Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@15:26:50 GMT

شوق حضور کلاس اولی‌ها همراه با ترس از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۷۴۰

شوق حضور کلاس اولی‌ها همراه با ترس از کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، هرساله آغاز سال تحصیلی با شور و شوق دانش آموزان و تازه شدن دیدار‌های هم کلاسی‌ها در ماه مهربانی مهر همراه بود، اما امسال سال تحصیلی علاوه بر اینکه در نیمه شهریور ماه آغاز می‌شود در مناطق با وضعیت قرمز خبری از حضور دانش آموزان نیز نیست.

آموزش‌ها به سمت فضای مجازی سوق داده شد و دانش آموزان در بستر شبکه شاد به ادامه تحصیل خواهند پرداخت، اما کلاس اولی‌ها که نخستین تجربه آموزشی را کسب خواهند کرد شرایط سخت تری را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هفته نخست سال تحصیلی نیز برای کلاس اولی‌ها بصورت حضوری در گروه‌های کوچک‌تر برگزار می‌شود و دغدغه‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز برای والدین وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان  گفت: همزمان با بازگشایی مدارس روز ۱۵ شهریور ماه جاری جشن کلاس اولی‌ها نیز در مدارس برگزار خواهد شد.

"رقیه معتمدی" افزود: به منظور آشنایی دانش آموزان با فضای مدارس و ارتباط هر چه بهتر با معلمان در گروه‌های کم در هفته نخشت بازگشایی مدارس در مناطق با وضعیت قرمز در مدارس حضور خواهند یافت.

او اظهار داشت: حضور دانش آموزان کلاس اولی در مدارس با هدف یادگیری مهارت‌های اولیه و هماهنگی عضلات چشم و دست است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در راستای آموزش مجازی دانش آموزان به روش‌های مختلف تولید محتوا شده است که در بستر شبکه شاد بارگذاری می‌شوند.

معتمدی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در راستای تامین بهداشت و سلامت دانش آموزان انجام شده است.

او همچنین گفت: ۶۲ درصد مدارس ابتدایی استان در حال حاضر تحت پوشش شبکه شاد قرار دارند.

معتمدی بیان کرد: نسخه جدید شبکه شاد آماده و تمام محتوا‌های درسی پایه ابتدایی جهت آموزش دانش آموزان در این نسخه تهیه و بارگذاری شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه متناسب با سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای بازگشایی مدارس برنامه ریزی شده، کادر مدارس ابتدایی استان در آمادگی کامل قرار دارند تا سال تحصیلی را بر اساس شرایط جدید آغاز کنند.

معتمدی ادامه داد: دانش آموزان در مناطق سفید بصورت حضوری آموزش داده می‌شوند و مدارس واقع در مناطق قرمز باید فعالیت خود را بصورت مجازی با استفاده از شبکه شاد و شبکه آموزش دنبال کنند.

او با اشاره به نقش ارزنده والدین برای تعلیم و تربیت فرزندان در سالتحصیلی پیش رو، اضافه کرد: برای مدارس مناطق زرد نیز دانش آموزان با تقسیم بندی به گروه‌های کوچک جهت رفع اشکال و با استفاده از روش تدریس معکوس در کلاس‌های درس حضور خواهند یافت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: همچنین شورای مدارس در خصوص تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان یا روش‌های پیشنهادی دیگر دارای اختیار هستند، اما رعایت شوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت آنان در اولویت قرار دارد.

معتمدی اظهار داشت: سالتحصیلی جدید ۱۸۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۳۲ مدرسه ابتدایی استان تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: سال‌تحصیلی جدید در استان ۱۵ شهریور با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه آغاز می‌شود.

"علیرضا نخعی" بیان کرد: دانش آموزان لرستان در ۱۵ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در قالب ۲۰ هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

او اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ مدرسه که تاکنون تحت پوشش اینترنت نبود متصل شدند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان شده است، اما به لحاظ وسایل ارتباطی حدود ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد گوشی‌های هوشمند هستندتمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مطابق با ستاد مقابله با کرونا در سطح استان مهیا شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: در این زمینه هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمام دانش آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گرند و شیوه‌های جایگزین حتما خدمات اموزشی را دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد.

نخعی افزود: آموزش از طریق تلویزیون و بسته‌های آموزشی و درسنامه‌ها در اختیار دانش اموزان قرار می‌گیرد.

او گفت:خوشبختانه در لرستان مناطق دور دست کم جمعیت هستند و کلاس‌های زیر ۱۰ نفر را می‌توان حضوری برگزار کرد و ۹۰ درصد مدارس مناطق محرومبه صورت حضوری برگزار خواهند شد. نخعی افزود: در این راستا ضدعفونی روزانه مدارس، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس سناریو‌هایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه مشکلی در روز‌های آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد و به همین منظور در مناطق با شرایط قرمز کلاس‌ها بصورت غیرحضوری و در مناطق با شرایط زرد مدارس پرجمعیت به گروه‌ها کوچک تقسیم می‌شوند.

نخعی با بیان اینکه درمدارس با شرایط زرد نهایت تلاش خواهد شد تا با رعایت فاصله‌های لازم و کمترین جمعیت در کلاس‌های درس دانش آموزان با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند ادامه داد: در مناطق سفید کلاس‌ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

او تاکید کرد: تمام تدابیر لازم برای سلامت و کیفیت آموزشی دانش اموزان در نظر گرفته شده است و آموزش و پرورش در نهایت آمادگی به استقبال آغاز سالتحصیلی می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: ساماندهی نیرو‌ها و کلاس‌های آموزشی انجام شده و تمام تدابیر لازم مورد توجه قرار گرفته است.

نخعی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان نهایت سعی را در راستای آغاز سالتصحیلی سالم و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام داده است، گفت: از خانواده تقاضا کرد در این راستا همراه و حامی آموزش و پرورش باشند.

او عنوان کرد: تعطیلی آموزش و پرورش امکان ندارد و خانواده‌ها مطمن باشند در صورتی که خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس‌های حضوری برگزار نمی‌شود، اما خانواده‌ها باید پا به پای دانش اموزان و مدارس در این زمینه تلاش کنندو پیام‌های مدارس را به موقع دریافت و اجرا کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کرونا ویروس بازگشایی مدارس دانش آموزان حضوری برگزار کلاس اولی ها سال تحصیلی شبکه شاد آغاز سال کلاس ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود