Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@09:28:51 GMT

جزییاتی تازه از برنامه جدید عادل فردوسی‌پور

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۳۹۹

ساعت 24-یکی از مهمترین اخبار منتشره در فضای مجازی بازگشت عادل فردوسی پور با یک برنامه مشابه نود است.

خبر بازگشت عادل فردوسی پور بعد از ۱۹ ماه دوری از برنامه سازی تلویزیونی یکی از پربیننده اخبار ساعات گذشت بوده است. براساس این خبر او با برنامه‌ای به اسم "نود و نه" که درونمایه‌ای شبیه به برنامه قبلی اش "نود" دارد قرار است با آغاز لیگ برتر بیستم هر دوشنبه و درست همزمان با پخش نود و البته فوتبال برتر از طریق یک تلویزیون اینترنتی پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که با انتشار مجوز از سوی وزارت ارشاد شکل جدی تری به خود گرفت. اتفاقی که می‌تواند خیل طرفداران عادل و برنامه نود را خوشحال کند و از هم اکنون در فضای مجازی و سایت‌های مختلف می‌توان آن را احساس کرد. البته که در انتشار برخی از اخبار نام این برنامه "نودنو" اعلام شده در حالی که اسم برنامه عادل "۹۹" است.

با این وجود، اما نگاه دقیق‌تر به ماجرای پخش برنامه ۹۹ برخی چالش‌ها را پیش روی پخش این برنامه نشان می‌دهد. در ابتدای شهریور ماه امسال ۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی را به منظور ساماندهی حوزه انتشار محتوا (صوت و تصویر) با عنوان طرح اصلاح بند (۲۹) ماده (۲) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رئیس مجلس دادند:"به منظور ساماندهی حوزه انتشار محتوا (صوت و تصویر) بر اساس اصول چهل و چهارم و یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی و نظریه‌های تفسیری آن و نیز مرقومه مقام معظم رهبری مبنی بر مسئولیت سازمان صدا و سیما در حوزه تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و با عنایت به ضرورت ساماندهی فرهنگی سریال‌های نمایش خانگی که بدون نظارت کافی در جامعه عرضه می‌شود، طرح تقدیم می‌شود. ".

اما موضوع مهم یکی از تبصره‌های این طرح است که در آن آمده است:" صدور هرگونه مجوز و نظارت بر فرآیند تولید و پخش کلیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از جمله ساختار‌های مستند، مسابقات، انیمیشن، سریال، برنامه‌های گفتگو محور و ترکیبی بر عهده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. " طرحی که چالش بزرگ و جدیدی را میان وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما در راه تولیدات خارج از فضای صدا و سیما به وجود آورده است.

بی شک تعداد کسانی که دلتنگ عادل فردوسی پور هستند خیلی زیاد است و بازگشت او با یک برنامه جذاب می‌تواند اتفاق ویژه‌ای چه برای فوتبال و چه برای عالم رسانه باشد.

از آنجایی که براساس برخی اخبار حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت تولید مجوز از ابتدای تیرماه به سازمان صدا و سیما سپرده شده است و با توجه به اینکه سازمان صدا و سیما هنوز ساز و کار اجرای صدور مجوز را اعلام نکرده احتمال دارد با توجه اتفاقات دو سال گذشته که بین مدیران ارشد سازمان و عادل و برنامه نود رخ داده تولید و پخش برنامه " نود و نه" نیز با چالش کسب مجوز روبرو شود.

با این وصف باید دید برنامه جدید فردوسی پور که دستکم در همان شروعش یک برنامه بسیار پربیننده خواهد بود می‌تواند مجوز لازم را از سازمان صدا و سیما برای پخش اینترنتی به دست بیاورد چرا که به نظر این می‌تواند اصلی‌ترین چالش حال حاضر پیش روی برنامه نود جدید و تهیه کننده اش باشد. طرحی که بسیاری از سریال‌های نمایش خانگی و تولیدات این بخش را در ماه‌های اخیر تحت تاثیر قرارداده است حالا بازگشت عادل را منوط به صدور مجوز از صدا و سیما کرده است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما عادل فردوسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما

برنامه پخش زنده مسابقات ورزشی امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت پر از بازی‌های فوتبال لیگ برتر ایران است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ امروز کنتاکتور شبکه های سه ، ورزش و سیمای استانی با بازی‌های حساس فوتبال پر است. نگاهی به جدول پخش بازی‌ها بیندازیم.

 

 فینال جام جهانی تفنگ 10 متر مردان

 شبکه ورزش / ساعت 09:00

 

 لیگ برتر هندبال

گیتی پسند - شهید شاملی

شبکه ورزش / ساعت 15:15

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

پیکان - آلومینیوم

 شبکه ورزش / ساعت 17

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

سپاهان - استقلال خوزستان

شبکه استاتی / ساعت 18:10

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

نساجی - پرسپولیس

 شبکه سه / ساعت 18:15

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

فولاد - تراکتور

شبکه ورزش / ساعت 19:30

 

هفته بیست و ششم لیگ برتر

ملوان - هوادار / ساعت 19:30

شبکه استانی 

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

 نفت آبادان - مس رفسنجان / ساعت 19:30

شبکه استانی

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

استقلال - ذوب آهن اصفهان 

 شبکه سه / ساعت 20:30

 

 هفته سی و پنجم سری A 

اودینزه - ناپولی / ساعت 22:15

 

هفته سی و ششم لیگ جزیره 

کریستال پالاس - منچستر یونایتد

شبکه ورزش / ساعت 22:30

 

 

دیگر خبرها

  • عادل فردوسی‌پور پس از چند سال در صداوسیما
  • ببینید | فوری؛ بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • حضور عادل فردوسی پور در مراسم ختم مسعود اسکویی + فیلم
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم