Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، دیپلمات‌های ارشد چینی باید پیش از بازدید از دانشگاه‌های آمریکا یا برگزاری رویدادهای فرهنگی با حضور بیش از ۵۰ تن در خارج از محوطه سفارت، تاییدیه وزارت امور خارجه آمریکا را بدست آورند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن این اقدام را در واکنش به محدودیت‌های اعمال شده از سوی پکن بر دیپلمات‌های آمریکایی در چین انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام به عنوان بخشی از کمپین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه عملیات‌های نفوذ و جاسوسی‌های ادعاشده چین است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: اقدامات لازم را نیز برای کمک به تضمین اینکه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی سفارت و کنسول‌گری چین کاملا شناسایی شده‌اند، انجام خواهد داد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: ما تنها اقدام متقابل انجام می‌دهیم. امکان دسترسی دیپلمات‌های ما در چین باید بیانگر امکان دسترسی دیپلمات‌های چینی در آمریکا باشد و اقدامات امروز ما به طور اساسی ما را در این مسیر پیش خواهد برد.

این تازه‌ترین اقدام دولت واشنگتن برای محدود کردن فعالیت چین در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است؛ انتخاباتی که ترامپ اتخاذ یک رویکرد سفت و سخت در برابر چین را به عنوان یکی از پلتفورم‌های کلیدی سیاست خارجه خود قرار داده است.

این در حالی است که سفارت چین در واشنگتن این اقدام را یکی دیگر از محدودیت‌ها و موانع ناعادلانه و غیرقابل توجیه آمریکا علیه پرسنل کنسول‌گری و دیپلمات‌های چینی خواند که مغایر با ارزش‌های ادعاشده طرف آمریکایی در زمینه آزادی است و از واشنگتن خواست تا فورا در خصوص این اقدام تجدیدنظر کند.

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به بهانه اقدام متقابل محدودیت‌ها و موانع ناعادلانه و غیرقابل توجیه دیگری را علیه پرسنل کنسول‌گری و دیپلمات‌های چینی اعمال کرد. آمریکا با این کار به طرز شرم‌آوری کنوانسیون وین درخصوص روابط دیپلماتیک و کنوانسیون وین درخصوص روابط کنسولی را پایمال کرده و چین کاملا با این اقدام مخالف است. ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم تا اشتباه خود را جبران، این تصمیم را لغو و حمایت لازم را از پرسنل دیپلماتیک و کنسولی چینی در آمریکا برای اجرای وظایف‌شان فراهم کند.

پامپئو همچنین گفت: وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا به مدیریت دانشگاه‌های آمریکایی نسبت به "تهدیدهای حزب کمونیست" چین هشدار داده است.

وی ادعا کرد: این تهدیدها می‌توانند به شکل بودجه غیرقانونی برای تحقیقات، سرقت مالکیت معنوی، ارعاب دانشجویان خارجی و تلاش برای جذب استعدادهای ظاهر شوند.

پامپئو تاکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با افشای نام نهادهای چینی که چنین بودجه‌ها و کمک‌های مالی اعطا کرده‌اند به تضمین برخورداری از سرمایه‌گذاری‌ها و بودجه‌های پاک و شناسایی ناقضان حقوق بشر کمک کنند.

پامپئو همچنین در این کنفرانس خبری اعلام کرد، قصد دارد در نشست‌های مجازی آتی با انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) و دیگر کشورهای منطقه هند-آرام درباره موضوع چین و دیگر مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده پامپئو در نشست وزرای خارجه اجلاس آسیای شرقی و نشست‌های دیگر با همتایان خود از آسه‌آن در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) شرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0037qS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا چین وزارت امور خارجه آمریکا دیپلمات های چینی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند