Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن روزبه‌روز با شتاب بیشتری انجام می‌شود، گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با دستگاه های مختلف از جمله بانک‌ها انجام داده‌ایم، مقرر شده که سرعت پرداخت وام افزایش یابد و طبق آخرین آماری که اعلام شده، تاکنون ۳۳۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متقاضیان معرفی شده به سیستم‌های بانکی به ۵۳ هزار نفر رسیده‌اند و از این تعداد هم برای هزار و ۱۶۰ نفر پرونده برای دریافت تسهیلات تشکیل شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات سرعت پرداخت تسهیلات با همکاری بانک ها افزایش یافته و متقاضیان راحت تر می‌توانند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند.

روند پرداخت تسهیلات تا پایان شهریور ماه ادامه دارد

محمود زاده توضیح داد: طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تا پایان شهریور ماه باید پرداخت تسهیلات به متقاضیان به اتمام برسد، بنابراین باید تا آن زمان و با توجه به شرایطی که وجود دارد، همزمان با رفع برخی از موانع همه متقاضیان بتوانند این تسهیلات را به راحتی دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه باید متقاضیان مدارک خود را هرچه سریع‌تر تکمیل کنند تا فرآیند معرفی پرونده‌ها به بانک‌ها تسریع شود افزود: بانک‌ها بر اساس تکمیل مدارک اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند.

محمود زاده با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات مربوط به استان تهران هستند، ادامه داد: این آمار تا امروز است و بنابراین ممکن است پس از پایان پرداخت تسهیلات آمارها تغییر کند و البته ملاک تعیین ما برای انتخاب شهرها مربوط به متقاضیانی است که مدارک خود را زودتر تکمیل کرده باشند.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هئیت دولت اعلام کرده است که تاکنون حدود  ۳۱۷ نفر تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند و  روند دریافت وام ها هم برای متقاضیان شتاب خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد متقاضیان دریافت ودیعه مسکن با بیان این که «تعداد متقاضیان از ۱۰۰ هزار نفر متجاوز است»، بیان  کرد: هفته گذشته تقریبا هفته آغاز کار بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن بود و بر اساس گفته رئیس کل بانک مرکزی روند اعطای وام به متقاضیان توسط بانک‎ها شتاب بیشتری خواهد گرفت و در حال حاضر هم هیچ مانع و ابهامی در خصوص اعطای ودیعه مسکن وجود ندارد.

پربیننده ترین قیمت مسکن در غرب تهران/ ارزان‌ترین و گران‌ترین واحدها کدامند؟ سلطان مسکن شناسایی شد؟ کارگران برای خرید خانه ۲۰۰سال صبر کنند! کاهش اقبال به آپارتمان‌های نوساز/ دوره رکود مسکن آغاز شده‌ است؟ فرار پول به بازار مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن مسکن مسکن اجتماعی وام ودیعه مسکن مسکن اجاره ای ودیعه مسکن مسکن 25 متری تسهیلات ودیعه مسکن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تسهیلات ودیعه مسکن وزیر راه و شهرسازی پرداخت تسهیلات بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن