Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی از اهمیت مصرف لبنیات و نقش آن در سلامت استخوان ها و افزایش قد کودکان سخن گفت.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف شیر اظهار کرد: ۵ گروه اصلی مواد غذایی داریم , لبنیات مهم‌ترین جز آن بوده و شیر درمیان آن‌ها از همه مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برخی از افراد مصرف شیر را جز مهم‌ترین گروه مواد غذایی خود می‌دانند و به استفاده از آن در طول روز اهمیت می‌دهند، اما برخی دیگر هیچ توجهی به مصرف شیر ندارند و به اشتباه می‌گویند که اصلا لبنیات برای بدن لازم و ضروری نیست و به علت سرد بودن هنگام مصرف اذیت می‌شویم.

جوزدانی تصریح کرد: هیچ ماده یا گروه غذایی وجود ندارد که بتواند کلسیم بدن افراد را تامین کند و باید بدانیم که کلم، کاهو، کنجد و ... تامین کننده کلسیم نخواهند بود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افراد نباید شیر را به هیچ عنوان از برنامه غذایی روزانه خود حذف کنند، مصرف شیر کم چرب یا بدون چربی بهترین گزینه است.

اولویت داشتن مصرف شیر پاستوریزه نسبت به شیر باز

جوزدانی با بیان اینکه شیر پاستوریزه و استرلیزه اولویت بیشتری نسبت به شیر باز دارد، تاکید کرد: شیر همانند ویتامین D به تنهایی در پیشگیری از پوکی استخوان تاثیرگذار نخواهد بود، بلکه مجموعه دریافت کافی پروتئین، کلسیم، ویتامین D، منیزیم و روی در کنار یک دیگر در ساخت مفاصل، استخوان و دندان محکم برای سیستم ایمنی بدن افراد نقش دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به حساسیت افراد به شیر و لبنیات گفت: افرادی که به شیر حساسیت دارند، شیر بدون لاکتوز تهیه کنند و بعد از ترکیب آن با آب و پس از گرم کردن با یک عدد خرما شیر را بنوشند.

جوزدانی با اشاره به سرانه مصرف لبنیات در کشور اظهار کرد: متاسفانه سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور پایین است و این موضوع موجب کوتاهی قد کودکان در کشور خواهد شد چرا که شیر و لبنیات حاوی اسیدآمینه‌های ضروری برای ساخت عضلات و ماهیچه‌های بدن ماست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کوتاهی قد مصرف لبنیات مصرف شیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی مصرف شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای سال به صورت آزمایشی در خراسان شمالی آغاز و از امروز رسمی شد. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از امروز به صروت رسمی بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب از حوزه وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم است٬ افزود: چنانچه کودکان به بیمارستان مراجعه کردند، از بدو پذیرش بستری تا انجام اقدامات تشخیصی و جراحی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ابتدای امسال نوید ارائه گسترده و عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی را اعلام کرده بودیم، گفت: کلنگ زنی و شروع ساخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان بزرگ ترین پروژه درمانی استان و آغار درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دانشگاه در این راستا محقق شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: اجرای طرح رایگان درمان کودکان زیر 7 سال، در استان خراسان شمالی از ابتدای سال به شکل آزمایشی آغاز شده  بود اما امروز به صورت رسمی و سراسری این اقدام اجرایی می شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟