Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:10:26 GMT

آب شرب ۶ روستای مهاباد جیره‌بندی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۲۲۰۸

آب شرب ۶ روستای مهاباد جیره‌بندی شد

نالوسی سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد با اعلام اینکه آب شرب ۶ روستای مهاباد جیره بندی شد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هر سال در آخر فصل تابستان با کاهش دبی چشمه‌های تامین کننده آب شرب، جیره‌بندی آب در برخی مناطق روستایی این شهرستان شروع می‌شود که برای پرشدن مخزن، در برخی ساعات جریان آب قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: این ۶ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان واقع شده‌اند که در برخی از ساعات شبانه روز به علت کمبود آب قطع و روستاییان به صورت جیره‌بندی از آب شرب بهرمند هستند.

بیشتر بخوانید

پیگیری و رفع مشکلات احتمالی شبکه‌های آب شرب شهرستان مهاباد

خرابی الکتروپمپ مجتمع آبرسانی روستای خانقاه

قطعی آب در ۴ منطقه مهاباد

سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد ادامه داد: این اداره در صورت نیاز، آمادگی کامل جهت انتقال آب به نقاط مختلف روستایی این شهرستان با استفاده از تانکر را دارد.

نالوسی با اشاره به طرح آبرسانی به ۱۴۰ روستا‌های این شهرستان از سد مهاباد نیز گفت: تاکنون پنج هزار متر در قالب این طرح تاکنون لوله‌گذاری انجام شده است.

اوبا بیان اینکه این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی برخوردار است، اظهار داشت: مدت زمان اتمام پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش مرکزی و خلیفان مهاباد پنج سال برآورد شده که با توجه به شرایط و تامین اعتبار امکان تغییر دارد.

نالوسی بیان کرد: با اتمام این طرح بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های روستایی مهاباد شامل جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهد شد.

از مجموع ۱۹۲ روستای دارای سکنه مهاباد، ۱۰۴ روستا با ۱۶ هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آن‌ها سه میلیون و ۹۵۷ هزار مترمکعب است.

مهاباد با حدود ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آب شرب جیره بندی آب جیره بندی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد