Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:44:22 GMT

عطش باغستان در کنار قنات جهانی بلده

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۱۵۸۱

عطش باغستان در کنار قنات جهانی بلده

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بازید از شهرستان فردوس صبح پنج شنبه از شهر تازه تاسیس باغستان بازدید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر باغستان مهمترین خواسته و مشکل مردم را نبود آب شرب شیرین بر شمرد و افزود: متاسفانه چندین سال شده در حالی این مردم آب لوله کشی شور دارند که قنات جهانی بلده با نهرهای خروشان خود از باغستان می گذرد و مردم مجبور هستند برای تامین آب سالم و شیرین از ایستگاههای برداشت آب استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی تصریح کرد: نماینده قبلی مردم در مجلس قول حل این مشکل را دادند ولی متاسفانه عمل نشد و مردم از این وضعیت دیگر جانشان به لب رسیده و نمی توانند تحمل کنند که روستاهای دور افتاده فردوس از نعمت آب شیرین برخوردار بوده ولی باغستان به عنوان منطقه نمونه گردشگری از آب شرب سالم و شیرین محروم باشد.

وی در ادامه آسفالت معابر، بهسازی پیاده روهای خیابان اصلی باغستان و لزوم انتقال دفترآب قنات بلده به باغستان را به عنوان مهمترین مشکلات و خواسته های مردم مطرح کرد.

خرید ارزان محصول زعفران و انار بعنوان دو محصول استراتژیک این شهر، هدر رفت بی نهایت آب کشاورزی در مسیر انتقال، ارتقاء پاسگاه و شبانه روز شدن مرکز بهداشت این شهر و نبود پارک و فضای مناسب ورزش از مهمترین مشکلاتی بود که مردم بیان کردند.

باغستان با ۴۰ سال قبل هیچ تفاوتی نکرده است

حمامی یکی از شهروندان و سرمایه گزاران باغستان نیز گفت: متاسفانه چهره باغستان با ۴۰ سال قبل هیچ تفاوتی نکرده و این در حالی است که بسیاری ازروستاهای مجاور این شهر ازنعمت خدمات زیربنایی برخوردار شده اند.

وی تاکید کرد: در حالی که چندین میلیارد برای پروژه گردشگری هزینه کرده ام اما مسیر دسترسی ندارد و تا کنون هر چه مسئولان برای حل مشکلات این شهر قول مساعد داده اند به دست فراموشی سپرده شده است.

فرماندار فردوس هم در این جلسه اعلام کرد: خبرهای خوبی برای شهر تازه تاسیس باغستان در راه است که با حتمی شدن آنها به اطلاع مردم خواهد رسید.

حمید حلاج مقدم تاکید کرد: باید از ظرفیت گردشگری باغستان به نفع اقتصاد مردم استفاده شود که با تاسیس شهرداری، برنامه ریزیهای لازم در حال انجام است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بر سر منافع مردم با هیچکس اهل معامله نیستم، افزود: مدیران باید شبانه روزی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند ورهر جا نیاز به همراهی باشد با جان و دل در خدمت مردم هستم.

طرح جامع گردشگری برای باغستان

حجت الاسلام مجید نصیرایی اضافه کرد: در حوزه گردشگری قصد داریم طرح جامع و فوق العاده ای برای منطقه مصوب کنیم و صفر تا صد این طرح را با بهره گیری از توان و ظرفیت خویش در کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.

همچنین حجت الاسلام نصیرایی با مردم روستاهای بیدسکان، گستج، فتح آباد و باداموک که بصورت متمرکز در فتح آباد برگزار شد دیدار و از نزدیک به مشکلات و خواسته های نمایندگان این روستاها گوش فرا داد.

در این جلسه نیز لزوم ارتقاء فتح آباد به مرکز دهستان، احداث سالن چند منظوره در فتح آباد، مشکل مشترک اینترنت و دیجیتال در روستاهای مذکور، آسفالت معابر روستایی و بین روستایی، ارزانی شیر و گرانی علوفه از جمله مشکلات و خواسته هایی بود که توسط نمایندگان روستاها بیان شد.

همچنین لزوم تحت پوشش قرار گرفتن بافندگان فرش در روستاها، تمهیدات لازم برای فروش مناسب محصولات درختی بخصوص زردآلو که فتح آباد قطب تولید این محصول است و راه اندازی اورژانس و آتش نشانی از دیگر مشکلاتی بود که مطرح شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه شعار مرگ برآمریکای مسئولان را رسیدگی به مشکلات مردم دانست و تاکید کرد: مدیران حقوق مردم را با جدیت مطالبه کنند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی تاکید کرد: با تمام توان مشکلاتی که در شهرستان و استان قابل حل نباشد را در تهران پیگیری خواهم کرد.

کد خبر 5014624

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه گرگان مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین قزوین مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی فتح آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد