Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:54:38 GMT

مداکرات دولت افغانستان و طالبان چه زمانی آغاز می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۶۳۳

مداکرات دولت افغانستان و طالبان چه زمانی آغاز می‌شود؟

‍‍‍‍‍‍

در حالی که یک هیئت ابتدایی از دولت افغانستان در قطر بسر می‌برد، برخی منابع به رسانه‌ها گفته‌اند که مذاکرات بین‌الافغانی هفته آینده در این کشور آغاز خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عزیز الله دین محمد» یک عضو هیئت مذاکره کننده افغانستان با طالبان اظهار داشت که علاوه بر هیئت ابتدایی دولت که در قطر است، هیئت اصلی مذاکره کننده بزودی عازم این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که بزودی شاید هم فردا هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر خواهد رفت البته یک هیئت ابتدایی دولت به این کشور سفر کرده است.

از سوی دیگر، رادیو آزادی به نقل از منابع نزدیک به طالبان اظهار داشت که مذاکرات صلح به احتمال بسیار هفته آینده آغاز خواهد شد و نیز امکان گفت‌وگوهای اولیه امروز یا فردا دور از انتظار نیست.

قرار است عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان هم به دعوت دولت قطر در روزهای آینده به دوحه سفر کند.

این منبع گفت که «محمد ثاقب »که در زمان حکومت طالبان رئیس دادگاه عالی بود و «مولوی عبدالکبیر» معاون رئیس بخش مشرقی بدلیل آماده نشدن پاسپورت و روادید به دوحه نرسیده‌اند

گفته می‌شود که هیئت مذاکره کننده طالبان 20 عضو دارد که 13 نفر از آنها را اعضای شورای رهبری این گروه تشکیل می‌دهد همچنین «شیرمحمد عباس استانکزی» ریاست این هیئت را به عهده دارد.

تیم مذاکره کننده دولت افغانستان: آتش‌بس در اولویت است/بحران از مسیر سیاسی حل شودنماینده ناتو: اعضای تیم مذاکره کننده افغانستان و طالبان به کرونا مبتلا شده‌انداحتمال سفر تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به دوحهادامه رویارویی طالبان با آمریکا و دولت افغانستان؛ هیئت مذاکره کننده کابل رد شد

طالبان همواره تاکید کرده است که بر اساس توافقنامه قطر باید 5 هزار زندانی این گروه بر اساس فهرست ارائه شده آزاد شوند.

منابع خبری دو روز قبل اعلام کردند که همه زندانیان جنجالی طالبان تا 12 شهریور آزاد خواهند شد اما 7 نفر از آنها که فرانسه و استرالیا بر عدم آزادی‌شان تاکید دارند پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد نخواهند شد.

«شیر محمد عباس استانکزی» رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان اخیرا درباره مخالفت استرالیا و فرانسه با آزادی شماری از زندانیان این گروه که محکوم به قتل اتباع این کشور هستند تاکید کرد که این موضوع جزو مسائل داخلی افغانستان است و فرانسه و استرالیا هیچ حقی برای مداخله در مشکلات داخلی افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان بیشتر بخوانید... شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین‌الافغانی برداشته شده است تلاش پاکستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی خلیلزاد: هیچ دلیل موجهی برای تاخیر مذاکرات بین‌الافغانی وجود ندارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین‌الافغانی برداشته شده است تلاش پاکستان برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی خلیلزاد: هیچ دلیل موجهی برای تاخیر مذاکرات بین‌الافغانی وجود ندارد واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کاریکاتورهای موهن شارلی‌ ابدو علیه پیامبر اسلام/ چرا مسئولان غربی‌ به اهانتها چراغ سبز نشان می‌دهند؟ ۲ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی «تی۴» سوریه ۳ آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورها ۴ کشف جسد ۵۷ سرباز سوری قربانی داعش در الرقه ۵ عربستان مجوز عبور هواپیماهای امارات از آسمان این کشور به فلسطین اشغالی را صادر کرد ۶ دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیروت/ دیدار قریب‌الوقوع هنیه با سیدحسن نصرالله ۷ حکم اعدام برای ۷ سعودی در رابطه با پرونده انفجار مسجد شیعیان الاحساء ۸ عراق از ابتکار ماکرون درباره پایان جنگ در سوریه خبر داد مهمترین اخبار بین الملل کاریکاتورهای موهن شارلی‌ ابدو علیه پیامبر اسلام/ چرا مسئولان غربی‌ به اهانتها چراغ سبز نشان می‌دهند؟ دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیروت/ دیدار قریب‌الوقوع هنیه با سیدحسن نصرالله حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی «تی۴» سوریه جنوب یمن| شنیده شدن صدای انفجار در شهر عدن مهمترین اخبار تسنیم واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌ / تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت / این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود قول نوبخت برای تکمیل ۹ ماهه پروژه ۲ هزار واحدی ‌مسکن ‌محرومان فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ لبنان| تاکید شیخ نعیم قاسم بر محافظت از استقلال و منافع ملی برای نجات کشور امیر حاتمی خبر داد: تولید بیش از ۳۸ هزار قطعه نظامی توسط وزارت دفاع درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان مذاکرات بین الافغانی هیئت مذاکره کننده تیم مذاکره کننده دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آن‌گونه که از روایت خبرگزاری «الجزیره» برمی‌آید، نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس مشاهده نمی‌شود و هیچ‌یک از دو طرف حاضر به عقب‌نشینی از مطالبات کلیدی خود نیست.

مذاکرات با حضور هیئت‌هایی از حماس، مصر، قطر و آمریکا در قاهره جریان دارد. حماس خواستار اخذ تضمین‌هایی از آمریکا است تا به‌موجب آن از عدم تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به رفح اطمینان حاصل کند. اسرائیل، اما اعزام هیئت به قاهره را به پیشرفت مذاکره مشروط کرده و مدعی است که با یا بدون توافق، به رفح واقع در جنوبی‌ترین بخش غزه حمله خواهد کرد.

هم‌زمان، خبرگزاری «فرانس پرس» گزارش داده است که مذاکره امروز یکشنبه از سر گرفته خواهد شد.

 در بخشی از روایت این خبرگزاری آمده است که حماس هرگونه توافقی که به پایان جنگ منجر نشود را رد کرده و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سنگ‌اندازی در مسیر مذاکره متهم می‌کند.

دور جدید مذاکرات به میزبانی قاهره در حالی در جریان است که ظاهراً حماس به‌رغم نگاه مثبتی که به آخرین بسته پیشنهادی آتش‌بس دارد، اصلاحیه‌ای را مطرح کرده و چانه‌زنی‌ها پیرامون آن جریان دارد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه