Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی رضاپور روز پنجشنبه در نشست با علامه مشاور عالی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت جهت اشتغالزایی جوانان بومی در صنایع انرژی بر پارسیان افزود: جذب سرمایه گذار بهترین هدیه برای پارسیان است و در این راستا نیازمند حمایت و همدلی جوانان با صنایع هستیم.
وی بیان داشت: با همت استاندار هرمزگان و مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان در راستای آماده سازی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذار در طرح‌های آب شیرین کن و ایستگاه گاز و برق در دستورکار قرار گرفته که به زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری پارسیان  اظهارداشت: بزرگترین سردخانه دار در جنوب کشور جهت سرمایه گذاری در شهرستان نیز شروع به کار کرده که با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی هزار نفر یکی از طرح‌های ماندگار است.

حساب‌های صنایع انرژی بر به پارسیان انتقال داده شد
فرماندار پارسیان گفت: با همت مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، حساب‌های این منطقه از تهران به  پارسیان انتقال داده شد.
رضاپور افزود: همچنین بیمه کارگران، شرکت‌ها و کارکنان در پارسیان ارائه می‌شود که این یک امتیاز جهت احداث بیمارستان تامین اجتماعی از طرف دولت در این شهرستان می‌باشد.
وی یادآورشد: نباید کاری کنیم که تجربه تلخ عسلویه در پارسیان اجرا شود و اجازه نخواهیم داد بدون اجرا کردن پیوست های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی و بهداشتی، پارسیان به عسلویه دوم تبدیل شود.
رییس کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری پارسیان اظهارداشت: زیرساخت‌ها و زیربناهای خوبی در صنایع پارسیان پایه گذاری شده و این مساله در درازمدت خودنمایی می‌کند.
پارسیان باید سند توسعه داشته باشد
فرماندار پارسیان با اشاره به اینکه باید سند توسعه شهرستان نوشته شود، گفت: اگر سند توسعه شهرستان آماده بود می‌توانستیم جوانان جویای کار را به سمت کارآموزی، تحصیل و آشنایی با حوزه‌های مختلف سوق دهیم.
وی ادامه داد: همچنین ظرفیت‌های موجود در صنعت و شهرستان جذب سرمایه گذار داشته باشیم، چرا که این جوانان هستند که آینده هرمزگان و پارسیان را می‌سازند.
رضاپور اضافه کرد: با تحریم‌های ظالمانه دشمن برعلیه نظام، نبود منابع مالی، کاهش اعتبارات داخلی و همچنین خسارت سنگین سیل به زیرساخت‌های شهرستان و منطقه ویژه روبه رو شدیم اما با تلاش شبانه روزی از این آزمون الهی با سربلندی بیرون آمدیم.
وی یادآورشد: سال گذشته سیل خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی به زیرساخت‌های پارسیان و صنایع انرژی بر وارد کرد که  با تلاش مدیران و پشتیبانی استاندار طرح‌های قابل بهره برداری در شهرستان ۷۶۰ میلیارد ریال و طرح‌های صنایع انرژی بر با اعتباری افزون بر ۲ هزار. و ۲۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهدشد  و این گوشه ای از خدمات دولت  در شرایط تحریم است. 
صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولیدشده، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه وکاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
این منطقه در سال ۸۹ مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال ۹۰ ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یکهزارو ۴۱۴ در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال ۹۶ به عنوان شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در هرمزگان ثبت شد.
در چشم انداز منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان تولید ۱۸ میلیون تن پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳میلیون تن آلومینا پیش بینی شده است.
شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها پارسیان وزارت صنعت معدن و تجارت منطقه ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارسیان وزارت صنعت معدن و تجارت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان وزارت صنعت معدن و تجارت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان جذب سرمایه گذار منطقه ویژه زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دستور اصلاح قبوض گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی صادر و بر این اساس دستور محاسبه هزینه گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی برای نیمه اول سال ۱۴۰۲ نیز با تعرفه یک‌چهارم اعلام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر شالبافیان؛ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: در سال گذشته پیرو تصویب آیین‌نامه نرخ تعرفه گاز مصرفی صنایع و خدمات توسط هیات وزیران، نرخ بهای گاز مصرفی تاسیسات گردشگری به میزان یک چهارم نرخ صنعت کاهش یافت.

او افزود: با توجه به مصوبه دولت، نرخ مصوب از  نیمه دوم سال گذشته برای تاسیسات گردشگری اعمال شد و با طرح ادله قانونی و پذیرش آن توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری و اهتمام وزیر محترم، نرخ مصوب یک چهارم برای نیمه نخست سال گذشته نیز تعمیم یافت و مقرر شد قبوض مشترکین تاسیسات گردشگری و صنایع دستی در بازه زمانی اعلام شده، تعدیل شود. از این رو هزینه بهای گاز تاسیسات گردشگری برای نیمه اول سال 1402 با تعرفه یک چهارم محاسبه می‌شود و این موضوع با اصلاح قبوض، حمایت از فعالین بخش خصوصی را در پی خواهد داشت.

شالبافیان تصریح کرد: با عنایت به  مصوبه ارزشمند دولت در ماده 9 آیین نامه جزء 2 و3 ماده 100 قانون برنامه ششم موضوع تصویب نامه شماره 238093/19546 مورخ 23 اسفندماه 1402 هیات وزیران، دستگاه‌های متولی حوزه آب، دفع فاضلاب و انرژی مکلف شدند  نسبت به تدوین تعرفه ویژه بخش گردشگری اقدام نمایند. با اهتمام صورت گرفته، تعرفه ویژه تاسیسات گردشگری در زمینه گاز، برق و سوخت شناور ها تصویب گردید و ذینفعان مربوطه ازآن بهره‌مند شدند. تعرفه آب و فاضلاب نیز در شرف تدوین است. 

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

معاون گردشگری در ادامه اظهار کرد: یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی است. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند و یکی از ملزومات و مولفه‌های اصلی تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان صنعت گردشگری، وجود مشوق‌های قانونی در زمینه انرژی است.

شالبافیان در پایان با تاکید بر لزوم توجه به مصرف بهینه انرژی در تاسیسات گردشگری گفت: رویکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی همواره حمایتی بوده و بر پشتیبانی و مساعدت حداکثری از فعالان حوزه گردشگری تاکید دارد.  

لازم‌به‌ذکر است اقدامات مذکور در حالیست که با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال گذشته، نرخ برق تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری از این وزارتخانه، در تمام فصول به میزان 132 تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شد که این نرخ در میان تعرفه‌های بخش صنعت، پایین‌ترین نرخ به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند