Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:17:35 GMT

بیش از هزار بهورز در استان کرمانشاه فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۷۷۸

بیش از هزار بهورز در استان کرمانشاه فعالیت دارند

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، مراقبت شبانه روزی و حفاظت از سلامت جمعیت روستایی استان را از فعالیت های اصلی بهورزان دانست و از زحمات و تلاش های آنها در زمینه حفظ سلامت روستاییان تقدیر کرد.

وی از بهورزان به عنوان خط مقدم بهداشت و درمان یاد کرد و گفت: این نیروها وظیفه مراقبت‌های اولیه سلامت در روستاها را برعهده دارند و به نوعی چشم و گوش بهداشت و درمان در روستاها محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مراقبت های اولیه از مادران باردار، واکسیناسیون، مراقبت از سلامت کودکان، نوجوانان و سالمندان و نیز کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در سطح روستاها از جمله وظایف بهورزان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: استخدام این نیروها کمی متفاوت از سایر نیروهای بهداشت و درمان است و بکارگیری آنها مشروط به بومی بودن و اسکان آنها در همان روستای محل خدمت است.

شکیبا افزود: برای استخدام نیروهای بهورز در هر خانه بهداشت روستایی، در همان روستا فراخوان داده شده و تمام افراد دارای مدرک دیپلم به بالا می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

او گفت: افرادی که دارای مدارک بالاتر از دیپلم هستند (کاردانی، کارشناسی و بالاتر) باید مدرک مرتبط از جمله مدرک بهداشت عمومی و بهداشت محیط و... داشته باشند.

وی اضافه کرد: این افراد بعد از قبولی در آزمون در مصاحبه حضوری شرکت کرده و پس از تایید، یک دوره ۲ ساله آموزشی را در آموزشگاه های بهورزی می گذرانند که یک و نیم سال آن بصورت آموزش تئوری و ۶ ماه آن بصورت کارآموزی عملی است.

او گفت: طول این دوره برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی مرتبط هستند، ۶ ماه است و پس از گذراندن این دوره ها، افراد جذب خانه های بهداشت می شوند و از سلامت افراد روستا مراقبت می کنند.

رییس شبکه بهداشت کرمانشاه در ادامه گفت: هم اکنون ۱۰۰ نیروی بهورز در استان در حال گذراندن دوره های بهورزی هستند.

شکیبا افزود: برای آموزش ۱۱۷ بهورز دیگر نیز مجوز های لازم دریافت و محل فعالیت این نیروها هم مشخص شده است که این نیروها عمدتا جایگزین نیروهای بازنشسته می شوند.

وی تصریح کرد: تقاضا برای ادامه تحصیل از جمله خواسته های اصلی بهورزان استان  است که قرار است نیمه دوم امسال دوره های کاردانی در آموزشگاه های بهورزی برای آموزش این نیروها راه اندازی شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

برچسب‌ها سلامت روستائیان بهورزان کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت روستائیان بهورزان کرمانشاه سلامت روستائیان بهورزان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی

عبدالحسین زارع رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : ۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

وی افزود: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش باران در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محور‌ها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

زارع خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفر و تردد در محور‌های مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی