Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:25:49 GMT

دادستان کل آمریکا رای‌گیری پستی را بازی با آتش خواند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۱۴۱۶

دادستان کل آمریکا رای‌گیری پستی را بازی با آتش خواند

دادستان کل آمریکا تاکید کرد، رای‌گیری پستی برای انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر در برابر وقوع تقلب انتخاباتی بسیار ضعیف است؛‌ اظهاراتی که بازگو کننده اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در محکوم کردن استفاده از این روش رای‌گیری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت:‌ مردم تلاش می‌کنند تا قوانین این روش‌شناسی را تغییر دهند که اگر منطقی به آن بنگرید متوجه می‌شوید که در برابر تقلب و تهدید و اجبار بسیار آسیب‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روشی بی‌ملاحظه و خطرناک است و در حقیقت مردم با آتش بازی می‌کنند.

رای‌گیری پستی چیز جدیدی در آمریکا نیست و از هر چهار رای‌دهنده در سال ۲۰۱۶ میلادی یک تن به همین روش در انتخابات شرکت کرد. کارشناسان می‌گویند تقلب به هر نوعی در انتخابات بسیار نادر است.

ویلیام بار به یکی از گزارش‌های سال ۲۰۱۵ میلادی کمیسیون اصلاح انتخابات فدرال به ریاست جیمی کارتر، رئیس جمهوری سابق و جیمز بیکر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا اشاره کرد که به این نتیجه رسیده بود که آرای غیابی بزرگترین منبع تقلب بالقوه در انتخابات است.

دادستان کل آمریکا گفت: از آن زمان به بعد در روزنامه‌ها، شبکه‌ها و مطالعات آکادمیک تاکید شده که رای‌گیری غیابی در معرض خطر تقلب و تهدید و اجبار قرار دارد. تنها زمانی که این روایت تغییر کرد، پس از روی کار آمدن دولت کنونی است.

وی افزود: تعدادی تحقیقات کنونی درخصوص تقلب در انتخابات وجود دارد که برخی از آنها بسیار بزرگ بوده‌اند.

به خاطر نگرانی‌ها نسبت به رای‌گیری حضوری در جریان پاندمی کرونا، انتظار می‌رود تعداد آرای پستی بی‌سابقه باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دموکرات‌ها را به تلاش برای سرقت انتخابات با ترغیب استفاده از رای‌گیری پستی متهم کرده است.

ویلیام بار گفت: تدابیر برای حفاطت از مردم در برابر ویروس کرونا در حوزه‌های رای‌گیری اتخاذ می‌شوند و افرادی که به دلایل وضعیت جسمانی از قبل از شرایط عدم خروج از منزل برخوردار بودند می‌توانند در رای‌گیری غیابی شرکت کنند.  

وی همچنین موضوع مداخله دولت‌های خارجی در انتخابات آمریکا را مطرح کرد اگرچه هیچ مدرکی برای این ادعای خود ارائه نکرد.

بار افزود: من معتقدم وقتی موضوع مداخله در انتخابات مطرح باشد، چین بیشتر از روسیه یک تهدید محسوب می‌شود. من اسناد و مدارک اطلاعاتی را مشاهده کرده‌ام. به همین خاطر است که به این نتیجه رسیده‌ام.

اما ویلیام بار گفت: فعالیت‌هایی دال بر اینکه روسیه ممکن است برای مداخله مجدد در انتخابات تلاش کند، وجود دارند. اگر روسیه مجددا چنین کاری انجام دهد اصلا تعجب نمی‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ویلیام بار دادستان کل آمریکا رای گیری پستی ویلیام بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد موسوی با بیان اینکه هر سال با نزدیک شدن به فرایند برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت مجرمان حوزه فضای مجازی در زمینه فروش سوالات کنکور و روش‌های متقلبانه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در راستای رفع دغدغه مردم در برخورد قاطع با این‌گونه جرایم در فضای مجازی وارد عمل شدند. فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به حساسیت موضوع به‌سرعت پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد و پس از اخذ دستورات مقتضی محل اختفای متهم را شناسایی و با تشکیل تیم ویژه از مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی‌های لازم و اخذ دستورات مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به همراه تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. وی تصریح کرد: متهم مذکور در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشت که پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و با اعتراف به ارتکاب بزه انتصابی اعتراف گفت: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات کنکور پیش از برگزاری آزمون اقدام به درج آگهی فروش هندزفری نامرئی در وبگاه دیوار کردم و با آن روش از مردم کلاهبرداری می‌کردم. موسوی در پایان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغواکننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه