیون مترمربع است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرطان سرطان نیش زنبور عسل درمان سرطان دانش آموزان برای درمان سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر