Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:12:42 GMT

تراکتور - استقلال؛ بازی جام یا پوچ!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۱۲۲۳

تراکتور - استقلال؛ بازی جام یا پوچ!

دو تیم تراکتور و استقلال در دیدار نهایی جام حذفی آخرین بازی فصل فوتبال باشگاهی کشورمان را برگزار می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آخرین بازی رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشورمان در فصل 1399-1398 امروز (پنجشنبه 13 شهریور ماه) در شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود و مصاف تیم‌های تراکتور و استقلال در دیدار نهایی جام حذفی حسن ختامی بر این مسابقات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیمی که امیدوارند تا با کسب برتری در این دیدار به جام قهرمانی رسیده و پایان خوشی را برای هواداران پرشمار خود رقم بزنند.

این دیدار از ساعت 18:15 در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار خواهد شد و قضاوت آن درحالی به موعود بنیادی‌فر سپرده شده است که این انتخاب اعتراض داوران فوتبال کشورمان را به دنبال داشت. بنیادی‌فر در هفته‌های پایانی لیگ برتر مصدوم بود و نیز قضاوت بحث‌برانگیز او در دیدار استقلال و سپاهان که به صعود آبی‌ها منجر شد، نگرانی از وقوع یک روز سیاه دیگر را بر دل تراکتوری‌ها انداخته است.

بازی جام یا پوچ!

این بازی به تعبیری بازی جام یا پوچ خواهد بود. تیمی که بتواند به مقام قهرمانی برسد علاوه بر افزودن یک کاپ قهرمانی به ویترین افتخارات خود، سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب خواهد کرد ولی سهم تیم بازنده پوچ خواهد بود. یعنی دستاورد این تیم تفاوتی با تیمی که در همان مراحل ابتدایی با مسابقات وداع کرده است، وجود نخواهد داشت مگر عنوان خالی نائب‌قهرمانی.

استقلال لیگ را با مقام نائب‌قهرمانی به پایان رسانده و تراکتور با عنوان چهارمی و جالب اینکه اگر آبی‌پوشان پایتخت در این بازی ناکام بمانند، آن‌ها در نائب‌قهرمانی فصل و در سمت مقابل سرخ‌پوشان در فتح جام حذفی دبل خواهند کرد. البته شاگردان ساکت الهامی کار سختی برای این مهم خواهند داشت چراکه پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی فوتبال کشور را با 7 قهرمانی مقابل خود می‌بینند.

دیدارهای رفت و برگشت تراکتور و استقلال در لیگ هم نتایج جالبی داشت. در دیدار رفت که خبری از کادر فنی حال حاضر دو تیم نبود، آبی‌ها در تبریز موفق شدند سنگین‌ترین شکست خانگی حریف در مسابقات لیگ برتر را با نتیجه 4 بر 2 به این تیم تحمیل کنند اما در جدال برگشت و در تقابلی مشابه با بازی فردا، زور شاگردان فرهاد مجیدی و ساکت الهامی با تساوی بدون گل به هم نرسید. 

خوش‌شانسی تراکتور و شاهکار استقلال

دو تیم تراکتور و استقلال برای حضور در دیدار نهایی مسیر مشابه و در عین حال متفاوتی را سپری کردند. مشابه از این منظر که آن‌ها در دو بازی ابتدایی با خوش‌شانسی مقابل حریفان دسته پایینی صف‌آرایی کردند و متفاوت از این نظر که تراکتوری‌ها در ادامه نیز با قرعه آسانی روبرو بوده و تا دیدار نهایی با تیم بزرگی ملاقات نداشتند اما استقلالی‌ها با قربانی کردن دو رقیب مدعی قهرمانی به این دیدار راه یافتند.   

تراکتوری‌ها این مسابقات را با برتری خارج از خانه مقابل تیم‌های دسته پایینی پاس همدان و نود ارومیه که به زحمت رقم خورد، استارت زدند. شاگردان ساکت الهامی سپس در تبریز مس کرمان را درهم کوبیدند تا با کسب قاطع‌ترین پیروزی خود به مرحله نیمه‌نهایی برسند. سرخ‌پوشان در این مرحله اما در جدالی نفس‌گیر با یک گل از سد نفت مسجدسلیمان گذشتند تا گام به دیدار نهایی بگذارند.

استقلالی‌ها نیز کار خود را با شکست تیم‌های دسته پایینی گل ریحان البرز و فجرسپاسی شیراز آغاز کردند تا همچون رقیب با حذف تیم‌ دسته اولی به مرحله یک چهارم نهایی برسند. شاهکار شاگردان فرهاد مجیدی در مسیر دیدار نهایی از این مرحله بعد بود که آن‌ها توانستند دو تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی را از سر راه برداشته و بلیت بازی فینال را رزرو کنند.

نتایج دو تیم تا راهیابی به دیدار نهایی به شرح زیر است:

یک شانزدهم نهایی:

پاس همدان 1 - 2 تراکتور
گل‌ریحان البرز 1 - 3 استقلال 

یک هشتم نهایی:

نود ارومیه 1 - 1 تراکتور (صعود تراکتور در ضربات پنالتی با نتیجه 7 بر 6)
استقلال 2 - 0 فجرسپاسی شیراز

یک چهارم نهایی:

تراکتور 4 - 1 مس کرمان
استقلال 2 - 0 سپاهان

نیمه نهایی: 

تراکتور 1 - 0 نفت مسجدسلیمان
پرسپولیس 2 - 2 استقلال (صعود استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 1)

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تراکتور و استقلال دیدار نهایی جام حذفی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تاریخی برای سپاهان، ملوان و تراکتور پس از حذف استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

جام حذفی از سال ۱۳۵۴ آغاز شد و در حال حاضر سی و هفتمین فصل برگزاری این تورنمنت به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است. آخر هفته قبل ۸ بازی جام حذفی در مرحله یک هشتم برگزار و تیم‌های مس رفسنجان، هوادار، گل گهر، ملوان، سپاهان، آلومینیوم و تراکتور به عنوان نمایندگان لیگ برتر در کنار چادر ملو اردکان به عنوان تنها نماینده لیگ آزادگان، به جمع هشت تیم برتر و مرحله یک چهارم نهایی رسیدند.

جام حذفی در سال‌های اخیر با ورود تیم‌های لیگ برتری از مرحله یک شانزدهم حساس و داغ می‌شد و این فصل در همان قدم اول استقلال با شکست مقابل مس رفسنجان از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. در مرحله یک هشتم نیز پرسپولیس به سرنوشت رقیب دیرینه دچار شد و در اراک به آلومینیوم باخت.

در تاریخ جام حذفی پرسپولیس و استقلال هر کدام با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم‌ها و رکورددار قهرمانی هستند. جام حذفی نایب قهرمان ندارد و تمام تیم‌ها حذف می‌شوند تا یک تیم قهرمان شود، تفاوتی بین تیمی که همان بازی اول را باخته با تیمی که فینال را واگذار می‌کند وجود ندارد!

به این ترتیب نمی‌توان بر اساس تعداد حضور یک تیم در فینال عنوان پرافتخارترین را به آن تیم اطلاق کرد، استقلال و پرسپولیس هر دو به طور مشترک پرافتخارترین تیم‌های جام بودند و حالا که حذف شده‌اند، این فرصت به سایر تیم‌ها می‌رسد تا به کارنامه خود جامی را اضافه کنند.

در بین هشت تیمی که شانس کسب عنوان قهرمانی در این فصل را دارند سه تیم قبلاً فاتح این جام شده‌اند. سپاهان بعد از استقلال و پرسپولیس با ۴ عنوان قهرمانی رکورددار است. ملوان تا سال‌ها با سه عنوان قهرمانی بهترین رکورد را در جام حذفی داشت که بعد‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ این جایگاه را به دو بزرگ تهرانی واگذار کرد. تراکتور هم در دهه ۹۰ دوبار فاتح این جام شده است. این سه تیم پرطرفدار و قدیمی فوتبال ایران در غیاب استقلال و پرسپولیس، صاحب بهترین فرصت برای بهبود رکورد خود و البته رسیدن از مسیر کوتاه‌تر به آسیا هستند.

تنها ۳ بازی دیگر می‌تواند سپاهان را به پنجمین جام، ملوان را به چهارمین و تراکتور را به سومین قهرمانی جام حذفی برساند و یا یکی از ۵ تیم آلومینیوم، مس رفسنجان، چادرملو اردکان، هوادار تهران و یا گل گهر سیرجان را به جمع جامداران فوتبال ایران اضافه کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • فرصت تاریخی برای سپاهان، ملوان و تراکتور پس از حذف استقلال و پرسپولیس
  • مدافع مصدوم استقلال به تراکتور می‌رسد
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم
  • نتایج جام حذفی: صعود ملوان، تراکتور و سپاهان
  • ۸ تیم پایانی جام حذفی؛ قهرمانی سپاهان یا تراکتور؟