Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: معاملات در بورس برگرفته از عملیات واقعی بنگاه‌هاست و کسی که وارد بورس می‌شود و امروز سهمی را می‌خرد و فردا به دنبال آن است که قیمت آن چه‌قدر شده است این اقدام منطقی نیست و ما به مردم می‌گوییم که سهام خوب را بخرید و نگاه بلندمدت ۵ ساله یا 10 ساله داشته باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بازار بورس مبتنی بر یک سری اتفاقات واقعی در اقتصاد است که در آن مالکیت شرکت‌ها و بنگاه‌ها معامله می‌شود و این مالکیت‌ها در قالب برگه‌های سهام است و اگر این شرکت‌ها سودآور بوده و درآمد خوبی کسب کنند به مراتب قیمت آن سهام هم برای افراد خوب خواهد شد؛ در واقع بورس از خودش چیزی ندارد و فقط خبرها و اطلاعات میدانی بازار سرمایه است و اگر آن شرکت یا بنگاه ضرر کند قیمت سهام افراد هم پایین می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع بورس جایی است که در آن معاملات انجام می‌شود و مردمی که در بورس وارد شدند باید دقت کنند که سهام چه شرکت‌ها یا بنگاهی را خریداری می‌کنند و اگر در آن صنعت تخصص دارند که خیلی خوب است، پس بنای حضور ما در بورس این است که شناخت اجمالی از وضعیت شرکت‌ها و صنایع مختلف داشته باشیم و دوم اینکه باید نگاه آنی و کوتاه مدت به بازار بورس نداشته باشیم و در واقع اخبار و اوضاع شرایط بیرونی روی بازار بورس تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: افرادی که وارد بازار بورس می‌شوند باید دو چیز را مد نظر قرار دهند، یکی قیمت سهام خود که انتفاع و عدم انتفاع به آنها می‌دهد و دوم سود و زیان شرکت یا بنگاه مربوطه است و برخی افراد که وارد بازار بورس می‌شوند با توجه به اینکه قیمت سهام آنها بالا و پایین می‌شود خیلی سریع اقدام به خرید و فروش می‌کنند و این نگاه کوتاه مدت به بورس است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما برخی به‌دنبال سود سالانه هستند و توجهی به بالا و پایین رفتن قیمت سهام نمی‌کنند که این نگاه بلندمدت است و توصیه ما به مردم این است که معاملات در بورس برگرفته از عملیات واقعی بنگاه‌هاست و دوم اینکه اگر نگاه کوتاه مدت داشته باشند ریسک آن بالا است، بنابراین کسی که وارد بورس می‌شود و امروز سهمی را می‌خرد و فردا به دنبال آن است که قیمت آن چه‌قدر شده است این اقدام منطقی نیست و ما به مردم می‌گوییم که سهام خوب را بخرید و نگاه بلندمدت ۵ ساله یا 10 ساله داشته باشید.

پورابراهیمی با توصیه به اینکه باید به سراغ سهام‌هایی بروند که شاخص قیمت به درآمد آنها پایین‌تر است یعنی سود آنها بیشتر است، ادامه داد: تاکید ما به افراد در بورس این است که نگاه بلندمدت داشته باشید و دوم اینکه سراغ صنایعی بروید که بیشترین ارزش بازار را دارند و کمترین شاخص قیمت به درآمد را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم بدون اطلاع و هماهنگی و برنامه‌ریزی وارد بورس شوند دچار ضرر و زیان زیادی می‌شوند و ما به مردم تاکید می‌کنیم با آموزش و برنامه‌ریزی دقیق وارد بازار بورس شوند و  مراقب رفتارهای برخی شرکت‌ها و سهام‌ها باشند ضمن اینکه قیمت برخی سهام‌ها در بورس دارای حباب و غیرواقعی‌ست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: نگاه بلندمدت بازار بورس ما به مردم قیمت سهام کوتاه مدت بنگاه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۰ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در سطح ۷۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید تا شاهد روندی منفی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان ثبت شد سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون تومان رقم خورد و امروز ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او گفت: امروز ۲۱ درصد بازار مثبت و ۶۱۵ نماد به عبارتی ۷۹ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین امروز صنعت کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

سالگرد ریزش تاریخی شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار می‌تواند به موعد تاریخی اشاره کرد سابقه نشان داده هر ریزشی که در یک سال داشته باشیم سال بعد هم در آن روز هیجان را تجربه خواهیم کرد ۱۷ اردیبهشت سال گذشته شاهد یکی از ریزش‌های تاریخی شاخص بورس بودیم ریزشی که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه شد، کاهش نرخ دلار و بحث مالیاتی هم از دیگر عوامل اثر گذار بر روند نزولی بازار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده