Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال سوزاندن قرآن کریم توسط راست گرایان افراطی در سوئد، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر بیانیه داد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: کسانی که جرأت کردند و جنایت سوزاندن قرآن کریم را مرتکب شدند باید بدانند که این جنایات از همه لحاظ یک تروریسم وحشیانه و نژاد پرستی نفرت انگیزی است که همه تمدن‌های بشری از آن به دور هستند، و هیزمی برای آتش تروریسم است که شرق و غرب از آن رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ الازهر در صفحه رسمی خود در فیسبوک و توییتر تأکید کرد: اینگونه جنایات شنیع موجب احساس نفرت، تضعیف امنیت جوامع و تهدید امیدهای حاصل از گفتگوی ادیان می‌شود.

وی گفت: سوزاندن قرآن شریف، سوزاندن احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان است و تاریخ بشریت این جنایات را در صفحات شرم و ننگ ثبت خواهد کرد.

الازهر مصر پیش از این نیز در بیانیه‌هایی جنایات سوزاندن و پاره کردن قرآن در سوئد و نروژ توسط افراط گرایان را به عنوان بخشی از تظاهرات نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان محکوم و تأکید کرد که این جنایات سرعت اسلام هراسی در جوامع غربی را افزایش می‌دهد.

سه نفر از فعالان حزب راست گرایان افراطی روز جمعه نسخه ای قرآن کریم را در شهر مالموی سوئد سوزاندند و اقدام خود را در فضای مجازی منتشر کردند.

کد خبر 5014571

منبع: مهر

کلیدواژه: شیخ الازهر قرآن سوئد محرم 99 امام حسین ع عاشورا تاسوعا و عاشورا معرفی کتاب ماه محرم و صفر کربلا رادیو گفتگو انجمن علوم سیاسی ایران ویروس کرونا محمدعلی تسخیری مرکز فرهنگی شهر کتاب معرفی نشریات مراسم عزاداری سوزاندن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   متن این بیانیه به شرح زیر است:

بدینوسیله ما مسیحیان آشوری و کلدانی ارومیه ضمن تسلیت به خانواده های شهدای مظلوم غزه اقدام اخیر آمریکا و اسرائیل به دست کشیش مجهول الهویه سوئدی مبنی بر سوزاندن قرآن کریم که باهدف به حاشیه راندن جنبش دانشجویان اروپایی و آمریکایی در حمایت از دانشجویان غزه انجام پذیرفته است  را محکوم کرده از دولتهای اروپایی می خواهیم ضمن متوقف نمودن چنین حرکات فاجعه باری مشی مسلمین و مسیحیان ایرانی در زندگی مسالمت آمیز و احترام متقابل را سرمشق خود قرار دهند  ومتذکر می شویم بروز چنین فجایعی نه تنها سنخیتی با آزادی بیان نداشته بلکه نمود بارز تهدید و وتوهین به کلیت جامعه و زمینه ساز دشمنی و بحران های اجتماعی شدیدی در آینده همان کشورهای خواهد بود.

در پایان از درگاه خدواند متعال صلح و امنیت برای عموم جهانیان را مسئلت می نماییم.

کلیسای آشوری و کلدانی کاتولیک ارومیه –کشکیش هرمز اصلانی

کلیسای شرق آشوری ارومیه –کشیش دایاوش عزیزیان

کلیسای انجیلی ارومیه-کشیش ایلیا یادگار

انجمن آشوریان ارومیه و حومه

دیگر خبرها

  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است