Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خسرو فخریان ریاست اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای، در تشریح مصوبات و تصمیمات چهلمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اظهار کرد: در گذشته بر اساس دستورالعمل وزارت صمت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید حداقل "دو شعبه در دو شهرستان" ایجاد می‌کردند که با مصوبه هیات مقررات زدایی که در سال جهش تولید و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و حمایت از تولیدکنندگان و در نتیجه انجام مذاکره، مشاوره و رایزنی‌های هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد محدودیت حداقل دو شهرستان، رفع و بدین ترتیب آن دسته از شرکت‌های زنجیره‌ای که در یک شهرستان حداقل دو شعبه داشته باشند نیز می‌توانند عضو این اتحادیه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: بزودی سامانه آنلاین خرید قانونی طلا راه اندازی می‌شود فخریان افزود: یکی دیگر از اقداماتی که توسط اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای و در راستای تحقق شعار جهش تولید انجام شد تلاش در جهت رفع محدودیت‌هایی بود که برای اعضای فعال در رسته خدمات وجود داشت که خوشبختانه اکنون براساس ابلاغیه رئیس مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر هیات عالی نظارت و به استناد ماده (۸۶) قانون نظام صنفی و نیز ماده (۱) آیین نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون مزبور، مبنی بر عرضه کالا و خدمات توسط فروشگاه‌های زنجیر‌های "تحت مدیریت متمرکز و با نام تجاری واحد"، الزامی به عرضه توامان کالا و خدمات توسط این قبیل از واحد‌های صنفی به صورت همزمان نخواهد بود، بلکه عبارت مندرج در قانون و آیین نامه اجرایی آن صرفا بیانگر حد نهایت فعالیت این قبیل واحد‌ها است.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای درخصوص مصوبه دیگر هیات مقررات زدایی درخصوص متراژ فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان کرد: براساس این مصوبه، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری اتاق اصناف ایران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با رعایت دو اصل کاهش «حداقل متراژ» و متناسب سازی «حداقل متراژ» با نوع فعالیت، ضابطه «حداقل متراژ» ثابت برای تمامی رسته‌های شغلی را مورد بازنگری قرار دهد و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به هیات ارائه دهد.
رییس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پایان گفت: حداقل متراژ تصویب شده در ضوابط داخلی این اتحادیه، محدودیت‌هایی برای توسعه کسب و کار و بالا بردن هزینه سرمایه گذاری ثابت برای عرضه محصولات بوجود آورده بود که با رفع این تبعیض ناروا امکان توسعه فعالیت برای کلیه فعالان و به ویژه تولیدکنندگان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فروشگاه زنجیره ای وزارت صمت کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در بازدید از غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد.

وزیر کشور بیان کرد: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است.

احمد وحیدی با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند؛ علاوه بر این گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.

وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل‌گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ بیان کرد: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.

وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

کد خبر 6090393

دیگر خبرها

  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای