Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-81 برنده جایزه نوبل با انتشار نامه‌ای سرگشاده از «بایدن» در انتخابات نوامبر 2020 آمریکا حمایت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، 81 برنده جایزه نوبل امروز چهارشنبه در نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند که به دلیل «اشتیاق بایدن در گوش دادن به سخنان کارشناسان و احترام به استفاده از علم در یافتن راه حل‌ها» از وی به عنوان نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر سال جاری میلادی در کشورشان حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از نامه امروز 81 برنده جایزه نوبل در این خصوص آمده است: ملت ما هیچگاه تا این حد به رهبرانی که برای علم در تبیین سیاست‌های عمومی ارزش قائل باشند، نیاز نداشته است. جو بایدن در دوره طولانی خدمت خود همواره اشتیاقش در ارتباط با گوش‌دادن به حرف های کارشناسان را نشان داده است. او درک خوبی از ارزش همکاری بین‌المللی در تحقیقات داشته و به سهمی که مهاجران در حیات فکری کشور ما دارند احترام می‌گذارد.
حمایت های برخی اقشار در آمریکا از «جو بایدن» در حالی مطرح می شود که ترامپ به عنوان نمونه به نظر کارشناسان کشورش در خصوص شیوع ویروس کرونا و راه های مبارزه با آن همواره بی اعتنا بوده است؛ از سوی دیگر مردم این کشور نیز چاره دیگری جز انتخاب از  میان نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه ندارند.

بعد از ترامپ، بایدن نیز به شهر بحران زده کنوشا می رود
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو روز پس از سفر رئیس جمهور این کشور به شهر کنوشا، از این شهر بازدید می کند.
 «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا روز پنجشنبه به شهر بحران زده «کنوشا» در ایالت «ویسکانسین» سفر می کند.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کارزار انتخاباتی بایدن اعلام کرد: «آقای بایدن و همسرش در کنوشا دیداری عمومی خواهند داشت تا آمریکایی ها را کنار یکدیگر جمع کند و چالش هایی که با آن ها مواجه هستیم درمان و مورد رسیدگی قرار دهد».
از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.
در حالی که اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین پوستان همچنان در پورتلندو دیگر شهرهای آمریکا ادامه داشت، روز دوشنبه هفته گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی قرار گرفت که در آن هنگامی که «جیکوب بلیک» جوان 29 ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می کند. این شهروند سیاه پوست آمریکایی نیز بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل شود.

ترامپ کمک های نقدی یک رهبر نئونازی را پذیرفت
به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای انتخابات 3 نوامبر پرداخت و نوشت: ترامپ کمک های یک یهودی ستیز را پذیرفت.
 روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با عنوان " ترامپ سه سال است که از رهبر یک گروه نئونازی حمایت مالی دریافت می کند" آمده است: ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کمک های مالی ارائه شده از سوی موریس گولت یک رهبر بدنام نئونازی را پذیرفت که مدیر موسسه "آریان نیشن" در ایالت لوئیزیاناست. او از دسامبر سال 2017 تاکنون 29 بار مبالغی به ارزش 25 تا 100 دلار به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک کرده است. این موسسه اخیرا در ماه مه کمک هایی را در اختیار ستاد انتخاباتی ترامپ قرار داد.
کارزار انتخاب مجدد دونالد ترامپ طی سه سال دست کم دو هزار دلار کمک از سوی موریس گولت نئونازی را پذیرفته است. این خبر را پایگاه خبری "پاپیلولار اینفورمیشن" در روز سه شنبه با استناد به کمیسیون انتخاباتی فدرال اعلام کرد.
در این گزارش آمده است گولت ریاست موسسه آریان نیشن را در لوئیزیانا بر عهده دارد و از دسامبر سال 2017 تاکنون 29 بار به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک کرده است.
پایگاه خبری پاپیلولار نیشن توسط جود لگوم مدیر سابق تحقیق در ستاد انتخابات هیلاری کلینتون اداره می شود. پایگاه خبری "فوروارد" نخستین بار در سال 2018 در ارتباط با کمک های گولت به ستاد انتخاباتی ترامپ گزارشی را منتشر کرده بود.
گولت که خودش را یک کشیش ارشد در کلیسای "خسوس کریست کریستین" می داند خطبه های خود را با سلام به سبک نازی به پایان می رساند. او خود را عضو فرقه "هویت مسیحیت" می داند که یک گروه نژادپرستانه است و به ایدئولوژی ضد یهودی باور دارد.
در پایگاه اینترنتی او آمده است: "یهود فرزند شیطان است و دشمن طبیعی نژاد سفید، فرزند خداوند محسوب می شود.

انتشار یک کناب در مورد خانواده ترامپ
«وولکاف» دوست و مشاور سابق ملانیا ترامپ با انتشار کتابی با نام «من و ملانیا: ظهور و افول دوستی من با بانوی اول» از پشت پرده زندگی خانوادگی ترامپ گفت.
 نویسنده کتابی جدید با موضوع خانواده ترامپ و مشاور پیشین بانوی اول آمریکا می گوید ؛ملانیا برای کاری که انجام دادم پول نداد و دبه درآورد!
«استفانی وینستون وولکاف» دوست و مشاور سابق ملانیا ترامپ می گوید «بدترین اشتباه زندگی من» این بود که برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و خانواده اش کار کردم چراکه بانوی اول در مورد مسائل مربوط به هزینه های مراسم تحلیف ریاست جمهوری به من کمک نکرد و حقم را به من ندادند.
وولکاف در کتاب « من و ملانیا: ظهور و افول دوستی من با بانوی اول » که سه شنبه منتشر می شود، می نویسد: پای حساب و کتاب حق و حقوقم که به میان آمد، ملانیا خود را به ندانستن زد!
وولکاف در مورد بانوی اول، مدل سابق مد و اینکه ملانیا در تمام این مدت به رفاقتش تظاهر کرده، می گوید: او واقعاً دوست من نبود. در واقع، کاش هرگز با او آشنا نمی شدم.
وولکاف، که یک برنامه ریز رویداد مستقر در نیویورک است، گفت که او و ملانیا برای اولین بار در سال 2003 در راهروهای مجله Vogue (مجله مد ووگ)، جایی که وولکاف کار می کرد، با هم ملاقات کردند.
«استفانی گریشام»، سخنگوی ملانیا ترامپ، در بیانیه ای که به صورت ایمیل منتشر شده کتاب را «پر از اشتباه و پارانویا(بدگمانی افراطی)» و «برآمده از نیاز برای انتقام» عنوان می کند.
وولکاف همچنین در این کتاب در مورد سردی شدید روابط بانوی اول و دختر بزرگ رئیس جمهور، ایوانکا ترامپ می نویسد.
او می نویسد که دختر ترامپ و ملانیا همسر ترامپ زمانی با هم خوب بودند و او ایوانکا را شاهزاده صدا می کرد اما بعد روابطشان به هم خورد.

اختلاف 8 امتیازی بایدن و ترامپ در جدیدترین نظرسنجی   
بر اساس تازه ترین نظرسنجی سراسری در آمریکا، جو بایدن هشت امتیاز از دونالد ترامپ جلوتر است.
به گزارش  بلومبرگ؛ جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در آخرین نظرسنجی ملی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد با هشت امتیاز پیشتاز است. این در حالی است که دادگاه عالی ایالت پنسیلوانیا پرونده قوانین مربوط به انتخابات را بررسی خواهد کرد. یک نظرسنجی دیگر هم نشان می دهد تعداد رای دهندگانی که در کارولینای شمالی مردد هستند بسیار اندک است.
62 روز تا انتخابات باقی مانده و بایدن در آخرین نظرسنجی ملی کالج گرینل، هشت امتیاز از رئیس جمهور دونالد ترامپ جلوتر است. بایدن 49 درصد حمایت را برای خود ثبت کرد، در حالی که میزان حمایت از ترامپ 41 درصد بود.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که بایدن از حمایت شدیدی در میان زنان، به ویژه زنان حومه شهر برخوردار است. همچنین بایدن به لحاظ حمایت رأی دهندگان غیر سفید پوست و کسانی که در کلان شهر ها زندگی می کنند عملکرد خوبی دارد.
پیتر هانسون، مدیر مؤسسه نظرسنجی کالج گرینل در این باره گفت: "رئیس جمهور ائتلاف خود را فراتر از پایگاه اصلی حامیان خود که همیشه اقلیت رای دهندگان بوده اند، گسترش نداده است. محتمل ترین راه او برای رسیدن به پیروزی این است که دوباره کاری را که در سال 2016 انجام داد تکرار کند: یعنی با وجود از دست دادن رای مردم مردمی، رأی کالج های انتخاباتی را در ایالت های مهم از آن خود کند. "
این نظرسنجی روی 827 رأی دهنده احتمالی توسط مؤسسه Selzer & Company انجام شد. حاشیه خطا در این مطالعه مثبت-یا-منفی 3.4 امتیاز بود.

سریالی که دست ترامپ را رو می‌کند
سریال جدیدی بر اساس کتاب خاطرات رییس سابق اف بی ای ساخته شده که قرار است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نمایش دربیاید و ناگفته‌هایی را بازگو کند.
 به نقل از الجزیره، در سایه ناآرامی‌های اخیر ایالات متحده آمریکا و تقریبا دو ماه قبل از انتخاباتی که دونالد ترامپ و جو بایدن در آن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، سریال «قانون کومی» قبل از انتخابات پخش می‌شود تا حقایقی را برای نخستین بار افشا کند. 
«هر جای دنیا که باشی فقط نیمی از ماجرا را می‌دانی…» ؛ این شروع هیجان‌انگیز تیزر سریال جدیدی است که واقعیاتی از رابطه دونالد ترامپ با جیز کومی ـ مدیر سابق FBI (اداره تحقیقات فدرال) ـ و اختلافات میان آن‌ها به تصویر می‌کشد.
این سریال به طور دقیق وقایع انتخابات سال 2016 میلادی و قبل از آن را بررسی کرده است. تیزر این سریال فضای مضطرب آن زمان و درگیری میان ترامپ و کومی را نشان می‌دهد.
در تیزر این سریال سرپرست سابق FBI اندرو مکابی به همکارانش می‌گوید:  15 روز به انتخابات ریاست جمهوری مانده است. ما باید 349 ایمیل را بررسی کنیم تا معلوم شود آیا کسی از میان نامزدهای ریاست جمهوری متهم می شود یا خیر.
بخش‌هایی از این تیزر همچنین ترامپ را نشان می دهد که پس از پیروزی با کومی تماس گرفته و او را به کاخ سفید دعوت می‌کند تا از حسن نیت او و FBI مطمئن شود. اما پس از آن روابط متشنج میان کومی و ترامپ نمایان می‌شود.
این سریال بر اساس کتاب خاطرات جیمز کومی به نام «یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری» (A Higher Loyalty:Truth,Lies, and Leadership) ساخته شده است. در این کتاب جیمز کومی رییس سابق FBI چالش‌هایی که در طول زندگی و در مدت ریاستش در این سازمان تجربه کرده است و رابطه اش با ترامپ را شرح می‌دهد.
سریال «قانون کومی» از شبکه «شوتایم» در دو قسمت پخش خواهد شد. این سریال چهار ساعته 27 و 28 سپتامبر پخش می‌شود؛ یعنی زمانی‌که تنها 6 هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است.
در ابتدا قرار بر این بوده که پخش آن پس از انتخابات باشد اما بیلی ری کارگردان این سریال خواسته است تا کارش را قبل از انتخابات نمایش دهند.
جیمز دانیل که جایزه امی را برای بازی در این سریال و در نقش کومی کسب کرده است، مایکل کلی، بن کینگزلی و برندن گلیسون که نقش دونالد ترامپ را بر عهده دارد، از بازیگران سریال «قانون کومی» هستند.

جو بایدن با خانواده سیاه‌پوست زخمی‌شده دیدار می‌کند
به گفته کمپین انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا با خانواده شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس نژادپرست این کشور زخمی شده است، دیدار می‌کند.
به گزارش  خبرگزاری فرانسه، کمپین انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب اصلی دونالد ترامپ، اعلام کرد که او در سفر خود به کنوشا با خانواده شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس بی‌رحم و نژادپرست این کشور زخمی شده است، دیدار خواهد کرد.
این در حالی است که روزنامه گاردین نیز روز گذشته اعلام کرد کمپین انتخاباتی جو بایدن از سفر او به «کنوشا» همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در این شهر خبر دادند. سفر بایدن در حالی رقم می‌خورد که دونالد ترامپ اخیرا از این منطقه بازدید کرده است.
کمپین انتخاباتی جو بایدن، اعلام کرده است که این نامزد دموکرات‌ها پس از سفر جنجالی دونالد ترامپ به شهری که کانون اعتراضات علیه نژادپرستی و بی‌رحمی پلیس بوده، به ایالت ویسکانسین سفر خواهد کرد.
در بیانیه تیم او آمده است: «بایدن طی سفر به کنوشا سعی می‌کند تا آمریکایی‌ها را برای بهبود و رفع چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم گردهم آورد».
ترامپ در سفر اخیر خود به کنوشا از ساختمان‌های آسیب‌دیده بازدید کرد و مدعی شد که مردم این شهر باید رفتار نامناسب با پلیس را متوقف کنند.
او در سخنان خود خشونت‌های ماموران امنیتی آمریکا علیه معترضان را محکوم نکرد و حتی اشاره‌ای به قتل دو سیاه‌پوست در جریان اعتراضات نداشت. دموکرات‌ها ضمن انتقاد شدید از اظهارات ترامپ در خصوص اعتراضات و مطالبات آمریکایی‌ها، معتقدند که اظهارات او باعث شعله‌ور شدن آتش اعتراضات می‌شود.

آمادگی دولت ترامپ برای توزیع واکسن کرونا دو روز پیش از انتخابات
دولت آمریکا به ایالت‌های این کشور اعلام کرده است خود را برای توزیع واکسن کرونا در اول ماه نوامبر آماده کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت ترامپ از آمادگی برای عرضه واکسن کرونا دو روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
بر این اساس، دولت آمریکا به ایالت‌های این کشور اعلام کرده است خود را برای توزیع واکسن کرونا در اول ماه نوامبر (11 آبان ماه) آماده کنند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سوم ماه نوامبر (13 آبان ماه) برگزار شود. دانشمندان نگران آن هستند که دولت ترامپ بخواهد به دلایل سیاسی واکسن کرونا را پیش از تکمیل آزمایشات به بازار عرضه کند. جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات جاری در نظرسنجی‌های متعدد از وی پیشی گرفته است. شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی و انسانی آن در جامعه، باعث کاهش محبوبیت ترامپ شده است و دولت وی می‌کوشد راهکاری برای افزایش اقبال وی در انتخابات بیابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها دموکرات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمپین انتخاباتی جو بایدن ستاد انتخاباتی ترامپ برنده جایزه نوبل قبل از انتخابات ستاد انتخابات نامزد دموکرات دونالد ترامپ واکسن کرونا رئیس جمهور دموکرات ها سیاه پوست بانوی اول ترامپ کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند