Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش و به بهانه هفته دولت، قرار بود از یکی از طرح‌های آبرسانی در بخش یونسی یعنی چاه شماره ۳ یونسی بهره‌برداری بشود، اما اعضای شورای شهر به اتفاق و در قالب نامه‌ای خطاب به فرماندار بجستان اعلام کردند در مراسم افتتاح شرکت نخوهند کرد.

عباسعلی سپاهی/

چندی پیش و به بهانه هفته دولت، قرار بود از یکی از طرح‌های آبرسانی در بخش یونسی یعنی چاه شماره ۳ یونسی بهره‌برداری بشود، اما اعضای شورای شهر به اتفاق و در قالب نامه‌ای خطاب به فرماندار بجستان اعلام کردند در مراسم افتتاح شرکت نخوهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن افتتاح و بهره‌برداری به تأخیر افتاد اما بهانه‌ای شد تا رئیس شورای شهر یونسی درباره مشکلات آب و شبکه آبرسانی در این شهر توضیحاتی بدهد.

رئیس شورای شهر یونسی درباره اعتراض به بهره‌برداری و افتتاح چاه شماره ۳ این شهر گفت: به گفته رئیس اداره آب و فاضلاب بجستان، ۱۲ میلیارد ریال هزینه حفر چاه شماره ۳ یونسی شده است و از طرفی با پیگیری شورای اسلامی شهر یونسی، حدود ۳ سال پیش در اداره آب و فاضلاب خراسان رضوی ۳ کیلومتر لوله برای تعویض شبکه فرسوده شهر جذب شده است.

محمد رضا کاظمیان افزود: حالا آب در چاه، لوله‌ها در انبارو اداره آبفای بجستان فقط و فقط باید شبکه فرسوده آبرسانی یونسی راتعویض بکند که بتوان آب موجود را در اختیار شهروندان قرار داد که هم کمبود آب دارند و هم با فشار کم آب مواجه هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که مشکل چیست که با وجود بودن لوله‌ها در انبار شبکه تعویض نمی‌شود گفت: نیاز هست برای انجام این کار پیمانکاری گرفته شود که تاکنون این کار از طرف اداره آب و فاضلاب انجام نشده است و از طرفی در مقطعی قرار بود شهرداری یونسی پیمانکار تعویض شبکه باشد و در ازای کار یک انبار از اداره آب به شهرداری واگذار بشود، در آن زمان با اینکه شهرداری ۷۰۰ متر از تعویض لوله‌ها را انجام داد، اما اداره آب و فاضلاب بجستان به آن چه قول داده بود، عمل نکرد و کار تعطیل شد.

کاظمیان با بیان اینکه در حال حاضر هم باید برای این کار پیمانکار جدید گرفته شود و گویا مشکل اعتباری و بودجه است، افزود:درد ما این است که آب داریم ولی نمی‌شود از این آب استفاده کرد، یونسی مرکز بخش است اما نه رئیس اداره آب و فاضلاب داریم و نه حتی خودرویی برای اداره و مشکل آب یونسی با تعویض شبکه، گرفتن پیمانکار برای اتفاقات، تقویت نیروهای موجود، و تعویض شبکه حل می‌شود.

کاظمیان در پایان تأکید کرد: بودجه نگهداری از شبکه برای سال ۹۹ در بجستان ۴ میلیارد ریال و برای یونسی ۱۲۰ میلیون ریال است و شورا عقیده دارد که بزرگ‌ترین قدم برای بهبود وضعیت آب شرب یونسی تعویض کل شبکه فرسوده است که از سال ۱۳۷۸ تا به حال تعویض نشده و قطعاً با راه‌اندازی چاه آب بدون تعویض شبکه در اثر فشار آب شاهد ترکیدگی‌های بیشترشبکه آبرسانی در سطح شهر خواهیم بود، چیزی که همین حالا هم به معضل آب یونسی تبدیل شده است.

==

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فاضلاب شبکه فرسوده آب اداره آب و فاضلاب شبکه فرسوده بهره برداری چاه شماره ۳ تعویض شبکه شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی